Toon posts:

Interview verwerken

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Ik moest voor school een interview doen over duurzame ontwikkeling. Ik ben daarvoor naar brussel gereden en een interview opgenomen. Nu kom ik bij het vervelendste deel. Het op papier zetten. Nu was mijn vraag bestaat er een programma dat je een opname automatisch op papier kan zetten?

Alvast bedankt

P.S. Met op papier zetten bedoel ik in word ofzo hé :P

Verwijderd

Nee. Simpel hé.

Spraakherkenningssoftware kun je proberen maar foutloos is het zelden.
Zoiets: http://www.nuance.com/naturallyspeaking/

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2007 20:12 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt eens zoeken naar een text-to-speech engine, maar ik denk dat je sneller bent met het overschrijven. Als je een beetje door kunt typen ben je niet veel alnger dan dat het interview geduurd heeft. Met een text to speech ding moet je er veel tijd aan besteden om alle fouten eruit te halen.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Terw_Dan schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 20:12:
Als je een beetje door kunt typen ben je niet veel alnger dan dat het interview geduurd heeft.
Mijn ervaring met het uittypen van interviews is dat je er zo'n 8 keer langer over doet dat de opname duurt. Ik haalde dan ongeveer 2000 woorden per uur.

Verwijderd

Topicstarter
OKe bedankt voor de reacties. Ik ga het eens proberen met spraakherkennningssoftware.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Niet om je te ontmoedigen maar ik denk dat je je tijd verspilt met het zoeken en proberen van spraakherkenningsoftware. De techniek is simpelweg nog lang niet ontwikkeld genoeg om er effeciënt gebruik van te maken. Ook zal het niet makkelijk zijn om gratis goede software te vinden. Daarnaast is zal ook veel afhangen vna de kwaliteit van je opname.

Ik weet dat het geen dankbaar werk is maar ik denk dat je sneller klaar zult zijn als je gewoon begint met luisteren en alles te typen. Het zal erg lagzaam gaan maar het is denk ik nog altijd sneller dan met spraakherkenning.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:22

Garyu

WW

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:27:
OKe bedankt voor de reacties. Ik ga het eens proberen met spraakherkennningssoftware.
Je kan het eigenlijk redelijk vergeten.

De top-of-the-line spraakherkenning doet 93% nauwkeurigheid in het Engels, in labcondities.

Typen geeft gegarandeerd sneller een betrouwbaar resultaat..

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Sterker nog: je wilt het alleen al overtypen omdat je dan tijdens het typen nog eens kunt nadenken over hetgeen is gezegd. Daar zit amper verloren tijd in!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:00

Beugelfles

I love rusty spoons

Ik verwerk interviews altijd met het programma f4. Dan kan je makkelijk je geluidsfile inlezen en zelf bepaalde toetsen en vertragingen makkelijk instellen. Dit kan vast ook wel in Winamp oid maar bij f4 is het echt toegespitst op het uitwerken van interviews.

Een trial is vast wel ergens te vinden. Edit: Linkje.

[ Voor 12% gewijzigd door Beugelfles op 19-11-2007 18:21 ]

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Pagina: 1