Toon posts:

SDRAM geheugen bijplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net tweedehands 512 MB SDRAM ECC 133 Mhz (merk hyundai?) geheugen gekocht voor erbij in een oude pc. Het systeem heeft een Microstar K7T turbo2 moederbord, AMD Athlon XP 1600+. Er zit al geheugen in: Samsung 256 MB 133MHz (geen ECC).

Probleem: Beide reepjes geheugen: alleen de 256MB wordt herkend
alleen 512MB wordt wel herkend.

Het lijkt me wel fijn om allebei tegelijk te proberen. Kan iemand mij helpen met dit 'old school' probleem? Alvast bedankt, Bas

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:57
Als de "512 MB SDRAM ECC 133 Mhz" ook nog registered is en de "Samsung 256 MB 133MHz (geen ECC)" niet dan kunnen ze niet tesamen werken (dus registered + niet registered kan niet)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:45

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

ecc geheugen werkt over het algemeen niet op normaale mobo's
en ecc en non ecc gaan niet samen. dus reepje terug brengen en non ecc halen

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
Jammer, maar duidelijk. Bedankt voor het antwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Wacht even, voor de duidelijkheid. Is het probleem nu het registred en non-registred, of het ECC, non ECC. Of zou het allebei kunnen?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:57
Kijk eens via CPU-Z of dat latje van 512mb ook registered is en dan kan je het al dan niet uitsluiten...

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hubert schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 14:22:
ecc geheugen werkt over het algemeen niet op normaale mobo's
en ecc en non ecc gaan niet samen. dus reepje terug brengen en non ecc halen
ECC werkt prima op normale mobos, alleen wordt de ECC chip niet gebruikt als het mobo het niet ondersteund.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Veel mobo's ondersteunen ECC ram ook wel hoor, en als je dan een non-ecc latje erbij zet werkt het niet. Het is gewoon niet te mixen. K7T Turbo ondersteunt dus wel ECC (dit werkt dan ook).

[ Voor 17% gewijzigd door pinockio op 17-11-2007 14:47 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
De 512 is registred, dat staat er op. De 255 niet (tenminste, dat staat er niet op). Ik heb via de iste van Micropstar begrepen dat dit bepalde moederbord ECC niet ondersteund, maar dat zou geen probleem moeten zijn, en is het dus ook niet. Het mixen blijkbaar wel, maar of dat nou aan het ECC of aan het wel/niet registred ligt is niet helemaal duidelijk.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 15:26:
De 512 is registred, dat staat er op. De 255 niet (tenminste, dat staat er niet op). Ik heb via de iste van Micropstar begrepen dat dit bepalde moederbord ECC niet ondersteund, maar dat zou geen probleem moeten zijn, en is het dus ook niet. Het mixen blijkbaar wel, maar of dat nou aan het ECC of aan het wel/niet registred ligt is niet helemaal duidelijk.
Nogmaals, ECC of non-ECC maakt niet uit. Als je mobo het aankan is het leuk meegenomen, anders negeert hij de chip gewoon.
Je zegt nu echter dat die 512MB registered is. Dat gaat niet werken omdat er aparte registers opzitten die het geheugen aanspreken ipv de chipset die dat direct kan doen.
Je zult die dimm dus moeten ruilen voor een niet registered (of unbuffered) dimm. ECC maakt niet uit.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik snap het. Het gaat dus om het registred. Bedankt voor de hulp allemaal.
Pagina: 1