Titelbalkactie veranderen

Pagina: 1
Acties:

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 14:07
Ik heb in ubuntu het een en ander aangepast en waarschijnlijk daarom lukt het niet meer om het dubbelklik gedrag van de titelbalk aan te passen.
Als ik dit via venstervoorkeuren aan probeer te passen heeft dit geen invloed. Ik kan wel kiezen voor maximaliseren of minimaliseren, maar wat ik ook kies bij dubbelklikken wordt de balk opgerold.

Hoe kan ik dit anders aanpassen dan via de venstervoorkeuren?

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Slaat het de waarde wel op, als je venstervoorkeuren nog eens opent staat er dan weer maximaliseren of oprollen? Probeer de instelling eens via 'gnome-window-properties' (vanuit een terminal) aan te passen, krijg je errors te zien uiteindelijk?

• berties
Het lijkt er op dat de instelling wel opgeslagen wordt alleen niet uitgevoerd. Als ik opnieuw kijk bij de venstervoorkeuren dan is de instelling aangepast. Het venster reageert er alleen niet naar. Wat ik ook kies, bij dubbelklik rolt het venster op.
Via de terminal middels gnome-window-properties had ik al geprobeerd, als ik kies voor --help is mij niet duidelijk via welk commando ik deze instelling aan zou moeten kunnen passen.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:06
Dat moet je aanpassen in Beryl, waar dat dan precies zit weet ik niet, helaas. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

berties schreef op zondag 18 november 2007 @ 13:59:
Via de terminal middels gnome-window-properties had ik al geprobeerd, als ik kies voor --help is mij niet duidelijk via welk commando ik deze instelling aan zou moeten kunnen passen.
Het idee is niet om het direct via de command line aan te passen, maar de tool te starten via de command line. Als er iets fout gaat is het mogelijk dat je hier dan wat foutmeldingen krijgt die anders niet zomaar zichtbaar zouden zijn. Dit is mijn ervaring in ieder geval met wat andere tooltjes die nog lang niet perfect zijn ;).
Jaap-Jan schreef op zondag 18 november 2007 @ 14:04:
Dat moet je aanpassen in Beryl, waar dat dan precies zit weet ik niet, helaas. :)
Klinkt ook wel logisch, had er even niet aan gedacht dat ubuntu default met beryl komt? :P

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:06
PowerSp00n schreef op zondag 18 november 2007 @ 14:08:
[...]

Het idee is niet om het direct via de command line aan te passen, maar de tool te starten via de command line. Als er iets fout gaat is het mogelijk dat je hier dan wat foutmeldingen krijgt die anders niet zomaar zichtbaar zouden zijn. Dit is mijn ervaring in ieder geval met wat andere tooltjes die nog lang niet perfect zijn ;).

[...]

Klinkt ook wel logisch, had er even niet aan gedacht dat ubuntu default met beryl komt? :P
Ubuntu komt ook niet standaard met Beryl. Je kunt het wel installeren. In Ubuntu 7.10 gebruiken ze standaard Metacity, maar heb je de keuze om compiz-fusion te gebruiken. Maar in compiz-fusion is de standaardactie bij het klikken op de titelbalk gewoon maximaliseren, terwijl in Beryl standaard het venster oprolt.

Alleen was de TS nogal vaag over welke versie van Ubuntu hij gebruikt en ook was hij nogal vaag over wat hij "in ubuntu het een en ander aangepast" had. Maar ik denk/ hoop dat ik het doorhad toen hij zei dat vensters oprolden bij het dubbelklikken op de titelbalk. :P

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• berties
Bedankt, probleem is opgelost!
Het starten van gnome-window-properties vanuit de console had geen zin. Dit gaf geen fouten weer.
De tip over beryl/compiz bracht me op het idee waar het mis gegaan kom zijn.
Ik heb de emerald-themes teruggebracht naar standaard instellingen middes:" emerald --replace &".
Nu zag ik dat in emerald-theme-manager de dubbelklik actie ook aan kon passen, en na een herstart van X is het probleem verholpen.
Pagina: 1