Toon posts:

Extra Koeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om de extra koeling in mijn HX08 wat netter weg te werken. Nu wil ik alleen wat advies over de plaats van de fans.

Ik heb de zijkant van mijn kast al aangepast zodat ie niet helemaal naar achter geschoven hoeft te worden. Anders kunnen er namelijk geen fans aan de zijkant bevestigt worden

Situatie is als volgt:
Tekening van de zijkant van de kast op "schaal" overgenomen.
Afbeeldingslocatie: http://home.wish.net/~jeroen7/nietnodig/zijkant_2.jpg

Rood zijn de belangrijkste onderdelen die gekoeld moeten worden.
Zwart zijn de fans die er al zitten. 1 voor mijn harddisk. 1 als outtake onderin de kast, misschien als intake? (ff experimenteren)
En blauw zijn de 2 extra fans die nog geplaatst moeten worden, heb ze nu maar ff op deze plaatsen neergezet.

Iemand ervaringen met de HX08/HQ08 en extra fans in de zijkant.

Alle fans worden uiteraard op een fanbus aangesloten, die wordt gevoed(t) :? door de 2e PSU. Ben van plan om er dualleds(2 kleuren leds) op te maken, rood voor 12V en groen voor 5V.

BTW. Harddisk plaats ik niet bovenin omdat hier een 2e PSU komt, moet alleen nog ff gaten zagen. >:)

Kortom:
* Nu wil ik alleen wat advies over de plaats van de fans.
* Iemand ervaringen met de HX08/HQ08 en extra fans in de zijkant.
* Ideeen????

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
lijkt me wel een goe id

maar wat is nu precies je vraag zet het ff op een rijtje!

ik zie eingelijk geen enkele vraag!

kijk eens bij de search misschien vind je nog wat bruikbaars :)

en ehhh moeten ik jou een id geven????

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Topicstarter
duh :?
Zo beter...

BTW. Zodra ik hem af heb komen er pics

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:53
Op dinsdag 13 februari 2001 17:00 schreef LAAF het volgende:
...1 als outtake onderin de kast, misschien als intake? (ff experimenteren)...
Onderin een outtake??? Zou daar een intake van maken dan heb je een continue airflow door je kast heen => onderin koude lucht erin, bovenaan (bij je voeding) warme lucht eruit!!!

Verwijderd

Topicstarter
hmm toch wel een outtake onderin.

Dat verhaal over warme lucht stijgt op en koude lucht daalt, blabla kontverhaal.
Heeft natuurlijk weinig effect als de ruimte waar het over gaat maar +/- 20cm is.

Heb al 2x intake in zijkant en 1x intake de meteen over hdd blaast.
Bovendien heb ik bovenin geen fans zitten, die voor outtake zorgen. Misschien nog in de bovenkant gaten zagen >:) (heel de bovenkant v/d kast is eigenlijk afgesloten van het moederbord)

uhm, nog duidelijk allemaal
Vandaar dus :7

Verwijderd

Laaf,
hou d'r ook rekening mee dat, afgezien of warme lucht nu stijgt of niet (werkt prima bij ballons hoor :) ), de CPU zit ook bovenin.

Als de outtake onderin zit, trek je al de hete lucht van de processor door de hele kast heen. Niet alleen verlies je dan veel druk, alles in de kast zoals kaarten en mobo en harde schijven etc. wordt ook opgewarmd.

Het is gewoon efficienter om zo dicht mogelijk bij de CPU warme lucht naar buiten af te voeren. En als je het helemaal mooi wilt doen, kun je een dikke pijp naar de CPU koeler maken met aanvoer van koele lucht van buiten de kast. Dan kun je volstaan met de voeding (volgens AMD specs een voeding dan) voor de case ventilatie.

Verwijderd

Warme lucht stijgt altijd op, ook in een kleine ruimte.
Je proc zit ook bovenaan en daar moet je de outtakes maken. gewoon VOOR inblazen en 8er UItbLaZen

Verwijderd

Topicstarter
eureka (zo das lang geleden dat ik dat gehoord heb)
... ja dat is het!

Ik ga flexibele buis van mijn cpu naar buiten mijn kast aanbrengen! Kan ik die fan onderin toch nog als outtake gebruiken.
Hey misschien wel een slangenstelsen.
1 hoofdslang (dikke) en daaraan vast dunnere zijslangen die naar verschillende onderdelen in de pc gaan.

tring... huh huh
wakker worden!

klinkt wel leuk, of het uitvoerbaar is :?
Pagina: 1