Versie Windows XP installatie wilt drivers niet installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 421 views sinds 30-01-2008

• Theske
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05-2017
Goede avond,

Van de week ben ik bezig geweest om een pc van een vriend een frisse installatie (XP Pro, Nederlands) te geven, er scheen een hoop troep op te staan. Na de installatie heb ik de pc weer bij hem afgeleverd met het vertrouwen dat alles gewoon goed was. Echter bleek bij hem het geluid en het internet het niet te doen.
Va apparaatbeheer was ook zichtbaar dat enkele hardware onderdelen niet geinstalleerd waren en daarmee dus niet de juiste drivers aanwezig waren.
Erg vreemd vind ik dit, aangezien het om "normale" xp drivers gaan en XP hier gewoon over hoort te beschikken. Voorheen deed alles het wel normaal.

Het gaat om een Dell systeem en die gebruiken ook gewoon normale XP drivers lijkt me. Op de website van ze kwam ik ook niks tegen erover.

De pc heb ik weer mee naar huis genomen, weer een nieuwe installatie erop; alle drie de partities verwijderd (voor het geval dat er wellicht opstartvirussen in een parititie waren achtergebleven die bepaalde dingen tegen houden), weer drie nieuwe partities aangemaakt en XP opnieuw geïnstalleerd. Wederom zijn enkele hardware onderdelen niet geïnstalleerd. Wanneer ik het stuurprogramma wil installeren krijg ik de melding dat hij ze niet kan vinden en dat het raadzaam is om verbinding te maken met internet... Dit gaat dus niet! Zolang hij geen juiste stuurprogramma's heeft, kan ik niet op internet.

Het gaat in ieder geval om de volgende hardware:
- Ethernet controller
- Multimedia autocontroller
- SM bus controller
- Video controller
- USB controller

Weet iemand wat hier aan de hand is? En dan vooral hoe ik dit kan oplossen....??
Alvast hartelijke dank!

Proud member of the Cosmic Cows

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:06

M2M

medicijnman

dit heet een klassiek probleem van dell driver meuk. Als de dell oem pc met winxp is geleverd (en niet met vista) is de kans groot dat je via dell gewoon de drivers kunt krijgen (of de dell cd of iets dergelijks kunt gebruiken).

als je de hardware weet, zou je ook naar de website van de fabrikant kunnen gaan om daar wat drivers te halen. Soms hebben ze die ook voor oem pc's, maar het meest verstandige is een belletje naar dell of ff dell.nl checken.

-_-

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Erg vreemd vind ik dit, aangezien het om "normale" xp drivers gaan en XP hier gewoon over hoort te beschikken. Voorheen deed alles het wel normaal.
Daar ga je dus al de mist in met je aanname. Er is vrijwel niet één Dell-systeem wat met de standaard Windows-drivers volledig functioneert.

Tik de Service Tag in op dell.com, en download de juiste drivers. Zet deze op een CD'tje en installeer de drivers op de PC.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Klinkt als een versie van Moederbord cd... ( zie ook hierboven ja .. ) :P

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Windows installeren, drivers installeren en pc (gereed uiteraard) wegbrengen zijn 3 hele apparte onderdelen. Volgens mij heb je alleen maar het eerste goed gedaan.

• Theske
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05-2017
Het is nu helemaal goed gegaan in ieder geval!
Ik heb de drivers van Dell.nl gehaald en weet nu gelijk weer waarom ik een hekel had aan die systemen! Die vriend van me al gezocht naar drivers via de website maar kon ze niet vinden, had het net nog maar een keer over gedaan dus.
De hell van dell ;-)

Bedankt in ieder voor de moeite!

Proud member of the Cosmic Cows

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:22

denivan

de enige

Sorry, maar lijkt me toch echt een dom verhaal. Vind het sowieso bizar dat je aanneemt dat je Windows XP kan installeren vanaf een cleane CD en deze dan automagisch alle hardware correct zou detecteren en installeren, heb dit zelf vrijwel nog nooit meegemaakt.

Quasi altijd zal je specifieke stuurprogramma's moeten installeren. Meestal vertaalt dit naar verborgen pagina's gaan zoeken op de site van de fabrikant, maar Dell vind ik nou net een voorbeeld van hoe het netjes kan. Gewoon de servicetag van je toestellen ingeven en je hebt alle relevante informatie in 1 keer.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Theske schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 19:55:
Het is nu helemaal goed gegaan in ieder geval!
Ik heb de drivers van Dell.nl gehaald en weet nu gelijk weer waarom ik een hekel had aan die systemen! Die vriend van me al gezocht naar drivers via de website maar kon ze niet vinden, had het net nog maar een keer over gedaan dus.
De hell van dell ;-)

Bedankt in ieder voor de moeite!
Het is geen hell. Je moet even kijken hoe het systeem werkt. En het werkt goed.
Je hoeft op één plek in te geven wat je service tag is en je krijg op een dienblad wat je nodig hebt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is het Overige Hardware subforum. Toch heb je nergens in je posts ook maar met een enkele woord gerept over exact wat voor hardware je hebt. Dan zit je hier ofwel op de verkeerde plek, danwel laat je na vitale info te geven. In beide gevallen heeft dit topic dus geen bestaansrecht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.