Moederbord/BIOS problemen...

Pagina: 1
Acties:

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
Ik heb hier een Celeron 266 staan met een "Super P6SLA rev 3.01" moederbord. De monitor die daar bij zat was al heel oud en heeft de geest gegeven... mooi nieuwe monitor gehaald dus. Maar ineens start de computer niet meer op. Helemaal geen beeld meer. 3 andere monitors geprobeerd, maar niks... HDD gaat wel ratelen, voeding zoemt...

Dus ff alles uit de kast getrokken (letterlijk) :P en dus het hele systeem minimaal laten draaien:

- 1 mb PCI videokaart
- 1x 32 MB dimmetje

Zowel geheugen als videokaart heb ik gewisseld met ander spul, maar hielp ook niks... Ook zonder HDD geprobeerd, maar ook nog steeds hetzelfde...

Vervolgens viel me op dat de processor fan niet draaide. Toen heb ik het batterijtje op het moederbord eruit gehaald en weer terug... toen draaide processor fan weer wel, maar nog steeds niks verder...

Iemand enig idee??? :?

• ezwizard
^^ up up :)

Verwijderd

Piept je mobo wel?

• ezwizard
nee

Verwijderd

Weet je wel zeker dat je oude monitor kapot is. Misschien is je videokaart kapot. Dat verklaart waarom het vervangen van je monitor geen effect heeft.

Het zou ook nog kunnen dat je monitor bij het sterven je videokaart mee het graf in heeft genomen. Kortsluiting of zo.

• ezwizard
Is ook niet (meer) mogelijk... heb al verschillende videokaarten getest... geven allemaal hetzelfde; ratel ratel/voeding loopt, lampjes branden, monitor draait, maar geen beeld... en ook geen piepjes ofzo iets... :(

Verwijderd

Dat kan aan je proc liggen, of aan je ram. Anders zou ie wel piepen... Of je mobo is gewoon stuk:( Kan ook nog...

• ezwizard
ram kan het ook niet zijn... heb ook ram uit andere computer geprobeerd, maar hielp niet... mmm processor kaput? tja hoe kan je dat nou goed testen???

verder nog ideeen?

• ezwizard
volgens mij heb ik niet helemaal duidelijk gemaakt dit het een GROOT probleem is!!! Het animo voor mijn probleem is niet echt groot... :( :( :(

Is het niet interessant genoeg ofzo?

Verwijderd

Het klinkt eerder alsof je voeding defect is, gaan er lampjes branden, fans draaien of helemaal niets.
Zitten alle stekkertjes er wel in? (Standaardvraag :) )

Verwijderd

Ik heb precies hetzelde gehad met mijn asus a7v, fans draaien, harde schijven ratelen maar verder niets. Ik heb ten einde raad het ding maar teruggebracht naar Informatique. Ik kreeg een andere mee (rev 1.02) deze deed het perfect, nooit meer problemen gehad.

• ezwizard
voeding lijkt me niet defect... maakt nog genoeg herrie... :P

stekkertjes allemaal gechecked, niks los...

mmm zou het mb kaput zijnn dan? nee toch?

ow, en ja, er gaan gewoon netjes lampjes branden op de computer enzo...

• ezwizard
niemand? geen tweaker die nog een idee heeft?

Verwijderd

`je moet eens proberen om alleen de voeding van je moederbord af te halen....vervolgens opnieuw opstarten....dit probleem heb ik ook wel eens gehad...en dit werkte.....
groetjes!

• ezwizard
huh?? de voeding los te koppelen van mijn moederbord? ja, en dan? ik snap de logica niet helemaal... je bedoelt dus gewoon de atx stekker op het moederbord eraf halen en dan starten? tja dan gat de voeding toch gewoon lopen en de rest (natuurlijk) niet, toch? :?

Verwijderd

ik bedoel ff de stekker van je moederbord...en dan er weer op....dan ontlaad hij totaal...

• ezwizard
uh, ok, kga het nu meteen ff proberen dan...

• ezwizard
YES!! Het werkt !!! krijg idd weer beeld !!

Kheb alleen gisteren het batterijtje van het mb losgehaald, dus moet nu weer iets met de bios fratsen geloof ik...

• ezwizard
Op woensdag 14 februari 2001 09:42 schreef alan het volgende:
ik bedoel ff de stekker van je moederbord...en dan er weer op....dan ontlaad hij totaal...
TX man !!!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 09:55
wel die stekker ff een minuut of 10 eruit laten, dan weet je zeker dat hij helemaal ontladen is... Zit je pc trouwens in een geaard stopcontact, dat wil ook nog wel eens vershcil maken.

heb een keer een pc'tje gehad die bij de 1ste keer starten geen muis en geen toetsenbord vond.... Elke dag hetzelfde liedje->starten->geen tb en geen muis->uit en 5 sec wachten->alles werkte weer gewoon....

bleek later dus randaarde probleem te zijn:?
pc in aarde stopcontact.. Nooit meer probs gehad.

• RonaldMcDonald
is al niet meer nodig zie ik :)

• ezwizard
nou niet helemaal... heb zojuist idd nog een keer atx stekker op het moederbord eruit moeten halen vanwege weer hetzelfde probleem... iemand eigenlijk enig idee hoe dat komt? Rand aarde zou 1 ding kunnen zijn... zou het batterijtje van het moederbord misschien op zijn? kan dat? :?

Verwijderd

asjeblief!!

(graag gedaan hoor)!! :)

• RonaldMcDonald
Ik zou ff die pc in een randaarde stopcontact steken... Kijk gewoon of het verschil maakt?

Ik denk niet dat het wat met de batterij te maken heeft, als die leeg is start de pc nog steeds op geloof ik, alleen komen elke keer de default(fail-safe) instellingen van je bios dan terug, omdat hij jou eigen instellingen niet kan onthouden (omdat de batterij leeg is |:))
Pagina: 1