van een vriend kreeg ik een oude videokaart. toen ik vroeg wat er mee mis was vertelde hij dat er jaren geleden een elco afgebroken was tijdens het plaatsen van een koeler, en dat hij geen zin had om zijn moederbord op te blazen. de videokaart is nooit meer geplaatst. het gaat om een radeon 9800 pro met een r360 core. hier is een afbeelding van de kaart:
700KB aan plaatje vind ik toch wat groot. Maak eens gebruik van de "Check Images" button, die zal je vertellen dat het geheel te breed is. Maak dus eens een thumbnail en link naar je grote plaatje mbv url-tags.
het gaat om het onderdeel linksboven, waar "2.2 FALCO 0406" op staat.
is het mogelijk om dit onderdeel te vervangen?
-waar is het "2.2 FALCO 0406" onderdeel eventueel te krijgen
-welke temperatuur moet de soldeerbout zijn
-welk type soldeerbout
-welk type soldeersel
als het lukt dan ben ik erg blij: ik heb dan een reserve 9800 pro erbij.
het onderdeel lijkt op 4 punten te gesoldeerd te moeten worden worden, de 2 kleinste puntjes zijn 1mm groot en zitten 0,5 mm uit elkaar. ik heb overigens geen ervaring met solderen (jaaaaren gelden in de 2e klas bij techniek, lol) maar heb wel een aantal vrienden die wellicht kunnen helpen met het daadwerkelijke solderen.
700KB aan plaatje vind ik toch wat groot. Maak eens gebruik van de "Check Images" button, die zal je vertellen dat het geheel te breed is. Maak dus eens een thumbnail en link naar je grote plaatje mbv url-tags.
het gaat om het onderdeel linksboven, waar "2.2 FALCO 0406" op staat.
is het mogelijk om dit onderdeel te vervangen?
-waar is het "2.2 FALCO 0406" onderdeel eventueel te krijgen
-welke temperatuur moet de soldeerbout zijn
-welk type soldeerbout
-welk type soldeersel
als het lukt dan ben ik erg blij: ik heb dan een reserve 9800 pro erbij.
het onderdeel lijkt op 4 punten te gesoldeerd te moeten worden worden, de 2 kleinste puntjes zijn 1mm groot en zitten 0,5 mm uit elkaar. ik heb overigens geen ervaring met solderen (jaaaaren gelden in de 2e klas bij techniek, lol) maar heb wel een aantal vrienden die wellicht kunnen helpen met het daadwerkelijke solderen.
[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 17-11-2007 14:07 ]