Scarlet en zijn Datalimiet

Pagina: 1
Acties:
  • 430 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10 10:41
Iedereen heeft blijkbaar zo zijn eigen definitie voor een limiet. Bij Scarlet is het woord Limiet blijkbaar niet echt het juiste woord.

Ik ben momenteel bij Scarlet One 6 en heb een "limiet" van 50 GB. Ik ben al bij Scarlet sinds een week of 2-3 en ik heb al bijna het dubbele binnen van wat ik mag downloaden. Nu vind ik dit meer dan fijn ... natuurlijk ... maar ik hoop dat er geen "addertje onder het gras zit

Ik heb in het totaal al meer dan 58 GB gedownload en ik sta nog steeds niet op smallband.

Op mijn.scarlet.be staat er het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Overzicht verbruikt volume voor ADSL.
Periode van 01 november 2007 tot 17 november 2007
Verbruik voor: er240088

Deze teller meet het verbruik op een glijdende schaal. Dat betekent dat u aan het begin van een nieuwe facturatieperiode, ongeacht de betaalformule die u heeft gekozen, een balk ziet van 0 tot 250 MB. Als de 250 MB bereikt zijn, verandert de schaal en ziet u een balk tot 500 MB enz.

OPGELET: de volumemeter is gelinkt aan uw facturatiecyclus. Uw maandelijkse factuur wordt opgesteld op 21 november. Dat betekent dat de teller op 21 november terug op nul wordt gezet.

code:
1
2
3
4
5
U hebt 66 % van uw maandelijks transfervolume opgebruikt. De limiet van uw on-line verbruik staat momenteel ingesteld op 50 GB. Als u deze limiet nadert, kunt u ofwel:

* de limiet van uw maandelijks verbruik verhogen. U surft dan verder met volle snelheid.
    * of verder surfen tot het einde van uw facturatieperiode aan de snelheid van een klassieke verbinding (dit is de snelheid van een gewone inbelverbinding ipv een breedbandverbinding)*.
    * Opgelet: De facturatie van het extra volume start bij het overschrijden van de limiet van uw abonnementsformule, aan de tarieven vermeld op www.scarlet.be

Zie de screenshots voor meer informate.

Note:

Periode van 01 november 2007 tot 17 november 2007

Ze zeggen hier wel degelijk 17 november, maar de screenshots laten mij maar tot 8 november zien...

Is dit normaal? Ik denk het niet, mijn limiet staat wel degelijk op 50 GB ingesteld en ik zou moeten hervallen naar mijn small bandje als ik dit overschrijdt. Heb ik nu al met zeker 10 GB gedaan...

Word ik nou automatisch overgezet op smallband als ik de limiet overschrijdt of betaal ik nu voor elke gigabyte die ik emer binnenhaal? Zoja dan ben ik wel ... Een beetje lichter.

Afbeeldingslocatie: http://img223.imageshack.us/img223/424/scarlet145rz1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img127.imageshack.us/img127/7130/scarlet2135cv6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img127.imageshack.us/img127/687/scarlet3843cj2.jpg

• n0valyfe
Niemand een ID of ik nu betaal voor elke Gigabyte of dat de meter bij Scarlet gewoon even stil staat?

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:14

LegacyCode

De crack van de division

Zodra je limiet overschrijdt ga je over naar smalband.
Per gig die je dan teveel doet tijdens smalband moet je wat bij betalen.
Of je verhoogt je limiet en je betaalt elke maand enkele euro's meer voor meer volume.
Zo was dat toch toen ik Scarlet had.

legacycode.net

Verwijderd

Zodra je je limiet overschrijdt ga je naar smallband maar daar zit nogal een vertraging op. Volume-indicator update zich maar om de X-aantal tijd en in tussen tijd kan je dus tegen volle snelheid over de limiet blijven gaan maar het extra dat je daarboven afhaalt gaat wel degelijk aangerekend worden. Daarbij moet je ook goed kijken naar de hoeveelheid die aangegeven is naast het rode balkje (eerste foto in jouw post) en de hoeveelheid van de som van de dagverbruiken (2de foto) daar deze nogal vaak verscheidene gigs durven verschillen. Volumeindicator is niet echt bugloos en heb op deze manier zelf al een paar keer over de limiet gegaan, dit terwijl ik net nog wat veiligheidsmarge over had gehouden zodat dat zeker niet zou gebeuren.

Edit> hmz ik zie net dat mijn volumemeter na 9 november ook niets meer weergeeft...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2007 10:39 ]

• n0valyfe
Dus ik betaal ook voor de gigs als ik over de limiet ga op smallband?? Zo is het toch niet bij belgacom en telenet, dus waarom zou het wel zo bij scarlet zijn. Ik download nu nog steeds tegen 5Mb/s dus ik neem aan dat ik nog niet op smallband sta...

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Tsja, de concurrentie is geen referentie. Als dat wel zo was, dan hadden we ondertussen ook al wel hogere datalimieten gehad in heel Vlaanderen :).

Ik zou gokken dat er een probleem is met de teller (en dus ook met de registratie). Heb je geluk dan kom je er mee weg, heb je pech dan kan je je aan een vette factuur verwachten. Uiteindelijk zit je al over de limiet, dus veel maakt het niet uit zou ik zo zeggen.

In ieder geval: Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten :).

[ Voor 53% gewijzigd door Borromini op 18-11-2007 13:41 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Volgens mij staat er vrij duidelijk dat Scarlet denkt dat jij 33GB gedownload hebt. Of dat klopt of niet is een tweede, maar zij factureren aan de hand van wat ze meten.

Mocht het systeem zich later herstellen en alle data nog laten zien, heb je in iedergeval iets om tegen ze te houden als ze je een factuur voor overgebruik sturen.

[ Voor 33% gewijzigd door CyBeR op 18-11-2007 13:43 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• n0valyfe
Maar dit kan toch niet "legaal" zijn. Ik download maar ik weet zogezegd niet hoeveel en ik baseer mij op hun meter. Ik kan technisch gezien onmogelijk weten hoeveel ik al gedownload heb zonder het gebruik van third party software. Als zij mij laten zien dat ik nog maar 33 GB gedownload heb dan kunnen ze mij later toch niet ineens 60 GB aanfactureren want ik ben volgens hun meter nooit boven de 50 GB gegaan. Dan is het toch hun fout omdat zij maar moeten zien dat hun meter niet aleen deftig werkt maar ook het juiste aan mij laat zien.

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-12 20:09
Scarlet zijn trafiekmeter ligt plat, het verkeer dat je nu verbruikt wordt niet aangerekend. Zie www.tik.be

Verwijderd

bij mij is hij opeens van 9.2 naar 10.4gb gesprongen , na al meer dan een week niet te bewegen.
maar de laatste datum is nog altijd 8 november. Ik zie ook niet goed waar die traffiek is bijgekomen , althans niet bij de 8ste november. Er is iets serieus mis met de meter.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

n0valyfe schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:08:
Maar dit kan toch niet "legaal" zijn. Ik download maar ik weet zogezegd niet hoeveel en ik baseer mij op hun meter. Ik kan technisch gezien onmogelijk weten hoeveel ik al gedownload heb zonder het gebruik van third party software. Als zij mij laten zien dat ik nog maar 33 GB gedownload heb dan kunnen ze mij later toch niet ineens 60 GB aanfactureren want ik ben volgens hun meter nooit boven de 50 GB gegaan. Dan is het toch hun fout omdat zij maar moeten zien dat hun meter niet aleen deftig werkt maar ook het juiste aan mij laat zien.
Eigenlijk niet. Voor hetzelfde geld ligt het meetsysteem niet plat maar wel de frontend om het weer te geven aan de klanten. Jij bent je - en dit topic is daar getuige van - ten volle bewust van het feit dat je al meer gedownload hebt dan het contract toestaat. Dat je daarvoor op third party tools moet vertrouwen is niet waar. Je weet zelf in grote lijnen wat je downloadt (en als daar een paar multi-GB torrents tussen zitten dan kan je zelf ook al wel wat rekenen, je client geeft netjes weer hoeveel verkeer ie verzet).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

torrent misschien wel , maar wat als het allemaal http traffiek is?

Ik weet dat ik er deze maand waarschijnlijk overzit, maar niet veel denk ik. Maar het is toch niet aan mij om mij in te houden met downloaden omdat de meter plat ligt , terwijl ik eigenlijk men limiet helemaal wil opdoen tot zijn maximum, aangezien ik betaald heb voor 30 gb, zou ik zo ook tot de laatste MB willen kunnen opdoen zonder risico te moeten bij betalen.
Pagina: 1