Toon posts:

Twee verbindingen, één netwerkaansluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Wij hebben laatst een automatische melkrobot gekocht, ja, me vader is boer :P. En die staat in verbinding met de computer.
Nou wil ik graag weten of het mogelijk is om twee verbindingen aan te sluiten op één netwerkkaart.

De computer moet constant in verbinding zijn met de robot, en nu willen we de computer ook aansluiten op het internet. Ik heb de UTP kabel van de robot en van het internet aangesloten op een switch. En ook tussen de computer en de switch zit een utp-kabel.

Is het mogelijk om verbinding te maken met én de robot én het internet?

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 22:35
Uiteraard, internetkabel in switch en klaar!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:58
Lama...

[ Voor 95% gewijzigd door Termi op 18-11-2007 11:08 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:59

Onbekend

...

De robot wil waarschijnlijk een ip-adres toegewezen krijgen. Of je moet hem handmatig instellen.

Je geeft verder niet zoveel informatie over de switch en robot. Dus voor ons is het een beetje gissen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-02 12:36
Als je ook een internetverbinding wilt hebben op én de robot én de computer, dan zul je een router moeten hebben denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ow sorry, jah de robot wil inderdaad een ip-adres. Vandaar, staan in verbinding op een lokaal netwerk. De computer waarmee we de robot kunnen besturen willen we op het internet.

De robot hoeft inderdaad niet op het internet :)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:57
Een tweede netwerkkaartje inprikken en die op het net zetten?
De robot op zijn huidige kaart zo laten, zo hebben ze beiden geen contact met elkaar :)

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-02 12:36
Het makkelijkst is dan alsnog een router nemen die dan zorgt voor het uitdelen van IP-adressen (of je moet handmatig in de robot een IP adres in kunnen stellen?)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik zou een tweede netwerkaartje in de PC zetten. Dan moet dit zonder problemen te regelen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Het is zo'n platte computer, je weet wel zo'n desktop, waar je een scherm op kunt zetten, sorry hoor, heb um zelf ook niet uitgekozen :P.

Misschien een draadloos usb-stickje, en dan een draadloos access point erbij zetten ofzo, dat is dan misschien de enigste oplossing . :(

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik heb geleerd dat je beter geen prive en werk kan mixen op een pc.

straks open je een verkeerde pagina, je veneuqt je pc en je kan de melkropbot niet meer fatsoenlijk beheren

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik ook van op de hoogte, daarom moet er een goede firewall en een goed antivirusprogramma op geinstalleerd worden.

We willen het voornamelijk ook gebruiken zodat we met een computer binnen de robot-computer met remote control-software kunnen besturen :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb .....

Iperf

Pagina: 1