DVD kopieeren met maar 1 dvd speler.

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb op deze laptop een dvd brander zitten en daarmee wil ik graag een paar dvd'tjes kopieeren. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar, tevens is mijn dvd brander echt super traag, laatst deed hij 10 minuten over 100mb.

Verwijderd

Beetje (erg) weinig info.... de glazen bol ligt bij de reparateur momenteel..
Maar maak van de DVD eens een ISO en zet deze op je laptop. Daarna kun je deze ISO met bv. Nero branden....
Voilá....

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-02 10:14

Mojo

The Power Within

Je kan een image maken, deze op je PC zetten.. dit eventueel herencoderen naar DVD5 en branden... klaar.

Als je wat meer info wilt zal je toch echt een betere startpost moeten maken, hier kan ik niks mee.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
Wat heb je precies allemaal geprobeerd? Welke brandsoftware gebruik je? Is het een origineel waarvan je een kopie wilt maken? Is het een film/spel (zijn doorgaans kopieerbeveiligd) etc.
Je beschrijving is uiterst summier en er zijn met een klein beetje moeite uitstekende tutorials via google te vinden.

Verwijderd

Registratievoorwaarden / korte FAQ

Meer info geven dus over je systeem, software, wat je al geprobeerd heb etc. Beetje kansloos zo om een probleem proberen te verhelpen en debateren doen ze al genoeg in Den Haag :)

• Duroth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04-2016

Duroth

No rest for the tweaked

offtopic:
Met een topicstart als dit kunnen wij natuurlijk helemaal niets. Je geeft geen specificaties, geen foutmeldingen, je stelt niet eens een vraag, die wij er dus maar in moeten bedenken. Met bijna 1500 posts op het forum, veel meer dan ik heb, zou ik verwachten dat je een beetje weet wat de bedoeling is hier ;-)

Om je toch wat op weg te helpen; De meeste, zoniet alle, brandsoftware stelt je in staat een image te maken van de te kopiëren schijf. Dit kan handmatig, zodat je vervolgens de image weer naar DVD kan zetten, maar dit kan ook automatisch, waarbij de brandsoftware je na het inlezen van de DVD vraagt om de hudige DVD in je brander te vervangen door een lege.

Waarom je brander zo traag is, daar weet ik weinig van. Kan te maken hebben met buffer overflow (brand je niet op een snelheid die vele malen hoger is dan je brander / schijf aankan?), of probeer je misschien een beveiligde disk te kopiëren, die erg veel foutmeldingen geeft?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

In de software kiezen voor dvd-copy.
De software zal dan (omdat hij ziet dat je alleen een brander hebt) automatisch een image maken, welke hij later brandt. Gewoon de instructies opvolgen en het moet lukken.

Je geeft aan dat het niet lukt, waar gaat het dan mis?
Pagina: 1