Ik ben van plan om de extra koeling in mijn HX08 wat netter weg te werken. Nu wil ik alleen wat advies over de plaats van de fans.
Ik heb de zijkant van mijn kast al aangepast zodat ie niet helemaal naar achter geschoven hoeft te worden. Anders kunnen er namelijk geen fans aan de zijkant bevestigt worden
Situatie is als volgt:
Tekening van de zijkant van de kast op "schaal" overgenomen.

Rood zijn de belangrijkste onderdelen die gekoeld moeten worden.
Zwart zijn de fans die er al zitten. 1 voor mijn harddisk. 1 als outtake onderin de kast, misschien als intake? (ff experimenteren)
En blauw zijn de 2 extra fans die nog geplaatst moeten worden, heb ze nu maar ff op deze plaatsen neergezet.
Iemand ervaringen met de HX08/HQ08 en extra fans in de zijkant.
Alle fans worden uiteraard op een fanbus aangesloten, die wordt gevoed(t)
door de 2e PSU. Ben van plan om er dualleds(2 kleuren leds) op te maken, rood voor 12V en groen voor 5V.
BTW. Harddisk plaats ik niet bovenin omdat hier een 2e PSU komt, moet alleen nog ff gaten zagen.
Kortom:
* Nu wil ik alleen wat advies over de plaats van de fans.
* Iemand ervaringen met de HX08/HQ08 en extra fans in de zijkant.
* Ideeen????
Ik heb de zijkant van mijn kast al aangepast zodat ie niet helemaal naar achter geschoven hoeft te worden. Anders kunnen er namelijk geen fans aan de zijkant bevestigt worden
Situatie is als volgt:
Tekening van de zijkant van de kast op "schaal" overgenomen.

Rood zijn de belangrijkste onderdelen die gekoeld moeten worden.
Zwart zijn de fans die er al zitten. 1 voor mijn harddisk. 1 als outtake onderin de kast, misschien als intake? (ff experimenteren)
En blauw zijn de 2 extra fans die nog geplaatst moeten worden, heb ze nu maar ff op deze plaatsen neergezet.
Iemand ervaringen met de HX08/HQ08 en extra fans in de zijkant.
Alle fans worden uiteraard op een fanbus aangesloten, die wordt gevoed(t)
BTW. Harddisk plaats ik niet bovenin omdat hier een 2e PSU komt, moet alleen nog ff gaten zagen.
Kortom:
* Nu wil ik alleen wat advies over de plaats van de fans.
* Iemand ervaringen met de HX08/HQ08 en extra fans in de zijkant.
* Ideeen????