Nero Digital decodeert geen H264?

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb inmiddels Nero 8.1.1.0 geinstalleerd samen met Recode. Volgens de geluiden die al 3 jaar de ronde doen, zit hier een AVC-codec in, en volgens DirectShow Filter Manager klopt dat ook. Er zit een codec in die H264 streams snapt. Toch krijg ik ze niet afgespeeld.

Ik heb een Matroska met een AVC/H264 videospoor en een AC3 audiospoor. Als ik die open met Zoomplayer, wordt de audio afgespeeld, maar video blijft zwart. Zoomplayer geeft zelf aan geen videodecoders gevonden te hebben.

De file is gewoon goed, net als een hele rits andere. Als ik ffdshow (en daarmee libavcodec) gebruik voor H264, dan werkt het prima. Maar de reden dat ik Nero Digital wil gebruiken, is omdat die multithreaded is en ik een dualcore CPU heb.

Hoe ga ik nou Nero Digital zover krijgen dat ie een H264 videospoor wil decoderen? Moet ik daarvoor nog een ander Nero-onderdeel installeren ofzo of wat?

日本!🎌

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Of weet iemand dan misschien een andere goeie multithreaded H264 software-decoder?

CoreAVC heb ik al geprobeerd, maar die hapert enorm terwijl cpu-verbruik rond de 30% blijft schommelen :?
Dus dat wordt em ook al niet.

[ Voor 44% gewijzigd door _Thanatos_ op 19-11-2007 17:30 ]

日本!🎌

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-07 21:00
_Thanatos_ schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:29:
Of weet iemand dan misschien een andere goeie multithreaded H264 software-decoder?

CoreAVC heb ik al geprobeerd, maar die hapert enorm terwijl cpu-verbruik rond de 30% blijft schommelen :?
Dus dat wordt em ook al niet.
CoreAVC Professional Edition zou het toch echt voor je moeten doen, misschien moet je eens contact opnemen met corecodec om je probleem voor te leggen.

Verder staat hier dat de decoder in hun "Nero Digital Pro" tool zit, heb je die wel?

[ Voor 12% gewijzigd door Pavla op 19-11-2007 17:34 ]

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Uhh nee, gewoon Nero geïnstalleerd, ik ben me niet van "Nero Digital Pro" bewust.

Maar hey, ik heb inmiddels een nieuwe versie van CoreAVC Pro (1.6 om precies te zijn), en die werkt al een stuk beter. Af en toe pieken naar 100%, maar dat is wel 100% op 2 cores tegelijk.

Beetje jammer van dit topic voor de mensen die graag Nero Digital wilden gebruiken, want mijn probleem is in elk geval opgelost :)

日本!🎌