[Sapphire HD2900 XT] Audio over HDMI

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:49
Ik heb sinds kort een Sapphire HD2900 XT welke ik wil koppelen aan mijn LCD tv.
Ik heb onder andere voor deze kaart gekozen omdat deze ook audio over de hdmi kabel kan sturen( via speciale dongle). Maar helaas het beeld is zeer goed op het scherm maar er is geen geluid.
Wat ik reeds heb gedaan / geprobeerd:

- Alle eventuele drivers verwijderd
- de 7.10 CC driver geinstalleerd
- de 7.10 audio driver geinstalleerd via de website van ati
- de HD audio patch KB888111 van microsoft geinstalleerd

De apparaten zijn nu allemaal van drivers voorzien volgens apparatenbeheer.
De driver is nu ook zichtbaar bij de eigenschappen voor geluiden en audio apparatuur.
De ati HD audio rear output als standaard apparaat ingesteld. (hierna pc gereboot).

Het geluid is nu niet meer te horen via de speakers maar helaas ook niet op de tv.
Ik heb ergens op inet gelezen dat hij alleen geluid meeverstuurt als hij op 720p uitzend dit ook geprobeerd maar dit levert ook niks op.

Doe ik iets fout?
Zijn er misschien die hier ervaring mee hebben en mij kunnen helpen?

Dit alles in windows XP

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:33
Ik heb zelf de 2600 xt ook met hdmi uitgang, en het is niet zo dat er alleen geluid word meegestuurd met 720p (mits dit bij de 2600 hetzelfde is)

In vista moet je namelijk eerst de 'standaard geluidsuitgang' instellen, mits dit vista is. In XP moet dit vast en zeker ook.
Ik heb tenminste de keuze uit "standaard geluidsuitgang" , "ATI catalist nog wat" , en de spdiff uitgang ( trust-kaart).

Kies de ati uitgang, ff het mediaplayer of waar je mee bezig bent opnieuw opstarten en er komt geluid uit de tv ;)

• mrfatmen
Hij staat inderdaad in gesteld als standaard geluidsuitgang maar dat lijkt niet te helpen

• mrfatmen
Na nog wat pielen met drivers heb nu ook de realtek ati drivers geinstalleerd maar ook dit helpt niet echt.
Maar nu viel mij ook op dat zodra ik de tv inschakel dat ik een melding op het scherm krijg dat er een dvi -> hdmi connectie ondekt is en dat geluid via een aparte verbinding moet gaan.
Maar het lijkt me toch dat dit ook via de hdmi kabel moet kunnen.
Iemand nog enig idee?