Ik heb hier een Celeron 266 staan met een "Super P6SLA rev 3.01" moederbord. De monitor die daar bij zat was al heel oud en heeft de geest gegeven... mooi nieuwe monitor gehaald dus. Maar ineens start de computer niet meer op. Helemaal geen beeld meer. 3 andere monitors geprobeerd, maar niks... HDD gaat wel ratelen, voeding zoemt...
Dus ff alles uit de kast getrokken (letterlijk)
en dus het hele systeem minimaal laten draaien:
- 1 mb PCI videokaart
- 1x 32 MB dimmetje
Zowel geheugen als videokaart heb ik gewisseld met ander spul, maar hielp ook niks... Ook zonder HDD geprobeerd, maar ook nog steeds hetzelfde...
Vervolgens viel me op dat de processor fan niet draaide. Toen heb ik het batterijtje op het moederbord eruit gehaald en weer terug... toen draaide processor fan weer wel, maar nog steeds niks verder...
Iemand enig idee???
Dus ff alles uit de kast getrokken (letterlijk)
- 1 mb PCI videokaart
- 1x 32 MB dimmetje
Zowel geheugen als videokaart heb ik gewisseld met ander spul, maar hielp ook niks... Ook zonder HDD geprobeerd, maar ook nog steeds hetzelfde...
Vervolgens viel me op dat de processor fan niet draaide. Toen heb ik het batterijtje op het moederbord eruit gehaald en weer terug... toen draaide processor fan weer wel, maar nog steeds niks verder...
Iemand enig idee???