Toon posts:

[VISTA] Recovery werkt niet na installeren XP

Pagina: 1
Acties:
  • 1.538 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb pas een laptop gekocht een Compaq Presario C700.
Er zat Vista op. Ik heb dit er afgehaald en XP er opgezet. Helaas kon ik niet alle drivers vinden. Dus ik dacht ik draai de recovery deze staat op mijn schijf op de partitie Recovery. Er is dus geen CD bijgeleverd.

Ik heb bij het opstarten F10 gedrukt, helaas boot hij dan weer met XP.
Ik heb net XP er afgehaald en weer F10 geprobeerd voor een systeem recovery.

Hij wil niet opstarten met de System Recovery

Wie helpt mij? Ik wil gewoon weer terug naar Vista.

Thanks!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2007 12:50 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat de recovery partitie er nog wel op? En is deze ook nog intact?

• Nielson
  • Laatst online: 19:27
En je hebt ook geen recovery-dvd aangemaakt voordat je hieraan begon ? Indien zoals Terw_Dan zegt je recovery-partitie er nog wel goed op staat zou je deze kunnen forceren met fdisk o.i.d. Verder zou je ook de dvd's bij HP kunnen bestellen, een kopietje aan de een mede-tweaker kunnen vragen of Vista handmatig installeren m.b.v. een oem dvd en de code op de kast.

Verwijderd

Topicstarter
De recovery Partitie staat er nog wel op. Er is ook 6GB ingebruik, het is een partitie van 8GB.

Vista OEM DVD waar kan ik deze vinden?

Ik vind dit echt super rot. Ik heb die laptop net. Ik kan er nu niks mee :(

Verwijderd

Topicstarter
Forceren met Fdisk leg eens uit?

• Nielson
  • Laatst online: 19:27
Je kunt de partitie dus wel zien in diskmanagement in XP ? Dan moet je even kijken wat daar staat voor type partitie, FAT32 of EISA-configuration. Is dit FAT32 (dan zou deze in Deze Computer ook benaderbaar moeten zijn, eventueel met de melding dat het een backup partitie is als je 'm opent) dan hoef je alleen maar met een dos bootcd'tje te starten en deze partitie (nr 1, label is HP_RECOVERY o.i.d.) actief te maken met fdisk. Staat er in schijfbeheer EISA-configuration dan moet je daarnaast het type partitie ook nog veranderen van type 12 (Compaq Diagnostic of EISA in Windows) naar 0c (FAT32). Kan dacht ik niet met de MS fdisk, misschien met die van freedos wel, ik gebruik zelf altijd de shareware aefdisk, hiermee kun je met de volgende opdrachten de recovery-partitie activeren :
aefdisk * /show -> Overzichtje van alle partities op je schijven
aefdisk 1 /activate:1 -> Maak partitie 1 op disk 1 actief
aefdisk 1 /changetype:0c:1 -> Verandert type van de recovery partitie naar 0c (FAT32)
Als het goed is start ie nu na een reboot naar de recovery-partitie

[ Voor 4% gewijzigd door Nielson op 18-11-2007 14:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan hem nu wel opstarten lijkt het ik krijg wel dat Hal.dll corrupt is ofzo.
De recovery partitie is actief en is FAT32

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Misschien heeft Windows XP iets met je bootsector gedaan waardoor de recovery niet meer werkt. Ik zou persoonlijk denk ik contact opnemen met HP hierover, klinkt gewoon alsof je recovery partitie beschadigt is.

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

Pagina: 1