Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laser maken

Pagina: 1
Acties:
  • 2.882 views sinds 30-01-2008

• M1CHA3L
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:39
Ik wil een laser maken, maar ik weet niet goed hoe ik het moet doen .
http://www.instructables.com/id/Laser-Flashlight-Hack!!/
Waar kan ik zo'n dvd brander halen, liefst 2dehands.
En wat voor AixiZ Laser Module heb ik nodig ?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 12:09

M2M

medicijnman

michaelhu schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 17:23:
Ik wil een laser maken, maar ik weet niet goed hoe ik het moet doen .
http://www.instructables.com/id/Laser-Flashlight-Hack!!/
Waar kan ik zo'n dvd brander halen, liefst 2dehands.
En wat voor AixiZ Laser Module heb ik nodig ?
hmm... het filmpje gekeken..

gewoon een tweekert aanspreken of naar de second hand voor je dvd drive en hopen dat je een goede hebt.

en volgens mij moet je een lasermodule hebben die past in je flash light (zaklamp).

ik denk alleen dat het flink zoeken is naar een hollandse shop die dit soort spullen verkoopt. Misschien dat je ook een standaard laserpointer kunt gebruiken?. In feite vervang je alleen het laserdeel met een krachtiger exemplaar (die van een dvd brander).

-_-

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-11 21:47

Theo

moederbord

Ik wil je zeer afraden om dit echt door te zetten. Een standaard laerdiode is 1 tot 5 mW, en dat is niet voor niets. Met 245 mW kun je iemand echt blind maken in een paar millisecondes!
Volgens mij zijn die dingen ook illegaal om te hebben in NL...

7400 Wp op het dak

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik zou zeker laserbeschermingsgoggles kopen, maar als t goed is zitten branders in de klasse dat de IR straling die van bv een muur af straalt niet gevaarlijk is, dus dat valt dan toch wel weer mee.

• MistrX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Ik weet het, insane dig. Maar ik heb dus dezelfde vraag als de topic starter.

Heb het filmpje gezien, de instructies and all that jazz maar hoe nu verder? Ik mis nog wat componenten:
DVD brander is geen probleem. Nederlandse wet denk ik ook niet, als het verboden was dit soort lasers te hebben, dan zijn DVD branders ook illegaal.

Maar hoe kom ik aan een AixiZ Laser Module van 650nm 5mw 12mm X 30mm laser of iets wat er op lijkt?

Wat denken jullie?

[ Voor 13% gewijzigd door MistrX op 20-01-2010 21:38 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Benzine is ook niet illegaal in Nederland, maar als ik met een molotov cocktail over straat ga lopen (benzine, flesje, stuk stof) mag ik toch hopen dat ik snel opgepakt wordt.

Hetzelfde geldt voor de laser in een DVD-brander, daar mag je niet mee over straat lopen. Was je van plan alleen in je eigen huis te spelen?

Overigens maak je trouwens geen laser, want het ding bestaat al. Je stopt hem alleen in een zaklamp. Maar dat is meer gericht op de topictitel van jaren terug :P

[ Voor 20% gewijzigd door Gizz op 20-01-2010 21:43 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Tribledragon
  • Laatst online: 27-11 06:52
Denk toch dat als je met deze laser die je dan zelf in elkaar zet toch echt een voorwerp hebt wat verboden is.

Om een en ander even duidelijk te maken. In nederland is het legaal om spijkers te bezitten evenals een metalen pijp. Als je deze in elkaar last tot een mooie knuppel met pinnen en met dat ding op je schouder langs het politiebureau loopt, is de kans groot dat je even binnen het een en ander mag uitleggen.

Het feit dat een laser in een DVD die volledig beschermd zit en niemand kwaad kan doen kan kopen tesamen met dat je deze om kan bouwen wil niet zeggen dat het niet een gevaarlijk mogelijk verboden iets is

edit to late; owned by Gizz

[ Voor 5% gewijzigd door Tribledragon op 20-01-2010 21:53 . Reden: even zinsbouw aangepast ]

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

En deze om kan bouwen wil niet zeggen dat het niet een gevaarlijk mogelijk verboden iets is
Het is zeker verboden, want het is een Class 3B laser:
Class 3B- de laser kan bij blootstelling direct ernstige oogschade veroorzaken. Vermogens van 5 tot 500 mW en lasers met onzichtbare golflengtes bij lagere vermogens. De interne lasers in cd- en dvd-branders vallen onder deze categorie wanneer de behuizing van de brander wordt geopend.
en:
Lasers van Class 3B zijn uitsluitend voor personen van 18 jaar en ouder. Verder is het niet toegestaan om lasers van Class 3B in het openbaar te gebruiken.
MistrX had dat natuurlijk zo kunnen vinden, want het staat niet op een lastige plek: gewoon de pagina over lasers op wikipedia :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Point taken, maar ik was niet van plan er mee over straat te lopen of weet ik veel wat. Ik vind het handig als een tool die ik binnens huis kan gebruiken aangezien ik er een praktisch voordeel inzie dat het de precisie van eventueel priem en snijwerk aanzienlijk vergroot. Handig voor knutselen aan m'n PC bijvoorbeeld.

Ik wist de exacte wetgeving (obviously) niet betreft laser apperatuur maar als jullie het zeggen dan ga ik daar voor de zekerheid maar vanuit.

• Tribledragon
  • Laatst online: 27-11 06:52
Als dat je doel is waar je het voor nodig hebt, voldoet een simpel laserpennetje dan niet ?

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Die dingen van de kermis? Daar brand je geen gaten mee. ;)
't Ging erom dat ik niet zomaar iets heb om mee aan te wijzen maar dat ik ook waar nodig een gaatje kan prikken bijvoorbeeld dit kan met andere tools maar dit combineert het gebruik van een laserpen met die van een priem. Misschien is het zelfs mogelijk om het te gebruiken in combinatie met soldeer. Daarnaast houd ik wel van de uitdaging, ik knutsel niet vaak maar vind het wel rete interessant. :)

Ik weet niet of jullie dit filmpje ook eens gezien hebben:

http://www.youtube.com/watch?v=Jd3-eiid-Uw

Maar dit wil ik ook nog eens maken maar lijkt me nog iets ingewikkelder.

[ Voor 105% gewijzigd door MistrX op 20-01-2010 21:58 ]

Verwijderd

MistrX schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 21:49:
Point taken, maar ik was niet van plan er mee over straat te lopen of weet ik veel wat. Ik vind het handig als een tool die ik binnens huis kan gebruiken aangezien ik er een praktisch voordeel inzie dat het de precisie van eventueel priem en snijwerk aanzienlijk vergroot. Handig voor knutselen aan m'n PC bijvoorbeeld.
koop dan voor een tientje een laserpointer van dealextreme, daar doe je niemand kwaad mee

• -Niels-
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-11 14:15
Priem en snijwerk ga je echt niet redden met dit mini laserbronnetje. Ter vergelijk, een beetje lasersniimachine heeft een laserbron van 2-4kW.
Praktisch nut is dus 0, alleen een leuk maar zeer gevaarlijk speeltje.

Advies, laat t lekker zitten.

(en nu nog even wachten op een mod die hier (terecht) een slotje op komt zetten)

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Kan me inderdaad voorstellen dat je een blaadje papier wel in de fik zet, maar een stuk muur niet. Bij een muur wordt de warmte door een gigantisch lichaam afgevoerd. En dan heb je ook nog te maken met steen/beton/hout vs een paar papiervezels.

Toch maar gewoon een stipje zetten en op het oog met de priem drukken? :)

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
-Niels- schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 21:57:
Priem en snijwerk ga je echt niet redden met dit mini laserbronnetje. Ter vergelijk, een beetje lasersniimachine heeft een laserbron van 2-4kW.
Wat een nonsense zeg!

Ik heb hier een 60Watt CO2 laser staan(professionele machine), 2cm plexiglas in één keer. Wat nou 2-4kW, zelfs het ingangsvermogen is lager(1200Watt) ;)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik vind dit een beetje in het grijs gebied vallen. Deze gaat voor nu dus even op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.