vervanging defecte DVD/CD rom drive Acer Travelmate 4001WLMi

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sjeekspier
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-01 14:13
Een kennis van mij heeft een ACER laptop (Travelmate 4001WLMi) waarvan de DVD/CD rom drive defect is. Acer geeft niet thuis v.w.b. vervangende onderdelen en op internet lukt het niet om het juiste alternatief te vinden of ze zijn erg duur. Met name de lokatie van de connector blijkt nogal wisselend te zijn en ik voel er niets voor om zomaar een DVD/CD rom drive te bestellen die vervolgens niet past.

Het model is SOSW-852S van Lite-on

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De drives vervangen van een Acer 4000 is vrij makkelijk. Ik heb de mijne uit elkaar gehaald nadat het mobo stuk was. De optical trek je er met 1 schroefje uit, nadat je het keyboard eraf hebt gehaald.

Er zit een standaard 50pins ATAPI speler in, dus die kun je vervangen door zo'n beetje alles wat er te vinden is.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Volgens mij kan je de driver loshalen door aan de achterkant 1 schroefje eruit te halen. Heb ik pas ook gedaan met een acer. Meestal zijn de spelers wel uitwisselbaar, tenzij je net het modem hebt met een afwijkend frontje. Maar die zijn dan mischien ook wel over te zetten.

Probeer het gewoon eens door bij de betere pc boer met je ouder speler binnen te wandelen.