MySQL - database hoe backuppen

Pagina: 1
Acties:

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
disclaimer : heb me al rot gezocht op tweakers, google en mysql manuals. ook de hosting benaderd (helaas nog geen antw van ontvangen)

punt is, ik wil 2 databases overpompen naar een nieuwe server. op dit moment ben ik nog aan het testen met de kleinste, die 90mb is. deze wil maar niet lukken, dus wil niet eens beginnen aan de grotere ~750mb. probleem is op de ene server (serverB) heb ik wel ssh toegang (nieuwe) en op de ouwe (serverA) niet, dus zit ik opgeschept met ftp, phpmyadmin of phpscripts.

wat ik heb geprobeerd is het volgende ;
  1. sql bestand downloaden vanaf de ftp ( /mysql/ ) en kopieren naar serverB
  2. inloggen via putty op serverB
  3. het volgende uitvoeren :
    mysql -u root -p --database=db_Constantinopel < db_-_database1.sql
  4. wachtwoord prompt, en daarna staat de database na een tijdje erop dus ook geen foutmeldingen
voor stap1 geldt tevens
  • inloggen op de adminpaneel van serverA (ensim) en vanuit daar het sql bestand downloaden
  • export functie van phpmyadmin gebruiken (dit lukt trouwens alleen voor de kleine database, bij de grote kapt ie af na zoveel seconden)
  • database backuppen via BigDump ( http://www.ozerov.de/bigdump.php )
Onderstaande geldt voor alle pogingen tot nu toe, hierbij heb ik wel elke keer de database (db_Constantinopel) geleegd, en elke keer wil het maar niet lukken :

Nadat alles klaar is, open ik de phpmyAdmin van beide databases op serverA en serverB ter vergelijking, en zie verschillende waardes :( aantal tabellen, grootte vd database, aantal velden,etcetc kloppen allemaal niet niet. gek word ik ondertussen, terwijl ik het juist geplanned had om het vandaag te doen

iemand??

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 19:09
phpmyadmin kapt het inderdaad af als de dump te groot wordt.
Maar je kan ook een dump maken over een aantal tabellen. Doe je het gewoon in een paar stappen ipv in 1 stap.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Als het aantal velden en tabellen al niet klopt begin dan eerst eens om vanuit phpMyAdmin alleen de structuur te exporteren en importeer alleen die, en kijk dan eens of het wel klopt. Vervolgens inderdaad gewoon in stappen de data overzetten.

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Kan je niet gewoon de bestanden uit de data-dir van MySQL overplaatsen?

mijn T.net systeemspecspagina

• SYQ
  • Niet online
RRX schreef op zondag 18 november 2007 @ 13:20:
Kan je niet gewoon de bestanden uit de data-dir van MySQL overplaatsen?
dit heb ik dus al gedaan, maar helaas zonder succes.
ga het zostraks proberen met de grote database, die is natuurlijk het belangrijkst
a casema user schreef op zondag 18 november 2007 @ 13:00:
phpmyadmin kapt het inderdaad af als de dump te groot wordt.
Maar je kan ook een dump maken over een aantal tabellen. Doe je het gewoon in een paar stappen ipv in 1 stap.
heb ik niks aan, omdat vele tabellen max 1mb groot zijn maar bv de search tabel bv 300mb is.

[ Voor 37% gewijzigd door SYQ op 18-11-2007 13:31 ]

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-10-2025
Je kunt als je geen shell access hebt dat simuleren met php?

Gewoon een exec("mysqldump -u bla -ppassword database > sqlfile"); in een phpfile zetten.

Ik kan me herinneren dat ik het ooit eens op zo'n manier opgelost heb. het is wel belangrijk om je timelimit van php even op te schroeven (als het een grote database/kleine server is).

petersmit.eu

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-01 20:19
Als het echt niet lukt kun je natuurlijk ook de tabel in delen opknippen. mbv van de id's in je tabel of eventuele andere kenmerken.
Klote klus, maar het kan wel.
Het Shell-access trucje zal niet werken. Dat wordt ook door phpMyAdmin gebruikt lijkt mij en zal ook tegen de verzend-limiet aanlopen. Kijk met phpinfo(); wat je memory_limit is. Deel dit door twee en schat in hoeveel je delen je de database kan ophalen.

btw. search tabel?

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

moet je wel zorgen dat je geen time out hebt op de php.
misschien via php een crontab aan maken dat weer een cli php script aan roept :p

>.< >.< >.< >.<

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01 16:29
Kun je server A niet extern benaderen op de mysql poort? (3306). Dan kan je vanaf B een dump maken van A.

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Geen idee hoe groot dit script aankan, maar de naam insinueert aardig groot:
BigDump.

• SYQ
  • Niet online
Arnout schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:47:
Kun je server A niet extern benaderen op de mysql poort? (3306). Dan kan je vanaf B een dump maken van A.
nopes, anders zou ik het ook via sqlyog kunnen afhandelen. maar heb de moed op database1 opgegeven. serverB is op dit moment bezig om de grote database te installeren via het welbekende telnet commando hierboven. ff duimen dus :)

////edit

:( :( :( :(

serverA (orgineel)
Afbeeldingslocatie: http://i1.tinypic.com/86pz7ys.jpg

serverB (nieuwe server)
Afbeeldingslocatie: http://i13.tinypic.com/6kga1y8.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door SYQ op 18-11-2007 20:10 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:53

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Eeh.. wat is nu het probleem? Ik zie een andere total size maar verder hetzelfde aantal tabellen (en in je laatste tabel hetzelfde aantal velden (of rijen?))
Die total size gaat echt niet overeenkomen tussen verschillende MySQL versies. Weet je 100% zeker dat er echt andere data in de tabellen staat?

[ Voor 11% gewijzigd door Creepy op 18-11-2007 21:34 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Creepy schreef op zondag 18 november 2007 @ 21:31:
Die total size gaat echt niet overeenkomen tussen verschillende MySQL versies. Weet je 100% zeker dat er echt andere data in de tabellen staat?
Ik zit dan even mee te lezen en heb helaas geen concrete oplossing voor je... Maar kan dat verschil echt zo groot zijn tussen 2 verschillende MySQL versie's creepy? dat verbaast me namelijk toch wel behoorlijk

• SYQ
  • Niet online
Creepy schreef op zondag 18 november 2007 @ 21:31:
Eeh.. wat is nu het probleem? Ik zie een andere total size maar verder hetzelfde aantal tabellen (en in je laatste tabel hetzelfde aantal velden (of rijen?))
als ik een willekeurig veld pak bv forum_posts verschilt deze toch behoorlijk met het orgineel in aantal rijen. dit heeft naar mijn weten niks te maken met verschillende versies van mysql

maar ik ga later op de dag dit ff neerleggen bij de hosting, ik weet het ook ff niet meer

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:53

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

BarthezZ schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:29:
[...]

Ik zit dan even mee te lezen en heb helaas geen concrete oplossing voor je... Maar kan dat verschil echt zo groot zijn tussen 2 verschillende MySQL versie's creepy? dat verbaast me namelijk toch wel behoorlijk
Geen idee maar zomaar van wat statistieken die een admin toont zou ik niet zomaar uitgaan, zeker niet omdat (bijv) het aantal rijen in een tabel een benadering is met een InnoDB tabel (en dus kan verschillen met het echte aantal rijeen in een tabel). Voor een 100% controle gewoon wat queries afvuren dus. Daarnaast is de ondersteuning voor verschillende codepages e.d in tabellen in MySQL 5 flinkt verbetert wat ook zeker voor een verschil in grootte (qua kb dus, niet het aantal rijen) van tabellen kan zorgen.

Als je een sql script dumpt met mysqldump en dat inleest op een andere machine en je krijgt geen foutmeldingen dan zou de data 1 op 1 hetzelfde moeten zijn. Anders is er echt iets goed mis.

[ Voor 11% gewijzigd door Creepy op 19-11-2007 13:45 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• SYQ
  • Niet online
hmmm, wist ik niet. sql queries uitvoeren op zon grote database houd me wel erg lang zoet denk ik..
Creepy schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:44:
[...]

Als je een sql script dumpt met mysqldump en dat inleest op een andere machine en je krijgt geen foutmeldingen dan zou de data 1 op 1 hetzelfde moeten zijn. Anders is er echt iets goed mis.
dat heb ik dus niet kunnen doen vanwege de beperkingen die gelden op serverA (geen telnet/ssh) waardoor ik dus geen mysqldump kan doen op de normale manier. hoewel ik WEL via ftp root access heb, en dus de sql bestanden handmatig kan downloaden vanaf de lokatie /mysql/
Pagina: 1