Toon posts:

Philips NAS + XBOX 360

Pagina: 1
Acties:
  • 1.284 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje lopen zoeken, maar ik kan niet echt vinden wat ik fout doe. Uit een aantal berichten begrijp ik dat het mogelijk moet zijn van een NAS muziek te streamen naar mijn XBOX 360, mits de NAS maar uPnP heeft. Dus besloot ik een paar dagen geleden een Philips NAS te kopen. Na de installatie de uPnP enabled, dit ook op mijn router enabled en toen dacht ik dat ik klaar was. Muziek erop zetten en connecten met mijn XBOX360, maar helaas zo werkt het blijkbaar niet of ik zie iets over het hoofd?!

Iemand enige suggesties waar ik eens naar zou moeten kijken of hoe ik dit zou moeten oplossen?

Groet,
Björn

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-02 10:30
Ik heb de xbox 360 niet, maar het zou idd zo moeten werken: upnp op nas en router aanvinken en dan kan je player (in mijn geval een philips SLA 5520 wifi music player) de muziek automatisch vinden... :)

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• enetlepan
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-02 07:45
Hallo Björn,

ik heb dezelfde configuratie. Ik krijg het ook niet voor elkaar om de xbox360 de NAS te laten vinden.

Mijn configuratie:
  • xbox 360 [wired]
  • NAS Philips SPD8020CC (mediaserver ingeschakeld) [wired]
  • Zyxel P-2602HW-D1A modem/router (uPNP ingeschakeld)
  • Notebook met Vista [wireless]
Ik heb geprobeert om met een uPNP-client (on2share mediserver/client) op de notebook de NAS te benaderen. Ook met andere test-tooling (Universal Plug-and-Play Tester) die uPNP/Mediaservers zoekt. Het streamen van media lukt dan ook wel op de Notebook. (hoewel soms wel traag).

De NAS Mediaserver wordt niet gevonden door de xbox360.
De NAS Mediaserver wordt wel gevonden door de client op de notebook..

Door de Windows Vista media-speler data te laten sharen, werkt die ook als uPNP-servermediaserver. Die wordt wel weer gevonden door de xbox 360.

Ik denk dat er 2 problemen kunnnen zijn:
  1. de xbox 360 kan de NAS niet vinden (omdat het uPNP protocol niet klopt tussen xbox360 en NAS)
  2. de zyxel router blokkeert het berichtenverkeer tussen xbox 360 en de NAS
Verder ben ik niet gekomen.

Heb jij het inmiddels voor elkaar?

Groet,
Evert