[SEO] vrijwel identieke sites

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50
Stel dat een bedrijf met vijf min of meer zelfstandige vestigingen door het land, die wel dezelfde producten leveren en bovendien de site door een partij hebben laten maken (zelfde CMS, zelfde layout.....) de websites wil laten optimaliseren en promoten in zoekmachines.

Dan loop je toch een hele grote kans dat als deze websites allemaal een beetje gaan scoren onder interessante keywords vroeg of laat dit als spamming aangemerkt wordt door de concurrenten of geautomatiseerd door Google zelf?

Ik zit heel hevig te dubben om te zeggen dat het beter is om vanuit een pagina door te linken, maar toch heb ik het idee dat ze daar liever niet aan willen.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
De 5 verschillende sites zou ik personaliseren per vestiging (vb: adres-gegevens, title-attrib, ...) met kleine aanpassingen zodat SE's 5 gelijkaardige sites ziet, maar ze niet als spam hoeven aan te duiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
Content-technisch verwacht ik dat ze 80% gelijk zijn. Er zijn wel wat specifieke dingen, maar er is veel overlap.

[ Voor 36% gewijzigd door BikkelZ op 17-11-2007 17:23 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kan je de krachten niet beter bundelen, en 1 site gebruiken voor alle vestigingen, en op de site gewoon goed weergeven welke producten waar op voorraad zijn, op de contact pagina de gegevens voor meerdere vestigingen tonen?

Ligt erg aan de site en de onderlinge concurrentie natuurlijk, maar het is een idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
Tja het heeft als bijkomend voordeel dat ik en de klanten de effectiviteit van SEP veel beter kunnen meten, maar ik vrees ook dat het best wel eens zo is dat ze gewoon onderling concurreren met elkaar binnen de regioos en dat de samenwerking niet groot genoeg is om vanuit een site te werken, of andere redenen zijn waarom ze niet vanuit een site willen opereren.

Waar ik nog het meest bang voor ben is dat de site die nu de hoogste PR heeft simpelweg altijd beter blijft scoren, en men het gevoel gaat krijgen dat het er niet zo veel toe doet wat ik doe, omdat alle sites in principe even veel stijgen en het onderlinge verschil dus precies het zelfde blijft.

iOS developer