Toon posts:

Computer stopt er zo ineens mee, na reset wel een beepcode

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
toen ik vanmiddag terugkwam van het kopen van een nieuwe bureaustoel, deed mijn pc (die stond te downloaden oftewel vrijwel idle) helemaal niets meer maar er was allen nog een stilstaand beeld. het enige dat dan ook werkte was een harde reset.

na de reset ging mijn PC niet meer aan dwz kreeg ik een beepcode: 2x kort die zowat doorelkaar heen gaan - Pauze - 9x kort

alle hardware verwijderd (dus: 1 plankje geheugen, videokaart, processor+mobo laten zitten) en opgestart nog steeds dezelfde beepcode,

cmos gereset ---> zelfde beepcode

voltages waren 2 dagen geleden nog netjes binnen de marges volgens speedfan, ze zijn eigenlijk altijd erg stabiel geweest, en de temps kwamen nooit boven de 45 graden voor de CPU en 75-80 voor de GPU wat ook ruim binnen de marges is voor de hardware.

nu heb ik verder geen flauw idee waar dit nog aan zou kunnen liggen, en ik ken ook niet iemand waar ik de processor/geheugen zou kunnen testen.

het hele systeem is in zijn totaliteit nog geen 1,5jaar oud

SPECS:
Dualcore AMD Opteron 165 (CCBWE 0551WPMW) onder Artic Freezer Pro 64 + Artic-Cooling MX-1
ASRock 939Dual-SATA2 (ULI 1695 Chipset en BIOS 1.80)
2x OCZ EL DDR PC-4000 1024MB Platinum XTC Edition (OCZP5002GXTC SPD 3-3-3-8 500MHz)
Tagan 2Force 480Watt (TG480-22U)
XFX nVIDIA GeForce 7900GTX 512MB gDDR3 (665MHz core / 815MHz mem)
40GB Maxtor DiamondMax Plus 8 (pATA 7200RPM 2MB Cache) OS
250GB Maxtor DiamondMax 10 (pATA 7200RPM 16MB Cache) Storage
2x 320GB Maxtor DiamondMax 21 (sATA 7200RPM 8MB Cache / Raid 0 64K) Installations
Creative Soundblaster X-Fi XtremeMusic
Intel(R) PRO/1000 GT Desktop Adapter
ASUS PhysX P1 GRAW Edition (AGEIA PHYSX PROCESSING UNIT 128MB PCI)
NEC ND-3540A DVD-RW

Windows Vista Ultimate x64 (met laatste patches)

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Heb je die beepcode al opgezocht in je manual ? Wat houdt die in?

Verwijderd

Topicstarter
beepcodes kan ik niet in mijn manual vinden, tevens op verschillende sites gezocht op de beepcode maar het lijkt alsof de beepcode helemaal niet bestaat... daarbij wel 20x gereset en geteld maar het is echt 2x kort, bijna doorelkaar heen - pauze - 9x kort

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:45

Yor

Yor1313#2571

Als je het mij vraagt, je vga...

Pas geleden een dooie 8800gts gehad, gaf ongeveer soortgelijke vage serie beepjes aan.
Probeer eens een andere kaart zou ik zeggen!

http://yor.minitroopers.com

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-03 05:09
Start je computer eens met zo min mogelijk componenten op. Enkel, HD, graka en geheugen. Poog dan inderdaad eens een andere grafishe kaart, andere voeding ... probeer eens zonder HD...etc... Kijk of je zo de schuldige kunt vinden.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je optie met het leeghalen van mijn pc... maar lees mijn startpost nog eens grondig door, dan lees je dat ik dat al had geprobeert ^^

ik heb geen andere vga liggen atm... dus ik heb niet de mogelijkheid om mijn vga kaart uit te sluiten.

maar als iemand nog andere dingen kan verzinnen wat ik nog kan proberen, want ik weet het echt niet meer

Verwijderd

Topicstarter
probleem was opgelost na het reseaten van mijn videokaart. wat nu het probleem is geweest durf ik niet te zeggen. wel erg apart dat dit zomaar gebeurde
Pagina: 1