[Vista] Realtek LAN adapter Bsod na NOD32 installatie*

Pagina: 1
Acties:
  • 3.475 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
hallo medetweakers,

de laatste tijd heb constant last van bsod's. Vista zegt het volgende:

Probleem veroorzaakt door Realtek 8101/8168/8169 PCI/PCIe Adapter Driver (RTLH86.SYS).

Dit probleem is veroorzaakt door Realtek 8101/8168/8169 PCI/PCIe Adapter Driver (RTLH86.SYS). Dit programma is gemaakt door Realtek Semiconductor Corp.. Realtek Semiconductor Corp. heeft momenteel geen oplossing voor het probleem dat u hebt gemeld.

Ik maak overigens geen gebruik van de onboard realtek soundchip.

Het probleem treedt op na ongeveer 10 a 15 minuten gamen. ter informatie, Ik heb vandaag Crysis en Nod32 smart security geinstalleerd.

Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je die lan verbinding toch niet gebruikt, schakel hem dan uit. Verwijder de driver helemaal, gebruik tevens een driver cleaner oid (je kan het ook handmatig gaan doen, maar kan fout aflopen). Zet je onboard lan in het BIOS uit en start Vista weer. Je zou nu geen problemen meer moeten krijgen. Had je ook al eens een andere driver versie geprobeert?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:30
Hero Of Time schreef op zondag 18 november 2007 @ 01:00:
Als je die lan verbinding toch niet gebruikt, schakel hem dan uit. Verwijder de driver helemaal, gebruik tevens een driver cleaner oid (je kan het ook handmatig gaan doen, maar kan fout aflopen). Zet je onboard lan in het BIOS uit en start Vista weer. Je zou nu geen problemen meer moeten krijgen. Had je ook al eens een andere driver versie geprobeert?
Hij zegt toch niet dat ie geen gebruik maakt van de LAN-chip, alleen van de soundchip niet.

TS: Al een driver update geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

aeroxtaxi schreef op zondag 18 november 2007 @ 00:21:
Ik maak overigens geen gebruik van de onboard realtek soundchip.
Maar wel van de netwerkkaart die ook een Realtek chip heeft.
En ik neem aan dat je weet dat Virusscanners nog wel eens van die leuke netwerk traffic controle modules hebben tegenwoordig?

Als je zojuist NOD32 hebt geinstalleerd, kijk dan eens goed of daar niet zoiets dergelijks in zit?

Dan verander ik ondertussen je titel zodat ie conform de policy is, gelieve daar in het vervolg op te letten.
(tenslotte staat zowat het hele forum hier met het OS tussen haakjes, dat was ook wel een redelijke hint).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hoe lang is dit al ? Had je eerder ook al last van ? Wat heb je geinstalleerd net voordat je het probleem had ? Wat gebeurt er als je dat weer deinstaleerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb dit probleem ook met Windows VISTA. Heb nog geen tijd gehad om het op te lossen. Net wel even een google gedaan naar RTLH86.SYS en kwam deze thread tegen + vele andere mensen.

Lijkt dus een bekend probleem te zijn.

[ Voor 66% gewijzigd door Workaholic op 18-11-2007 16:20 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
alt-92 schreef op zondag 18 november 2007 @ 01:11:
[...]

Maar wel van de netwerkkaart die ook een Realtek chip heeft.
En ik neem aan dat je weet dat Virusscanners nog wel eens van die leuke netwerk traffic controle modules hebben tegenwoordig?

Als je zojuist NOD32 hebt geinstalleerd, kijk dan eens goed of daar niet zoiets dergelijks in zit?

Dan verander ik ondertussen je titel zodat ie conform de policy is, gelieve daar in het vervolg op te letten.
(tenslotte staat zowat het hele forum hier met het OS tussen haakjes, dat was ook wel een redelijke hint).
ik had voorheen ook nod32 antivirus. Nu heb ik smart security (met firewall en anti-spyware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
opgelost door de vista driver van de realtek LAN adapter te installeren.

Dus voor de gene die het zelfde probleem hebben :*)

Anoniem: 245763

en dan ga ik googlen en kom ik veel threads egen met dit probleem maar niet de link naar een driver, heb je deze toevallig ook? want de download via realtek zelf loopt steeds vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-12-2023
Hier ook zelfde probleem. Bij het spelen van BF2 en Cod4, regelmatig crashes en blue screens.
Dacht eerst aan xfire, maar vista gaf opeens de melding van problemen veroorzaakt door de netwerkadapter. Via de site van Realtek, driver gedownt en nu toch al een 10tal dagen geen problemen meer.
Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-05 23:04
ik weet dat ik hier een oud topic omhoog kick, maar ik heb nu last van precies het zelfde probleem, random bsod's dankzij de realtek driver... (gigabyte ds3-r en vista) heb zowel meegeleverde driver geprobeerd en de nieuwste driver, maar met beidde heb ik bsod's. ik heb nog geen anti-virus of firewall geinstalleerd (net een schone installatie gedaan 1 uur geleden) ik had voor de herinstall nergens last van :S

als iemand nog die driver weet te linken die het probleem oplost heel graag :o
Pagina: 1