Toon posts:

[Panasonic] Vraag over Viera-link

Pagina: 1
Acties:
  • 8.937 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort de Panasonic sa-xr59eg-s receiver. Nou heb ik een vraag over de HDAVI Control of Viera-link

Ik heb een Philips LCD tv en een Panasonic EH65 DVD recorder. De EH65 is met HDMI verbonden met de receiver en die gaat vervolgens met HDMI naar de LCD tv. Kan mij iemand uitleggen wat ik nou precies kan met Viera-link?

Er staat niet echt veel uitleg over in de manual.

Op de website van Panasonic staat dit:

Het uiterst gebruiksvriendelijke VIERA Link maakt het mogelijk om Home Entertainment apparatuur zoals DVD-recorders en receivers te bedienen met de afstandsbediening van een VIERA Plasma- of LCD tv.

Is het enige voordeel dat je met dezelfde afstandsbediening het andere apparaat kan bedienen?

Het moet ook mogelijk zijn dat als ik schakel op m'n tv van tv kanaal naar dvd kanaal dat de receiver automatisch op de goede input overgaat. Maar dat lukt niet bij mij. Of gaat dat alleen als ie met een optische kabel is aangesloten? Dit staat er in de manual:

Richt de afstandsbediening op uw DiGA DVD-recorder en druk op [ONE TOUCH PLAY].

1) Uw DIGA zal aan gaan. Druk op start wanneer er een disk in de lade ligt. Wanneer er zich geen
disk in de lade bevindt, speelt DIGA het televisieprogramma af dat het laatst is opgenomen op de
harde schijf.
2) Uw VIERA schakelt aan en de ingang verandert.
3)Dit apparaat gaat aan, en de ingang schakelt naar “DVR”, en het afspelen van het multikanaal begint.

Iemand met een Panasonic set met Viera-link die me kan helpen?

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-12 20:03

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Je zult ook een Viera-link tv moeten hebben, jij hebt een philips, geen panasonic --> geen viera

*te snelle reactie. Ik had niet gezien dat je ook nog een Panasonic receiver had.
Voor de meeste functies zul je denk ik toch ook een Viera-link tv moeten hebben.

[ Voor 48% gewijzigd door bartvl op 17-11-2007 19:21 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Topicstarter
Vooral het laatste punt:

3)Dit apparaat gaat aan, en de ingang schakelt naar “DVR”, en het afspelen van het multikanaal begint.

De rest werkt wel alleen schakelt de Panasonic receiver niet op DVR. Maar komt dat misschien doordat hij alleen met HDMI is aangesloten en niet optisch?

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-12 09:16
Dit fenomeen heet HDMI CEC(dat het niet optisch is aangesloten maakt dus niet uit, omdat dit een HDMI dingetje is) en alhoewel dit theoretisch een universeel iets is, heeft bijna elke fabrikant alleen werkend geimplementeerd met alleen producten van het eigen merk. En dan is de TV vaak nog de cruciale schakel ook...

Verwijderd

Topicstarter
Dreadramon schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 21:18:
Dit fenomeen heet HDMI CEC(dat het niet optisch is aangesloten maakt dus niet uit, omdat dit een HDMI dingetje is) en alhoewel dit theoretisch een universeel iets is, heeft bijna elke fabrikant alleen werkend geimplementeerd met alleen producten van het eigen merk. En dan is de TV vaak nog de cruciale schakel ook...
Ja, maar ik heb toch ook v/h zelfde merk de dvd recorder EH65. Dus dan zou het toch moeten werken.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-12 20:03

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Blijkbaar is de TV de belangrijkste schakel.

Life is not about specs, it is about joy!

Pagina: 1