disclaimer : heb me al rot gezocht op tweakers, google en mysql manuals. ook de hosting benaderd (helaas nog geen antw van ontvangen)
punt is, ik wil 2 databases overpompen naar een nieuwe server. op dit moment ben ik nog aan het testen met de kleinste, die 90mb is. deze wil maar niet lukken, dus wil niet eens beginnen aan de grotere ~750mb. probleem is op de ene server (serverB) heb ik wel ssh toegang (nieuwe) en op de ouwe (serverA) niet, dus zit ik opgeschept met ftp, phpmyadmin of phpscripts.
wat ik heb geprobeerd is het volgende ;
Nadat alles klaar is, open ik de phpmyAdmin van beide databases op serverA en serverB ter vergelijking, en zie verschillende waardes
aantal tabellen, grootte vd database, aantal velden,etcetc kloppen allemaal niet niet. gek word ik ondertussen, terwijl ik het juist geplanned had om het vandaag te doen
iemand??
punt is, ik wil 2 databases overpompen naar een nieuwe server. op dit moment ben ik nog aan het testen met de kleinste, die 90mb is. deze wil maar niet lukken, dus wil niet eens beginnen aan de grotere ~750mb. probleem is op de ene server (serverB) heb ik wel ssh toegang (nieuwe) en op de ouwe (serverA) niet, dus zit ik opgeschept met ftp, phpmyadmin of phpscripts.
wat ik heb geprobeerd is het volgende ;
- sql bestand downloaden vanaf de ftp ( /mysql/ ) en kopieren naar serverB
- inloggen via putty op serverB
- het volgende uitvoeren :
mysql -u root -p --database=db_Constantinopel < db_-_database1.sql - wachtwoord prompt, en daarna staat de database na een tijdje erop dus ook geen foutmeldingen
- inloggen op de adminpaneel van serverA (ensim) en vanuit daar het sql bestand downloaden
- export functie van phpmyadmin gebruiken (dit lukt trouwens alleen voor de kleine database, bij de grote kapt ie af na zoveel seconden)
- database backuppen via BigDump ( http://www.ozerov.de/bigdump.php )
Nadat alles klaar is, open ik de phpmyAdmin van beide databases op serverA en serverB ter vergelijking, en zie verschillende waardes
iemand??