Vraag over de Flitsfunctie bij Nikon D40

Pagina: 1
Acties:
  • 465 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240561

Topicstarter
Bij opname op automatisch wordt mijn flits altijd geactiveerd, ook bij zeer zonnig weder?
Wanneer ik knopje met flitsaanduiding op zijkant van de body indruk, zie ik ook niets veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112352

Wat is nu je vraag? De flitser kun je uitzetten door dat knopje in te drukken + aan het wieltje naar links of rechts te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Uit de programmamodussen gaan en gewoon A/T/M/etc schieten should do the trick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:42

ThunderNet

Flits!

neographikal schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 14:46:
Uit de programmamodussen gaan en gewoon A/T/M/etc schieten should do the trick :)
Op een D40 zit ook een auto modus, waarbij flits niet afgaat :) even naar die positie draaien.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-07 14:33

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ThunderNet schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 15:48:
[...]

Op een D40 zit ook een auto modus, waarbij flits niet afgaat :) even naar die positie draaien.
Yup, bliksemschicht met standaard verbodsteken erdoor (cirkel met diagonaal). Wel even op letten dat je hem binnen/'s avonds uit die stand haalt natuurlijk.

Verder is het helemaal niet zo gek dat bij fel licht de camera wil gaan flitsen. Hiermee kan je voorkomen dat schaduwplekken erg donker worden t.o.v. die delen van de foto die wel in het licht vallen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Serieus: lees de handleiding :) En vooral: veel proberen en leren. Een dergelijke camera hebben en dan met zulke vragen komen zonder dat enige moeite uit de topicstart blijkt - dat is niet de bedoeling hier in FGA. Lees ook onze policy graag ;)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.