Toon posts:

[Leopard/TM] Mounten HFS+ Timemachine backupschijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit het het volgende probleem, ik heb op dit moment geen beschiking toch mijn macbook. Maar ik heb wel een externe USB disk met daarop een partitie waarop ik mijn Time Machine backups liet maken. Deze heb ik met de Disk Utitity gecreeerd.

Dus ik dacht, die mount ik wel even aan mijn Windows XP of mijn Debian machine, mooi dus niet.

MacDrive @ Windows ziet mijn schijf wel maar geeft een fout dat het schijf/bestandsstructuur voor hem niet te lezen is.
En via hmount (HFS+) of mount -t hfsplus kan die hem ook niet mounten.

Nu vraag ik mij dus hard af, is het eingelijk wel HFS+, bij fdisk geeft hij type partitie aan als Unknown.

Enig idee welk formaat het zou kunnen zijn, en hoe ik mijn schijf kan mounten op XP of Linux.

Alvast bedankt!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:10

Gerco

Professional Newbie

Het is wel degelijk HFS+, maar wel een nieuwe versie (die hardlinks naar files en directories ondersteund). Bestaande filesystem drivers die deze features dus niet ondersteunen gaan van de indeling van de schijf waarschijnlijk weinig begrijpen.

[edit]
Inderdaad, ik heb geen flauw idee. Ik kan alleen speculeren over de reden waarom je hem niet kan lezen zodat je niet denkt dat de schijf stuk is bijvoorbeeld.

[ Voor 25% gewijzigd door Gerco op 18-11-2007 12:05 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Gerco schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:02:
Het is wel degelijk HFS+, maar wel een nieuwe versie (die hardlinks naar files en directories ondersteund). Bestaande filesystem drivers die deze features dus niet ondersteunen gaan van de indeling van de schijf waarschijnlijk weinig begrijpen.
Je hebt dus geen flauw id hoe ik deze schijf alsnog uit kan lezen ? En of er evt al ergens nieuwe drivers zijn ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:04:
[...]

Je hebt dus geen flauw id hoe ik deze schijf alsnog uit kan lezen ? En of er evt al ergens nieuwe drivers zijn ?
Nee hijs niet kapot :P Had al zoon vermoeden dat het met het nieuwe hfs temaken had, maar goed. Mogen ze maar snel komen met iets wat het wel uit kan lezen. :(

Verwijderd

ik kan gewoon met Macdrive mijn timemachine partitie zien samen met de andere partitie op die zelfde externe schijf....

niets aan de hand, op 2 pc's getest.