[Leopard] Kan niks moven via SMB

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-01 19:07

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Als ik een file probeer te kopieren naar een windows-machine via SMB krijg ik de volgende meldingen:

You may need to enter the name and password for an administrator on this computer to change the item named <filenaam>

'Stop' of 'Continue' Ik druk op Continue

The item <filenaam> contains one or more items you do not have permission to read. Do you want to copy the items you are allowed to read?

'Stop' of 'Continue' Ik druk op Continue

The opperation connot be complete because you do not have sufficient previleges for some of the items.

Ik heb wel voldoende rechten en het maakt niet uit welke file of welke Windows computer en user op de windows computer ik gebruik.
Wat google werk mocht me niet helpen, het enige wat ik kon vinden was een bug in SMB in de Leopard beta. Zoeken binnen GoT werkte niet omdat de meesten allemaal de NL versie gebruiken.

Dit gebeurde me trouwens niet in Tiger.

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

• SugoiX
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-01 16:31
Heb jij al de allernieuwste update van leopard? Want volgens mij is dat gefixed in de nieuwe update.

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
SugoiX schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 18:38:
Heb jij al de allernieuwste update van leopard? Want volgens mij is dat gefixed in de nieuwe update.
Yup ik heb alles inc 10.5.1

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-02 16:17
Ik heb denk ik een vergelijkbaar probleem, ook met 10.5.1. Bij mij heb ik op bepaalde gedeelde mappen op m'n Windows bak alleen-lezen rechten. Heb van alles al geprobeerd, maar helaas.

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Hm wil deze toch nog een bump geven. Het is me nog steeds niet gelukt, dus ik neem aan dat dit niet een Leopard bug is waar jullie ook last van hebben?

De meldig geeft aan dat ik geen rechten heb op de file of dir die ik wil kopieren, ik heb wel write en read rechten op de dir waar ik de file of dir naar toe wil kopieren.

edit: Rechten op de file die ik wil kopieren staan op Write and Read voor Everyone btw

[ Voor 12% gewijzigd door Crowmeister op 16-12-2007 14:28 ]

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Weer een bump, werkt op geen van mijn windows machine's dus er is echt iets wat ik fout doe op mijn mac.

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 11:29

Maartenvs

For Sale

Probeer je een file op je windows bak te moven? Check voor de zekerheid nogmaals welke rechten je hebt. Kijk ook even onder het tabblad security, hier moet je jezelf namelijk ook rechten geven.

• SugoiX
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-01 16:31
Staat er een slot voor de map? Zoja is hij beveiligd. Cmd + i op de map en beveiligd uitschakelen.

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Ik probeer een file van mijn mac naar mijn pc te kopieren met een smb verbinding. Bij de 'Get Info' van al mijn files en folder staat onderaan een slotje, als ik deze unlock vul ik mijn wachtwoord in en zet in read & write voor Everyone. Als ik dan het Get Info window sluit en weer open is het lock er weer maar staan de rechten goed.
Hier screens van de meldingen, bij de eerste 2 druk ik op 'continue'

Afbeeldingslocatie: http://www.strife.nl/images/melding.jpg

De rechten van de file staan op everyone read and write en ik log in als admin via smb

[ Voor 25% gewijzigd door Crowmeister op 17-12-2007 21:42 ]

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Ik heb net 1.5 uur met Apple Care aan de telefoon gehangen :( Dit is wat we hebben geprobeerd:

1. PC en Mac direct aan elkaar aansluiten met UTP-kabel
2. Firewalls op beide Computers uit
3. Via Sharing in System Prefs. AFP en FTP uitzetten maar SMB aanzetten.
4. Connecten via FTP gaat wel goed np daar
5. PC zit in de Werkgroep "WORKGROUP"
6. Nieuwe user aangemaakt
7. Guest Account sharing enabled.

Het mocht allemaal niet baten, heb ook druk gezocht op de Apple forums en de dude waarmee ik aan de telefoon zat (werkt doorgeschakeld naar 2e lijns) heeft ook gezocht.
Heel raar probleem dus, iemand nog tips?

Verwijderd

Ik had zoiets ooit omdat er tekens in bestandsnamen zijn toegestaan op de mac, maar die windows niet accepteert, zoals bijvoorbeeld een bestandsnaam met een vraagteken.

Ik weet niet of je iets aan deze info hebt.

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-01 11:27
Crowmeister schreef op woensdag 19 december 2007 @ 17:51:
Ik heb net 1.5 uur met Apple Care aan de telefoon gehangen :( Dit is wat we hebben geprobeerd:

1. PC en Mac direct aan elkaar aansluiten met UTP-kabel
2. Firewalls op beide Computers uit
3. Via Sharing in System Prefs. AFP en FTP uitzetten maar SMB aanzetten.
4. Connecten via FTP gaat wel goed np daar
5. PC zit in de Werkgroep "WORKGROUP"
6. Nieuwe user aangemaakt
7. Guest Account sharing enabled.

Het mocht allemaal niet baten, heb ook druk gezocht op de Apple forums en de dude waarmee ik aan de telefoon zat (werkt doorgeschakeld naar 2e lijns) heeft ook gezocht.
Heel raar probleem dus, iemand nog tips?
Ik ben ook aan het zoeken op de fora, nog geen oplossing gevonden. Wie was die dude van AppleCare trouwens? Ik heb goede ervaringen met die lui van de 2de lijns bij Apple. Zijn ook maar een paar man volgens mij hehehehe.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Eiríkr schreef op woensdag 19 december 2007 @ 19:37:
[...]

Ik ben ook aan het zoeken op de fora, nog geen oplossing gevonden. Wie was die dude van AppleCare trouwens? Ik heb goede ervaringen met die lui van de 2de lijns bij Apple. Zijn ook maar een paar man volgens mij hehehehe.
Hmm heb zijn naar niet onthouden maar hij had er inderdaag wel verstand van, maar ook hij vond het heel raar. Nergens kon hij iets vinden dat dit vaker voor kwam.

Rare tekens is het probleem niet, ik heb 20+ files gebruikt. Moeilijke en makkelijk namen, met en zonder extentie, ge-shared of juist niet, naar windows xp sp2, vista of 2003 server, maar niks werkt :(

Verwijderd

Wat zie je als je een find opdracht in Terminal geeft ?

Een workaround is wellicht om de bestanden op een USB-stick te plaatsen....

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 22:04:
Wat zie je als je een find opdracht in Terminal geeft ?

Een workaround is wellicht om de bestanden op een USB-stick te plaatsen....
Een find opdracht op wat?

Uiteraard kan ik de bestanden op een USB-stick zetten, een dvd branden en overzetten via FTP gaat gewoon goed maar ik wil gewoon een windows-drive mounten :(

Verwijderd

Ik zit momenteel ook met het probleem dat ik van mijn apple niks op het algemene netwerk krijg. Nou ja niks. .html bestanden leveren geen probleem op maar zodra ik met een .gif of .jpg aan de slag ga krijg ik over het algemeen foutcode -36.

Ik heb voldoende rechten aangezien ik ook de html kan verplaatsen. Ook heb ik de plaatjes opnieuw opgeslagen, andere namen geven en ga zo maar door.

Is er al een oplossing bekend?
Pagina: 1