Ik heb sinds kort een Sapphire HD2900 XT welke ik wil koppelen aan mijn LCD tv.
Ik heb onder andere voor deze kaart gekozen omdat deze ook audio over de hdmi kabel kan sturen( via speciale dongle). Maar helaas het beeld is zeer goed op het scherm maar er is geen geluid.
Wat ik reeds heb gedaan / geprobeerd:
- Alle eventuele drivers verwijderd
- de 7.10 CC driver geinstalleerd
- de 7.10 audio driver geinstalleerd via de website van ati
- de HD audio patch KB888111 van microsoft geinstalleerd
De apparaten zijn nu allemaal van drivers voorzien volgens apparatenbeheer.
De driver is nu ook zichtbaar bij de eigenschappen voor geluiden en audio apparatuur.
De ati HD audio rear output als standaard apparaat ingesteld. (hierna pc gereboot).
Het geluid is nu niet meer te horen via de speakers maar helaas ook niet op de tv.
Ik heb ergens op inet gelezen dat hij alleen geluid meeverstuurt als hij op 720p uitzend dit ook geprobeerd maar dit levert ook niks op.
Doe ik iets fout?
Zijn er misschien die hier ervaring mee hebben en mij kunnen helpen?
Dit alles in windows XP
Ik heb onder andere voor deze kaart gekozen omdat deze ook audio over de hdmi kabel kan sturen( via speciale dongle). Maar helaas het beeld is zeer goed op het scherm maar er is geen geluid.
Wat ik reeds heb gedaan / geprobeerd:
- Alle eventuele drivers verwijderd
- de 7.10 CC driver geinstalleerd
- de 7.10 audio driver geinstalleerd via de website van ati
- de HD audio patch KB888111 van microsoft geinstalleerd
De apparaten zijn nu allemaal van drivers voorzien volgens apparatenbeheer.
De driver is nu ook zichtbaar bij de eigenschappen voor geluiden en audio apparatuur.
De ati HD audio rear output als standaard apparaat ingesteld. (hierna pc gereboot).
Het geluid is nu niet meer te horen via de speakers maar helaas ook niet op de tv.
Ik heb ergens op inet gelezen dat hij alleen geluid meeverstuurt als hij op 720p uitzend dit ook geprobeerd maar dit levert ook niks op.
Doe ik iets fout?
Zijn er misschien die hier ervaring mee hebben en mij kunnen helpen?
Dit alles in windows XP
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein