Toon posts:

[Thief 1:Dark Project] Spel loopt vast na laden eerste level

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb vroeger eens Thief 1,2 en 3 gekocht en volledig uitgespeeld. Nu wilde ik die nog eens spelen, te beginnen met 1. Maar het spel loopt vast als ik de training of een gewone game wil beginnen.

Ik krijg de melding
Direct3d device driver does not accurately report texture memory usage. Contact your 3d accelerator vendor for updated drivers

Ik heb al gezocht op het internet en ik kom dan op forums uit waar ze klagen over de NVidia drivers. Ik heb die van mij laatste geupdate omdat ik Half Life 2 eps 1 en 2 wilde spelen.

Voor Thief zou je een Error Fixer moeten downloaden en je Thief.exe daarmee overschrijven. Heb ik gedaan. Maar ik kom maar even ver als voorheen. Het spel loopt wederom vast, maar nu krijg ik die windows melding dat er iets fout gegaan is en dat je een rapport kan sturen naar Windows.

**Voor zij die willen antwoorden met "safe_texture_manager" toevoegen aan user.cfg, dit is enkel geldig voor Thief 2. Voor Thief 1 werkt het niet (ze melden het op het forum + ik heb het toch geprobeerd en het werkt niet)
Iemand die dit probleem kent en weet wat ik moet doen om het wél te kunnen spelen???

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2007 12:47 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Waarschijnlijk is het spel dusdanig out dat het verkeerde waardes uitleest, of gewoon niet herkend. Probeer het spel eens in Win98/2K comp. mode te draaien.

Verwijderd

Topicstarter
nope, dan loopt het nog erger vast

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11 09:38
Ik vrees dat je er niet uit gaat komen. Ik heb een probleem in ongeveer dezelfde richting en dat is dat geen Metal Gear Solid kan spelen omdat nVidia een bepaald pixelformat heeft verwijderd uit zijn drivers. Dus waarschijnlijk zijn je drivers te nieuw.

Succes!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:33
Oudere drivers installeren dan ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
te nieuwe drivers, waar zijn we mee bezig!!! Van vooruitgang gesproken!!

waar kan je oude drivers vinden? Gewoon op de site van NVidia, of moet je naar een speciale site?

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11 09:38
Ramon schreef op zondag 18 november 2007 @ 13:45:
Oudere drivers installeren dan ;)
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 14:40:
te nieuwe drivers, waar zijn we mee bezig!!! Van vooruitgang gesproken!!

waar kan je oude drivers vinden? Gewoon op de site van NVidia, of moet je naar een speciale site?
In mijn geval moest ik terug naar de 4x.xx serie drivers :X De reden dat het verwijderd is, is omdat het een of ander zeer obscuur pixelformat was dat alleen MGS gebruikte. Hey ik schrijf de drivers niet he :P

Ik heb geen idee waardoor je die problemen krijgt dus kan ik niet weten met welke driver het waarschijnlijk zou kunnen werken. Probeer gewoon oude drivers van de nVidia site te downloaden, maar dat weer niet te oud anders heb je waarschijnlijk baggerperformance met normale spellen.

Verwijderd

Topicstarter
heb gisteren ook eens geprobeerd met Thief 2. Daar gaat het al verder, dan kan de level starten. Maar als ik begin te lopen, dan krijg ik een freeze en kan ik via ctrl-alt-del het spel afsluiten.

k denk dat ik maar eens ga kijken voor een nieuwe video kaart. Dit zou ik eigenlijk sowieso moeten doen, want ik heb voor mijn verjaardag Splinter Cell: Double Agent gekregen en bij de system check loopt hij tegen een shader 3.0 conflict aan. Software matig is dit niet op te lossen, je moet een nieuwe kaart kopen/gebruiken.

Waar op het forum kan ik informeren naar goede kaarten (AGP) gelet op mijn systeem?
Pagina: 1