[Sapphire X1950Pro] TV-out blijft disabled

Pagina: 1
Acties:

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:56

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
Probleem :
Tv word herkend, maar kan hem niet enablen.
Afbeeldingslocatie: http://www.knights-of-camelot.nl/ccc.jpg

Ik quote uit de tv out faq :

• Help ! De optie 'tv-out' blijft mij mij 'disabled' (grijs)!

Bij sommige kaarten is het zo dat je de tv-out mogelijkheid niet kunt gebruiken als je het volgende niet doet:
* resolutie maximaal 800 * 600 geen effect helaas
* 16 bit kleuren Hielp ook niet , ook niet icm met 800x600
* refreshrate monitor 60 Hz dit in en zonder combinatie met bovenstaande ook geen effect
* draai geen refreshratefix ik draai geen refreshrate fix

Ik heb hem aangesloten via de gele composite stekker, deze gaat in een scatblok in de tv,
deze tv kan het aan aangezien ik met mijn nvidia kaarten in het verleden gewoon diezelfde tv heb kunnen gebruiken ervoor.

overige hardware :

Asus p5k
2 x 1GB DDR2 667Mhz XMS2
Sapphire Radeon X1950Pro
Zalmann 360watt voeding

[ Voor 6% gewijzigd door CrankyGamerOG op 17-11-2007 12:37 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je dat SCART blok er al eens tussenuit gehaald? Mijn ervaring is dat SCART niet altijd evne lekker werkt met de detectie van monitoren. Als je het direct op composite aansluit zou het wel moeten werken.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:43:
Heb je dat SCART blok er al eens tussenuit gehaald? Mijn ervaring is dat SCART niet altijd evne lekker werkt met de detectie van monitoren. Als je het direct op composite aansluit zou het wel moeten werken.
ik heb geen directe composite in op deze tv, ik weet alleen dat ik met mijn nvidia kaartjes altijd via svideo naar scart :? heb kunnen werken

komt het erdoor dat het nu composite naar scart is ? , eerlijk gezegd weet ik niet of het s-video of composite was op de nvidia kaarten

en het probleem is ook niet de detectie van de TV, want deze ziet hij meteen netjes, het gaat meer om het enablen van de tv

EDIT :

ik zie nu dat als ik de displays SWAP ik gewoon beeld krijg op de tv !!!
dus er is niks mis met de manier hoe ik het aangesloten heb, ik kan dus gewoon als ik de tv als primary kies (en dus geen scherm meer) pc kijken op TV

tevens zegt control center :
To make changes rightclick the display icon
maar ik krijg dus niks te zien bij rightclick

[ Voor 29% gewijzigd door CrankyGamerOG op 17-11-2007 12:58 ]

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
niemand die dit wel normaal werkend heeft ?
nogmaals het werkt dus wel , maar alleen als ik de tvout als enigste output zet (dus primary)
dan valt uiteraard me scherm ook weg :(

maar zoals jullie denk ik wel begrijpen is het zwaar irritant om steeds na een film/serie van de tv uit naar de pc te moeten lopen

[ Voor 27% gewijzigd door CrankyGamerOG op 18-11-2007 08:22 ]

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
OPGELOST !!!

Ik had me vga op de 2e DVI, ik heb nu me vga op de 1e DVI aangesloten en nu kan hij ze wel allebei aansturen ?(vga + tv out), jah dus ook tegenlijk

is er iemand die mij kan vertellen of dit een hardwarematige limitatie is of dat dit in de software fout zit ?

ik bedoel ik zou toch ook net zo goed 2 schermen kunnen hebben, had het dan niet gekund ?

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
is er niemand die hier meer vanaf weet ?
ik wil namelijk vandaag dual monitoren eraan hangen ,maar ik wil uiteraard ook nog de tv out gebruiken.

• Supremes
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-07 16:55
Je videokaart beschikt over twee RAMDAC's, die beelden uit kunnen sturen (nogal versimpeld) en de ene RAMDAC zit op je eerste DVI poort en de tweede RAMDAC op zowel de tweede DVI-poort als de TV-out. Volgens mij :)
Pagina: 1