Toon posts:

nieuwe HD

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een nieuwe HD te kopen.

Weet er iemand wat de gangbare prijzen zijn voor goede schijven met veel capaciteit?

thanks,

flurk
www.flurk.net

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:15
wat wil je ermee en wat heb je er voor over?

de harde schijven beginnen nu bij 10 gig ofzo (scsi minder maar daar zullen we het maar niet over hebben) en een shit harde schijf kan je krijgen voor minder dan 200 piek. je hebt dan trouwens geen slecht ding maar gewoon traag in vergelijking met de rest op dit moment.

ik heb net zelf een quantum fireball lt 15 gig 7200 udma 66 gekocht, niet duur, 330 piek en retesnel. ok ibm is beter en scsi sneller, maar ja het moet wel betaalbaar blijven. ik ben in ieder geval erg tevreden over het ding.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op zoek naar een normaal geprijsd model, maar dat toch één van de betere op de markt is momenteel...

Verwijderd

kep ook pas gezocht naar een nieuwe hd. hoop info vergaard en tot de conclusie gekomen dat ibm en wd de beste schijven (ide) verkopen, maar ook relatief duur. quantums zijn erg snel, maar relatief instabiel. seagate of maxtor is wat minder snel, maar hebben een redelijke prijs/kwaliteit verhouding. so it's up to you. kep zelf pas een nieuwe 20 gb 7200rpm ibm-schijf op de kop getikt op de veiling van ricardo voor weinig geld. kun je altijd ff kijken of er wat bij zit.

zie ook de topic "merken hd's"