Toon posts:

[Plasma] Samsung PS-50C91H / PS-50Q91H

Pagina: 1
Acties:
  • 3.322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gemerkt dat er reeds al een topic was gestart van de [Plasma] Samsung PS-42Q91H / PS-42Q92H
Vandaar dat het misschien wel leuk zou zijn om ook een gelijkaardig topic te starten voor mensen die een 50 inch hebben (of zich gaan aanschaffen) zodat ze hun bevindingen en foto's hier kunnen neer plaatsen.
Dit zou zeker interessant zijn voor mij gezien ik pas een Samsung PS-50C91H heb besteld en deze hoogstwaarschijnlijk maandag binnen zal zijn en afgeleverd zal worden _/-\o_ :9

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 10:26
Ik heb momenteel mijn Samsung PS-50Q91H in bestelling staan, nadat ik het beeld lang heb kunnen bewonderen en vergelijken met de Panasonic TH-42PV70.

Het beeld van de Samsung is gewoon :9~ :9 :9~

Nu maar hopen dat het vrouwtje het scherm niet te groot vindt met onze kijkafstand van 3.80meter :)

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:47
Morris,

Ik heb dezelfde Samsung.
3.8m is een ideale kijkafstand voor zowel DVD als (digitale) kabel. Als je 720p content gaat spelen kan je nog een stuk dichter hoor.

Zelfs "analoge" uitzendingen op de plasma hier zien er verbazend goed uit.
Geloof me, je zal niet teleurgesteld staan eens die in je woonkamer staat ... alhoewel hij er plots een STUK groter en intimiderend gaat uitzien dan in de grote toonzaal ;-)

• Moris
Blij te horen dat ik het scherm niet te groot heb gekozen.
Eens de tv bij ons in de woonkamer staat, zal het vrouwtje en ik vlug gewend zijn aan deze prachtige Samsung :9~

De Onkyo 875 die ik gisteren heb gaan halen wil ik snel aansluiten aan de Samsung, die nog in bestelling staat.
Zodat ik binnenkort ook hier mijn bevindingen kan delen ;)

Momenteel hebben we al 2 dezelde apparaten gekozen, toeval hé :)
Mijn DVD-recorder is de Pioneer 555H, wat is die van u?
jvanhambelgium schreef op zondag 18 november 2007 @ 10:17:
Morris,

Ik heb dezelfde Samsung.
3.8m is een ideale kijkafstand voor zowel DVD als (digitale) kabel. Als je 720p content gaat spelen kan je nog een stuk dichter hoor.

Zelfs "analoge" uitzendingen op de plasma hier zien er verbazend goed uit.
Geloof me, je zal niet teleurgesteld staan eens die in je woonkamer staat ... alhoewel hij er plots een STUK groter en intimiderend gaat uitzien dan in de grote toonzaal ;-)

• jvanhambelgium
Als DVD speler heb ik de goedkope Philips DVP5980.
Ik heb 'em met de regiovrij gemaakt maar doe er voor de rest niets speciaals mee, hij heeft USB vooraan en speelt ook DivX af enzo.

Ik laat 'em via HDMI outputten in standaard PAL en m'n Onkyo doet verdere videoprocessing.
De philips kan tot 1080 upscalen ook hoor, maar ik heb nooit echt een kwaliteits-vergelijkende studie gedaan ... het zou me verwonderen dat een < 100 euro het beter doet als m'n Onkyo.

Ik ben thans in blijde verwachting van de allerlaatste schakel (doch niet onbelangrijke) in m'n setje ... namelijk de nieuwe SVS PB13 sub. Deze (al)machtige unit zal een zéééér realistische ervaring neerzetten bij film en ook prima z'n mannetje staan bij muziek.
Als alles compleet ik post ik wel es een foto'tje.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal zodra de tv binnen is meteen een Digirecorder aanhangen van Indi.
Mijn volgende stap zal zijn een Home cinema van Harman Kardon met een losse versterker erbij zodat ik later eventueel nog kan uitbreiden naar een blue ray dvd speler. :P :9

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
K ga waarschijnlijk ook een Samsung PS-50C91H bestellen, n maat van mij heeft de 42 inch dat was echt te sick, films jeweetwel die van 700mb en 1,4gb waren echt n feest om te zien! Digitale tv erop was al even vet en gamen erop ook! ff need for speed en manhunt enz gespeeld, ondanks de max. resolutie van 1024 bij 768 zien die games er toch allemaal supergoed uit!
Waar ik wel heel benieuwd naar ben is of de beeld kwaliteit ook echt hetzelfde is als de 42 inch.

Bij computer tft's is het nu namelijk zo dat veel van de 30inch slechter zijn als die van 24inch als het gaat om beeldkwaliteit of dat de resolutie lager is.

Verwijderd

Topicstarter
blacknoise
K ga waarschijnlijk ook een Samsung PS-50C91H bestellen
Niet twijfelen maar doen
Ik heb er al veel lof over gehoord :9

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
ghehe ok das mooi! heeft er iemand al zitten pc gamen op dit ding? K zag net dat de resolutie 1365 x 768pixels is, en dat is geen standaard pc reso. Die 42inch kon ik mn need for speed gwoon instellen op 1024 en mn desktop and so on. Passen die games en je desktop zich ook goed aan aan die 1365 reso, krijg je dan balken aan de zijkanten of wordt t beeld afgeknipt boven en onder? zaken waar k wel benieuwd naar ben:)

Verwijderd

Topicstarter
blacknoise schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:55:
ghehe ok das mooi! heeft er iemand al zitten pc gamen op dit ding? K zag net dat de resolutie 1365 x 768pixels is, en dat is geen standaard pc reso. Die 42inch kon ik mn need for speed gwoon instellen op 1024 en mn desktop and so on. Passen die games en je desktop zich ook goed aan aan die 1365 reso, krijg je dan balken aan de zijkanten of wordt t beeld afgeknipt boven en onder? zaken waar k wel benieuwd naar ben:)
Je kan misschien es naar de winkel gaan en vragen of het toegestaan is je eigen spelcomputer eraan te hangen dan zie je meteen zelf de resultaten :)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn nieuw toestel Samsung PS-50C91H is binnengekomen van 11.00 u in de voormiddag vandaag _/-\o_ :9
Niet te geloven maar het beeld is nog veel mooier dan in de winkel, misschien omdat daar niet voor een hoop tv's is afgetapt van de distributie.
In ieder geval ben ik enorm tevreden over mijn keuze.
T'is precies of ik al digitaal zit te kijken ipv analoog.
Wel is het even wennen om van een 50 cm diagonaal naar een 127 cm over te stappen >:)
Kweet 1 iets ik zou hem al niet meer willen missen en denk wel dat ik een juiste keuze heb gemaakt.
Mijn buurman heeft een Sony Bravia Lcd van 102 cm en op gebied van kleuren en schokken en reactiesnelheid,contrast en dergelijke komt deze naar mijn inziens een ferm stukje achter ;)

• Moris
De tuner die in de Samsung zit, laat een analoog TV-signaal er steeds goed uitzien :)
Ik blij dat je een goede keuze hebt gemaakt d:)b

Hoever is je kijkafstand tot de TV nu geworden :?
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 22:32:
Mijn nieuw toestel Samsung PS-50C91H is binnengekomen van 11.00 u in de voormiddag vandaag _/-\o_ :9
Niet te geloven maar het beeld is nog veel mooier dan in de winkel, misschien omdat daar niet voor een hoop tv's is afgetapt van de distributie.
In ieder geval ben ik enorm tevreden over mijn keuze.
T'is precies of ik al digitaal zit te kijken ipv analoog.
Wel is het even wennen om van een 50 cm diagonaal naar een 127 cm over te stappen >:)
Kweet 1 iets ik zou hem al niet meer willen missen en denk wel dat ik een juiste keuze heb gemaakt.
Mijn buurman heeft een Sony Bravia Lcd van 102 cm en op gebied van kleuren en schokken en reactiesnelheid,contrast en dergelijke komt deze naar mijn inziens een ferm stukje achter ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hoever is je kijkafstand tot de TV nu geworden
tussen de 3.20 en 3.50 m.
We kunnen de zetels nog meer achteruit zetten ,en zo de kijk afstand nog groter maken maar ons lijkt het ideaal zo

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens Moris heb jij ook al een Samsung in je bezit? en zo ja Welk type heb jij?

• jvanhambelgium
I told you so !
Met die Samsung kan je prijs/kwaliteit niets verkeerd doen...

Verwijderd

Topicstarter
jvanhambelgium schreef op maandag 19 november 2007 @ 23:49:
I told you so !
Met die Samsung kan je prijs/kwaliteit niets verkeerd doen...
Idd daar ziet het er blijkbaar naar uit he :P

• Moris
De Samsung PS-50Q91H staat momenteel in bestelling, ik verwacht de Samsung deze week nog.
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 23:04:
Trouwens Moris heb jij ook al een Samsung in je bezit? en zo ja Welk type heb jij?

Verwijderd

Topicstarter
Moris schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 06:50:
De Samsung PS-50Q91H staat momenteel in bestelling, ik verwacht de Samsung deze week nog.

[...]
Zal een grote verandering zijn in de positieve zin Moris dat kan ik je verzekeren :P

Verwijderd

Topicstarter
Een vraagje?
ivm die anti burn in technologie
Ze spreken daar over pixel verschuiving.....
Maar dat betreft toch enkel de buitenste randen van het betreffende logo en niet de kern, want het middelste gedeelte van het logo blijft toch zijn kleuren behouden of dit nu 2 pixels opschuift of niet? :?
Kan iemand daar een antw. op geven _/-\o_

• Moris
Goeie vraag, wie weet het antwoord :?

Heeft de 50Q-reeks ook last van schokkende beelden (bij sport, enz..), zoals hier al vermeld werd bij de Q42-reeks :?
Indien dit zo mocht zijn, laat het dan spoedig weten!
Want mijn Samsung 50Q91 staat in bestelling en kan momenteel nog geruild worden.
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:02:
Een vraagje?
ivm die anti burn in technologie
Ze spreken daar over pixel verschuiving.....
Maar dat betreft toch enkel de buitenste randen van het betreffende logo en niet de kern, want het middelste gedeelte van het logo blijft toch zijn kleuren behouden of dit nu 2 pixels opschuift of niet? :?
Kan iemand daar een antw. op geven _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Moris schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:09:

Heeft de 50Q-reeks ook last van schokkende beelden (bij sport, enz..), zoals hier al vermeld werd bij de Q42-reeks :?
Indien dit zo mocht zijn, laat het dan spoedig weten!
Want mijn Samsung 50Q91 staat in bestelling en kan momenteel nog geruild worden.

[...]
Op de 50 C reeks heb ik er in ieder geval geen last van :9

• Moris
Blijkbaar is dit alleen maar bij de Q-reeks het geval :( :? 8)7
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:31:
[...]

Op de 50 C reeks heb ik er in ieder geval geen last van :9

• jvanhambelgium
Niet echt last van, kan mischien ook wel aan de instellingen liggen van de TV wat het mischien wat erger maakt. Na aankoop heb je toch 7 dagen tijd om de spullen weer terug te brengen wegens "niet tevreden" dus mischien moet je zorgen voor voldoende test-materiaal.

• Moris
Ik heb de Samsung PS-50Q91H vandaag afgehaald en thuis al geinstalleerd, was een fluitje van een cent :)
Omdat de verkoper v/d winkel me zei, dat de Samsung PS42Q91 al best en meest verkopende plasma op het moment is.
Was de afspraak met de winkel, het volgende, als ik na 14 dagen niet tevreden ben of iets vast stel aan de plasma.
Mag ik zonder problemen deze omruilen voor een andere plasma (dit staat ook op papier vermeld) :)
De verkoper is zo zeker van zijn stuk dat hij over de vermelde zaken, zoals trillend beeld bij sport, enz.. niet door mij zullen waargenomen worden en nooit door klanten is gemeld.
Hij had dit jaar al 42 stuks van de "Samsung PS42Q91" verkocht en er is nog steed geen enkele klacht binnen gekomen. _/-\o_

Dus binnen 14 dagen laat ik jullie iets weten hoe de PS-50Q91H mij bevalt.
jvanhambelgium schreef op donderdag 22 november 2007 @ 07:41:
Niet echt last van, kan mischien ook wel aan de instellingen liggen van de TV wat het mischien wat erger maakt. Na aankoop heb je toch 7 dagen tijd om de spullen weer terug te brengen wegens "niet tevreden" dus mischien moet je zorgen voor voldoende test-materiaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Moris op 23-11-2007 07:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
gefeliciteerd met je aankoop Moris geniet er maar van dat doe ik ook met mijn Ps50C91 :P

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:05
Ik heb vandaag ook de PS-42C91 besteld. Krijg de tv als het goed is dinsdag!

Verwijderd

Topicstarter
Baumans schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 01:03:
Ik heb vandaag ook de PS-42C91 besteld. Krijg de tv als het goed is dinsdag!
Alvast gefeliciteerd met je aankoop Baumans
Als je even tevreden zal zijn van je toestel als ik van mijn PS50C91H zit je wel goed in ieder geval :9

• Baumans
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 02:59:
[...]

Alvast gefeliciteerd met je aankoop Baumans
Als je even tevreden zal zijn van je toestel als ik van mijn PS50C91H zit je wel goed in ieder geval :9
Dank je, weet eigenlijk wel zeker dat ik er zeer tevreden mee zal zijn. Ik heb namelijk de mogelijkheid gehad om de tv van te voren uitgebreid te bekijken in een normale 'woonkamersituatie'.

Verwijderd

Topicstarter
Zo mijn tweede aankoop is ook al binnen :9
Een home Cinema
HARMAN/KARDON CINESTART200 AVR132 DVD27 SCS200.5

Met de Luidsprekers van

JBL SCS 200.5

Nu nog zorgen voor een Digirecorder van Indi via HDMI aansluiting en ik ben haast compleet :9 ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hier een Foto van mijn Plasma
Wel ietsjes onscherp gezien de foto is gemaakt met mijn gsm.
Maar ik kan je verzekeren dat de Plasma zelf haarscherp is en dat met een analoog signaal. :P

Afbeeldingslocatie: http://img124.imageshack.us/img124/1456/afb021kg1.jpg

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-02 13:17

xyl

Ik verbaas mij erover dat ik toch zo veel lees dat het met een analoog signaal prima tv kijken is op deze 50". Ik was eigenlijk ook van plan om deze tv te kopen, maar de verkoper (MM) zei mij dat ik dat beter niet kon doen als ik van plan was hiervoor een analoog signaal te gebruiken. Dan kon ik beter een kleinere kopen, omdat ik mij anders zou gaan irriteren aan het beeld. Had hij ongelijk of zijn de kopers hier minder kritisch...? :)

• jvanhambelgium
Boah, minder kritisch ...

1) Analoge zenders verschillen in kwaliteit van zender tot zender en programma tot programma, er zitten uitzendingen tussen van bendenkelijke kwaliteit hoor. Mijn bronsignaal is ERG sterk (versterker vlak ervoor) ander zou het er wel eens slechter uit kunnen zien...
2) Uiteraard niet 50cm voor het scherm gaan zitten hé ! Wij zien op iets meer als 3m afstand en dat is prima.
3) Ze spelen zoveel rommel op TV dat ik eigenlijk die 50" niet echt "primair" heb gekocht voor TV te kijken.
4) En met DVD's op 720p is ie natuurlijkschitterend hé...

Verwijderd

Topicstarter
xyl schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:33:
Ik verbaas mij erover dat ik toch zo veel lees dat het met een analoog signaal prima tv kijken is op deze 50". Ik was eigenlijk ook van plan om deze tv te kopen, maar de verkoper (MM) zei mij dat ik dat beter niet kon doen als ik van plan was hiervoor een analoog signaal te gebruiken. Dan kon ik beter een kleinere kopen, omdat ik mij anders zou gaan irriteren aan het beeld. Had hij ongelijk of zijn de kopers hier minder kritisch...? :)
Het zit namelijk zo..............Ik was van plan om eerst een Digi recorder aan te schaffen van Indi en daarna een Home cinema.
Maar mijn analoog beeld is zo zuiver dat ik de prioriteit gaf om me eerst de Home Cinema aan te schaffen en pas achteraf de Digi recorder.
Het verschil tussen de winkels en bij mij thuis zit hem denk ik dat ze tal van Plasma's en LCD's aftappen van maar 1 enkele distributie terwijl bijn mij thuis 1 Plasma voor 1 Distributie is :P

• Baumans
Yeah! Mijn 42" is net gearriveerd!!!

Verwijderd

Topicstarter
Baumans schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:05:
Yeah! Mijn 42" is net gearriveerd!!!
En tevreden?

Verwijderd

Topicstarter
Hier nog es een plaatje van mijn nieuwe installatie :9
Afbeeldingslocatie: http://img140.imageshack.us/img140/9194/plasma560pixsn4.gif

• Baumans
Zeker weten!

Ik heb de tv voor ik hem kocht bij mijn neef in actie gezien, ook met een xbox360, hij heeft deze via de component aangesloten, ik heb de mijne via hdmi aangesloten. Via hdmi is het beeld stukken mooier.
Verder heb ik de instellingen zo als brightness en contrast lekker lager gezet voor de eerste tijd. Daarna ga ik heb scherm proberen beter in te stellen met behulp van de DVE DVD.

Ik ben er zeer tevreden mee tot nu toe!!

Verwijderd

Topicstarter
Baumans schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 17:12:
[...]

Zeker weten!

Ik heb de tv voor ik hem kocht bij mijn neef in actie gezien, ook met een xbox360, hij heeft deze via de component aangesloten, ik heb de mijne via hdmi aangesloten. Via hdmi is het beeld stukken mooier.
Verder heb ik de instellingen zo als brightness en contrast lekker lager gezet voor de eerste tijd. Daarna ga ik heb scherm proberen beter in te stellen met behulp van de DVE DVD.

Ik ben er zeer tevreden mee tot nu toe!!
op hoeveel heb je je brightness en contrast gezet?

• Baumans
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 18:17:
[...]

op hoeveel heb je je brightness en contrast gezet?
beide op 40

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze beide op 55 staan anders vind ik het echt wat te duister en zo had de technieker van de winkel waar ik hem kocht zelfs nog iets feller ingesteld maar ik heb deze wat teruggeschroefd.
Gamen doe ik toch nooit en kijk nogal veel DVD.
Ook word er op de TV nog wel es heen en weer gezapt en dan nog es die Anti Burn in technologie.
Zou dit zeker (ook volgens de technieker) zeker geen probleem mogen zijn. ;)

• Moris
Zoals beloofd, geef ik mijn persoonlijke en beknopte bevindingen over de Samsung PS50Q91H.

Let op: De Plasma’s zijn beknopt getest met de HQ-DVD en de JPK-DVD.

Het scherm heb ik ingeruild voor de Panasonic TH-42PV70, het is niet omdat ik ontevreden was over de Samsung. Maar omdat ik en het vrouwtje het scherm (persoonlijk) toch te groot vond voor in de huiskamer. Het scherm kwam ons te opdringerig en overweldigend over in onze nieuw ingerichte huiskamer.
Doordat de Panasonic TH-42PV70 in de winkel voorradig was en het scherm ons 250 Euro voordeliger uitkwam dan de Samsung, hebben we dan toch voor de Panasonic TH-42PV70 gekozen.

In het kort: Panasonic TH-42PV70 vs Samsung PS50Q91H

Panasonic TH-42PV70 en de voordelen:

•100Hz
•Recht uit de doos met een zeer goede zwart en kleurweergave, enz...
•Zeer kort: mooi beeld met zachte kleuren/balance en reeds goed afgesteld uit de doos.
•Goed en mooi geluid.
•Afstandsbediening voelt stevig aan en ligt goed in de hand, met de belangrijkste functies.

Panasonic TH-42PV70 en de nadelen:

•Zeer magere en sobere menu-instellingen
•Moeilijk om Tv-zenders te verplaatsen (moet je gelukkig maar 1 keer doen).
•Weinig instellingen voor het beeld/geluid, enz.. (geluid gaat via reciever).
•Geen aansluiting voor hoofdtelefoon (geluid gaat via reciever).
•Slecht 2x Hdmi (Hdmi gaat ook via reciever).
•Minder goede tuner aan boord voor analoog tv-signaal, waardoor het beeld wat soft wordt (wordt later digitaal ).
•Sobere/magere afstandbediening (wordt vervangen door een Logitech 785)

Samsung PS50Q91H en de voordelen:

•Zeer goede, mooie en uitgebreide afstandsbediening met veel extra’s.
•Zeer goede zwartweergave, maar komt niet goed uit de doos en moet afgeregeld worden.
•Gebruiksvriendelijk en uitgebeid menu voor beeld/geluid, aansluitingen, zenders, enz…
•Aansluiting voor de hoofdtelefoon.
•3x Hdmi (waarvan 1 aan de zijkant).
•Zeer goede tuner aan boord voor analoog tv-signaal.
•PIP = beeld in beeld
•Met veel extra’s.

Samsung PS50Q91H en de nadelen:

•Horizontale lijnen (luxaflex) in het beeld. Heb je geen last van, mits je de kamer verduisterd en mag echt geen reden zijn om de aankoop niet te doen.
•Kleuren staan nogal hevig en is moeilijker af te stellen (is persoonlijk).
•Bij de film “Wild Hogs” had ik af en toe een schokkend beeld. Ik moet hierbij wel vermelden dat je echt moet pixelneuken om het steeds te kunnen zien en is bij normaal tv-kijken niet steeds vast te stellen. Bij de Panasonic was dit in het geheel niet merkbaar.
•Het geluid is slecht als je de standaardinstellingen gebruikt. Dit is wel te verbeteren als je alles manueel afstelt via de schuifbalken maar blijft ondermaats.
•De voet voelt wat plastiek en fragiel aan.
•De hoogglans kader vind ik mooi, maar is wel kwetsbaar. Dus krasjes zijn vlug zichtbaar.

Zo zie je maar, dat niet iedere Plasma perfect is en er sommige zaken zijn waar we moeten mee leven.

Toch zijn we van plan, wanneer de prijzen voldoende zijn gezakt bij de Full-HD Plasma's en het aanbod groter wordt.
Onze Plasma te verhuizen naar de slaapkamer, zodat er in de woonkamer een Full-HD Plasma kan komen met Full-HD materiaal :9~

Verwijderd

Topicstarter
Horizontale lijnen (luxaflex) in het beeld
Deze heb ik tot op heden nog niet kunnen vast stellen, maar mijn toestel betreft een PS-50C91H ipv een PS-50Q91H
Misschien is er daar een verschil met Filter Bright en de Q heeft een Ultra Filter Bright ik heb zo hier en daar al gehoord van (Waarom moest Samsung dit zo nodig wijzigen terwijl de gewone Filter Bright eigenlijk goed was) :?

• Moris
Alleen de Q-reeks heeft dit zeer licht verschijnsel.
Natuurlijk moet dit euvel niet opgeblazen worden als een heel groot probleem, want dat is het niet echt :)
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:43:
[...]

Deze heb ik tot op heden nog niet kunnen vast stellen, maar mijn toestel betreft een PS-50C91H ipv een PS-50Q91H
Misschien is er daar een verschil met Filter Bright en de Q heeft een Ultra Filter Bright ik heb zo hier en daar al gehoord van (Waarom moest Samsung dit zo nodig wijzigen terwijl de gewone Filter Bright eigenlijk goed was) :?

Verwijderd

jvanhambelgium schreef op zondag 18 november 2007 @ 14:47:
Als DVD speler heb ik de goedkope Philips DVP5980.
Ik heb 'em met de regiovrij gemaakt maar doe er voor de rest niets speciaals mee, hij heeft USB vooraan en speelt ook DivX af enzo.
Ik zoek nu een vervangende dvd-speler voor mijn Yamada 6700 (deze kon alles afspelen, DIVX, XVID etc). Kan de Philips DVP5980 dat ook (dus met aparte srt subs) ?

p.s. Hoe heb je um regiovrij gemaakt ?

• jvanhambelgium
multi-region maken dmv enkele toetsen op de remote in te kloppen. Geen hardware-mods.

Multi Region Hack for Philips DVR 5980

1.Turn on the unit
2. Open the loading tray, NO DVD
3. Press the "Setup" button on the remote
4. Navigate to the "Preferences" page, (using the right arrow key move to preferences)
5. Enter 138931
6. You will now see the current region code displayed (2)
7. Use the Up/Down arrow keys to select the region required or "0" for all regions
8. Press the "Play" button on the remote
9.Insert a DVD, press play again and off you go!

Eerlijk gezegd heb ik nog geen DivX gedaan op het ding, wel eens een USB stick met wat MP3'tjes en dat werkte allemaal prima.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er mensen onder jullie die met de Samsung Plasma van 50 inch aangesloten zijn op een digirecorder van bvb Indi?
En zo ja is dan het verschil enorm tov het analoge kanaal?

• Moris
Indien het analoog Tv-signaal van goede kwaliteit is (zoals bij mij) in jou straat.
Dan zal je niet snel de behoefte hebben om naar de Indi-box over te stappen.
Tenzij je van plan bent een pakket te nemen met een aantal zenders in HD-kwaliteit, maar dan zal het ook extra geld gaan kosten.
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:21:
Zijn er mensen onder jullie die met de Samsung Plasma van 50 inch aangesloten zijn op een digirecorder van bvb Indi?
En zo ja is dan het verschil enorm tov het analoge kanaal?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zeker niet mistevreden over het analoog signaal ik ben zelfs zo tevreden dat ik er voorrang aan gaf om eerst de Home cinema aan te kopen van Harman Kardon ipv een Digirecorder.
Maar ik gan in de toekomst toch een digi recorder aan schaffen van Indi en dan aansluiten via HDMI.
Dan kan ik toch alvast in HD kijken en het opnemen van programma's zou dienen ter vervanging van de videorecorder. :P

Verwijderd

zoweinig reacties op dit topic tov die PV70,raar

ktwijfel tusse de 2, kvraag me af of et de extra 400 euro waard is.

Kheb 1 belangrijke doorslaggevende vraag, kan de Q91 met een 1080p signaal overweg zoals de PV70 ?

maw welke content kan je erop spelen ?

kan je van dvi naar hdmi ingang gaan bij deze plasma om bvb content van je pc door te sturen naar de Q91, want heb gehoord dat dit niet mogelijk zou zijn bij de C reeks

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2007 20:25 ]

Verwijderd

hebbet al gevonden, enkel tot 1080i

nu de vaag of er veelverschil is tussen verwerkte 1080p naar hd rdy
of dan 1080i naar hd rdy

:)

Verwijderd

Speelt de "voetbal" issue nog steeds eigenlijk? Hiermee bedoel ik, in de review op hdtvtest.co.uk viel toendertijd te lezen dat zodra de bal langs een drukke achtergrond ging (door de lucht langs het publiek) bij een HDTV wedstrijd, dat er vreemde effecten rondom de bal tevoorschijn kwamen.

http://www.hdtvtest.co.uk.../Picture-Quality.php#nogo

De reviewer zou Samsung hierover aanspreken zodat dit hopelijk met een firmware update opgelost zou worden. Is dit inmiddels opgelost?

• Moris
lees dit eens :)

Moris in "[Plasma] Samsung PS-50C91H / PS-50Q91H"
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 02:24:
Speelt de "voetbal" issue nog steeds eigenlijk? Hiermee bedoel ik, in de review op hdtvtest.co.uk viel toendertijd te lezen dat zodra de bal langs een drukke achtergrond ging (door de lucht langs het publiek) bij een HDTV wedstrijd, dat er vreemde effecten rondom de bal tevoorschijn kwamen.

http://www.hdtvtest.co.uk.../Picture-Quality.php#nogo

De reviewer zou Samsung hierover aanspreken zodat dit hopelijk met een firmware update opgelost zou worden. Is dit inmiddels opgelost?

Verwijderd

Topicstarter
Devilsnight ik feliciteer je nogmaals hier met je aankoop van de Samsung PS-50C91H :P
Als hij binnen is kan je gerust wat fotoshoots posten in deze topic :)

Verwijderd

Weet jij toevallig of de samsung C reeks en de Q reeks beide kunnen worden aangesloten aan een pc door middel van DVI>HDMI, want ik heb ook geruchten gehoord dat de C reeks dit niet kon en daarom een wit beeldscherm gaf in de plaats.

Verwijderd

Topicstarter
Voor mensen die eventueel de instellingen willen aanpassen zoals mijn technieker ze heeft afgeregeld post ik hieronder een plaatje.
Afbeeldingslocatie: http://img184.imageshack.us/img184/9186/afb003gz8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img184.imageshack.us/img184/467/afb000bm8.jpg

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 17:35:
Devilsnight ik feliciteer je nogmaals hier met je aankoop van de Samsung PS-50C91H :P
Als hij binnen is kan je gerust wat fotoshoots posten in deze topic :)
Ga ik ook zeker doen. Maar mijn HTC touch mobiel maakte niet altijd te mooie fotos, zeer lelijk zelfs.Dus ik moet dat later deze week ergens anders even mee doen. :)

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:21
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 18:53:
Voor mensen die eventueel de instellingen willen aanpassen zoals mijn technieker ze heeft afgeregeld post ik hieronder een plaatje.
[afbeelding]

[afbeelding]
Ik zou maar oppassen met de dynamische stand! en voor de eerste 200u zou ik het contrast ook wat omlaag halen, maar dat ben ik

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Wat is er mis met de dynamische stand?

Verwijderd

Topicstarter
iceme schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 09:52:
[...]

Ik zou maar oppassen met de dynamische stand! en voor de eerste 200u zou ik het contrast ook wat omlaag halen, maar dat ben ik
Nu ben ik de 200 uur al voorbij en hij is zo ingesteld geweest door de technieker van de winkel met de zekerheid dat ik geen problemen zou hebben en dat is ook zo ik heb geen enkel probleem van inbranding of retention tegengekomen.
Gamen doe ik nooit wel veel DVD en gewoon tv kijken.
Trouwens vinden we (Mijn vriendin en ik) dat het netjes staat afgeregeld.
Ik zal het zeker ook niet wijzigen ;)

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 10:18
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 21:47:
Weet jij toevallig of de samsung C reeks en de Q reeks beide kunnen worden aangesloten aan een pc door middel van DVI>HDMI, want ik heb ook geruchten gehoord dat de C reeks dit niet kon en daarom een wit beeldscherm gaf in de plaats.
Ik ben even op onderzoek gegaan omdat ik de C91 wil gaan aanschaffen en deze via DVI-HDMI wil aansluiten op mijn HTPC. Wat je zegt dat klopt, in de zin van dat het in de handleiding staat. Hetzelfde staat echter ook in de handleiding van de Q91. Hiervan is gebleken door diverse users dat dit weldegelijk mogelijk is. Ik ga er dus vanuit dat het gewoon moet kunnen.

Is er een C91 eigenaar die dit uit de praktijk kan bevestigen?

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via de HDMI aansluiting van mijn Samsung PS-50C91H een Digirecorder van Indi aangesloten en deze is ingesteld op 720P
Wanneer ik nu een gewone Digitale zender zoals bvb VRT bekijk via de digirecorder en ik druk op de info button van mijn afstandsbediening van de Samsung verkrijg ik volgende info 1280x720 @50Hz
Wanneer ik een HD zender neem die uitzend in HD zoals bvb VTM of Kine polis-tv en ik druk dan op de info button dan krijg ik net dezelfde info te zien dus...1280x720 @50Hz

Mag ik er nu van uitgaan dat ik effectief in HD aan het kijken ben. :?

• jvanhambelgium
de genoemde resoluties zijn sowieso HD, dus ja, je bent HD aan het kijken.
Ik DACHT echter dat ze wel 1 of meerdere kanaaltjes hadden dat ze op 1080 zouden uitzenden bij Indi ?? (1080i, niet p)
Mah bon, los van alle specs ? Is je beeld goed & ben je tevreden ? Dat is al wat telt...of het 720p of 1080i zou zijn...

Verwijderd

Topicstarter
jvanhambelgium schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 07:44:
de genoemde resoluties zijn sowieso HD, dus ja, je bent HD aan het kijken.
Ik DACHT echter dat ze wel 1 of meerdere kanaaltjes hadden dat ze op 1080 zouden uitzenden bij Indi ?? (1080i, niet p)
Mah bon, los van alle specs ? Is je beeld goed & ben je tevreden ? Dat is al wat telt...of het 720p of 1080i zou zijn...
Idd het betreft 1080i en niet p
Maar gezien ik een HD Ready bezit heb ik hem maar op 720P gezet, omdat progressief mij altijd beter lijkt dan interlaced gezien de verversing van de beeld lijnen alhoewel ik ze beiden geprobeerd hebt maar de kwaliteit is hetzelfde ik kan er geen verschil in opmaken.
En idd haarscherp beeld een topper om naar te kijken :+

Verwijderd

Zijn er meer mensen die heel erg last hebben van Image Retention bij deze tv? Het is bij mij gewoon heel erg. Een half uur gamen met het contrast op 45 (!) levert al IR op. :/

Dit is ons 2e tv al, de verkoper gaf aan dat dit eigenlijk niet voor mocht komen en heeft het oude toestel omgeruild.

Nu met de nieuwe dus weer last, terwijl we de tv dus netjes de 1e 200 uur "inspelen"

Zijn er verder nog dingen die we moeten doen om Image Retention te kunnen voorkomen? Is het euvel bij deze tv straks wel weg na 200 uur inspelen?

Deze tv heeft er nu een 50uur opzitten, allemaal met de waardes bijzonder laag. Ik durf mijn xbox bijna niet meer aan te zetten omdat ik bang ben last te krijgen van Image Retention.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 04:22:
Zijn er meer mensen die heel erg last hebben van Image Retention bij deze tv? Het is bij mij gewoon heel erg. Een half uur gamen met het contrast op 45 (!) levert al IR op. :/

Dit is ons 2e tv al, de verkoper gaf aan dat dit eigenlijk niet voor mocht komen en heeft het oude toestel omgeruild.

Nu met de nieuwe dus weer last, terwijl we de tv dus netjes de 1e 200 uur "inspelen"

Zijn er verder nog dingen die we moeten doen om Image Retention te kunnen voorkomen? Is het euvel bij deze tv straks wel weg na 200 uur inspelen?

Deze tv heeft er nu een 50uur opzitten, allemaal met de waardes bijzonder laag. Ik durf mijn xbox bijna niet meer aan te zetten omdat ik bang ben last te krijgen van Image Retention.
Ik heb het toestel nu sinds half januari, geen idee hoeveel uur hij al heeft gespeeld, maar heb er heel soms last van en eigenlijk alleen als ik discovery channel heb gekeken. Dan blijft het logo rechtsboven zichtbaar als ik een ander kanaal opzoek. Echter dat is na een aantal minuten op een ander beeld weer gehaal weg.

Qua spelen heb ik alleen een wii aangesloten, daar zie ik het niet, maar let er ook niet op eigenlijk :) Ook het spelen van dvd's geeft geen problemen..

Verwijderd

Heb jij je tv de eerste 200 uur op een lager contrast gezet? Ik ben benieuwd of het allemaal wat gaat uitmaken .
Ik ben nu een dvd aan het afspelen die continue andere kleuren laat zien, om het fosfor gelijkmatig te laten slijten. Nu maar hopen dat ik na die 200 uur geen last meer heb. :/

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 10:18
Ik heb de tv ook sinds januari en ik denk dat ik wel voorbij de 200 uur ben... heb het alleen niet bijgehouden :P Image retention heb ik ook nog steeds. Wat ik doe is af en toe (1x in de 2 weken ofzo) het beeld wat inzoomen zodat de logo's niet in beeld komen. Dan blijf ik een half uur a uurtje zo kijken en zet ik het weer terug. De image retention is dan weer weg, of iig zo goed als weg.

Je hoeft je niet zo'n zorgen te maken over image retention, mijn crt tv had het ook en daar heb ik ook uren achter mekaar op zitten gamen, zonder dat dit schadelijke gevolgen heeft gehad. Image retention is een normaal verschijnsel bij plasma's, daar hoef je echt niet van wakker te liggen. Je kan rustig een uur achter mekaar gamen met logo's in beeld. Als je het zekere voor het onzekere wil nemen kun je na 1 uur gamen het beeld voor 5 min helemaal op wit zetten of op die zwart naar wit overgang (voorkomen van inbranden via het menu van de tv).

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Pagina: 1