Toon posts:

oc 6700 over 3.5GHz?

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ihallo

ik ben nog redelijk nieuw in het overclocken, maar heb op deze site al ongelooflijk veel nuttige info gevonden. Ik heb een e6700 en een asus p5k deluxe/wifi mobo met G.E.I.L. DDR2 1066 geheugen 2Gig. Mijn koeler is een thermalright ultra 120 extreme. ik zou graag het onderste uit de kan halen met deze combinatie. momenteel zit ik aan 3.5Ghz stabiel. Hier volgen mijn bios settings.

JumperFree Configuration Settings
AI Overclocking: Manual
CPU Ratio Control: Manual
- Ratio CMOS Setting: 7
FSB Frequency: 500
PCI-E Frequency: 100
DRAM Frequency: DDR2-1002

DRAM Timing Control: Manual
CAS# Latency: 5
RAS# to CAS# Delay: 5
RAS# Precharge: 5
RAS# Activate to Precharge: 15
andere timings op auto
DRAM Static Read Control: Disabled

Transaction Booster: Enabled (zie uitleg onderaan)
Boost Level: 3
Clock Over-Charging Mode: AUTO

CPU Spread Spectrum: Disabled
PCIE Spread Spectrum: Disabled

CPU Voltage: 1.475v
CPU Voltage Reference: AUTO
CPU Voltage Damper: Enabled
CPU PLL Voltage: 1.50
DRAM Voltage: 2.20
FSB Termination Voltage: 1.30
North Bridge Voltage: 1.40
North Bridge Voltage Reference: AUTO
South Bridge Voltage: AUTO

Advance CPU Settings
CPU Ratio Control: Manual
- Ratio CMOS Setting: 7
C1E Suppport: Disabled
Max CPUID Value Limit: Disabled
Vanderpool Technology: Disabled
CPU TM Function: Disabled
Execute Disable Bit: Disabled
PECI: Enable

hiermee heb ik een mooie 1:1 verhouding. of is het beter om een hogere multiplier te kiezen met een lagere FSB. in dit geval krijg ik hem ook niet stabiel op 3.6ghz ofzo. Wat kan ik nog aanpassen? Die geheugentimings is nog een gedeelte waar ik niet veel van afweet, heb ze al eens op 4-4-4-12 kunnen zetten, maar dan had ik een veel lagere FSB, nu lukt enkel 5-5-5-15.
Temlps onder load zijn 58/58 onder everest (coretemp draait niet onder vista x64)

alvast bedankt voor de feedback

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

De MP staat op 7 omdat?
Als je met een hogere MP lager komt, doe je denk ik toch iets verkeerd.
Het zal wss niet veel uitmaken, maar begin is met alle voltages op manual te zetten.

Wat leesvoer wat betreft je geheugen

[ Voor 100% gewijzigd door Maarten-NForce op 18-11-2007 09:17 ]

www.koopeendroom.nl

Verwijderd

Topicstarter
die multiplier stat op 7 omdat ik zo een hoog mogelijke fsb wou krijgen. Mijn geheugen kan dan op 1:1 verhouding blijven en op een zo hoog mogelijke frequentie blijven draaien. Ik had gelezen dat deze 1:1 vehouding het stabielste en snelste is.
De meeste voltage staan op manual, degene die op auto staan weet ik ook niet op welke waardes ik ze mag zetten. of welke waardes gevaarliojk zijn, laat ik het zo zeggen. heb ook al geprobeerd om mijn vcore van 1.475 naar bv 1.55v te brengen, maar dat maakt echt niets uit in stabiliteit. de north bridge voltage heb ik ook al eens verhoogt zonder resultaat.

met een hogere multiplier kan ik ook stabiel draaien op 3.5ghz,met een lagere FSB weliswaar, maar ik geraak ook niet hoger dan dat. dus 7x500 is even stabiel dan 8x 440 bv. maar mijn geheugen is sneller met die hogere FSB. of zie ik dat verkeerd?

ik moet hier toch wel 3.6 à 3.7ghz kunnen uithalen, niet?

Verwijderd

Waarom probeer je het niet? :S

Als je stabiel draait op 2Ghz FSB, is het tijd om je MP omhoog te halen en te kijken wat de hoogste clock is van je CPU. Aangezien je al zo ver bent, zie ik eigenlijk niet waarom je de vraag 'ik kan toch wel 3.7 halen?' stelt, omdat je al een eind bent gekomen en omdat jij de enige bent die dit kan testen..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 11:09:
Waarom probeer je het niet? :S

Als je stabiel draait op 2Ghz FSB, is het tijd om je MP omhoog te halen en te kijken wat de hoogste clock is van je CPU. Aangezien je al zo ver bent, zie ik eigenlijk niet waarom je de vraag 'ik kan toch wel 3.7 halen?' stelt, omdat je al een eind bent gekomen en omdat jij de enige bent die dit kan testen..
wel, omdat ik met een lagere fsb en een hogere multi de 3.6ghz al niet meer stabiel krijg. ik vroeg me af of er mss nog wat 'kneepjes van het vak' waren om toch stabiel te kunnen krijgen... of zit ik gewoon op de limiet van deze cpu?

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Nee hoor, er staat pas 1.475 volt op. Dat kan gerust wat hoger mits je het kan koelen. Bedenk wel dat een FSB van 400 al best veel is. Als je ziet dat origineel 1066MHz is en jij nu al op 1600MHz zit ;) Best een verschil hoor. Ik zou het op 400*8 of 425*8 draaien. Dan heb je een goede mix tussen kloksnelheid en je FSB :)

Youtube Download ubersnel.nl

Verwijderd

R-O-Y schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:04:
Nee hoor, er staat pas 1.475 volt op. Dat kan gerust wat hoger mits je het kan koelen. Bedenk wel dat een FSB van 400 al best veel is. Als je ziet dat origineel 1066MHz is en jij nu al op 1600MHz zit ;) Best een verschil hoor. Ik zou het op 400*8 of 425*8 draaien. Dan heb je een goede mix tussen kloksnelheid en je FSB :)
Hij zit op 2000Mhz :P

Je CPU heeft iig een fsb wall van boven 500mhz, dus daar moet je geen zorgen over maken.

Verder denk ik dat het aan je voltage zal liggen als je niet hoger raakt. Of heel misschien koeling, maar dat maakt minder uit dan voltage.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 13:32:
[...]

Hij zit op 2000Mhz :P

Je CPU heeft iig een fsb wall van boven 500mhz, dus daar moet je geen zorgen over maken.

Verder denk ik dat het aan je voltage zal liggen als je niet hoger raakt. Of heel misschien koeling, maar dat maakt minder uit dan voltage.
toch vreemd vind ik als hij nu stabiel met een vcore van 1.475 draait, en wanneer ik bv direct naar 1.55 ga, hij zelfs op 3.6ghz faalt met orthos... de NB voltages verhogen lukt ook niet... welke voltages wijn er dan nog belangrijk?
Pagina: 1