IXUS 700

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240548

Topicstarter
Als ik foto's neem met mijn IXUS 700 dan zie ik in Microsoft Office Picture viewer dat deze 180dpi zijn, terwijl de resolutie 3072x2304 met als size om de file weg te schrijven 3,16 MB.

Kan ik de camera instellen om 300dpi foto's te verkrijgen? Niet vie Photoshop de foto bewerken, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Maakt het uit dan? :) X * Y pixels op Z oppervlakte geeft A DPI. Je kunt A wel varieren, maar wat je ermee opschiet is me niet geheel duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
En wat is het echte probleem? Want onder photoshop oid zul je in dit geval waarschijnlijk niet uitkomen komen.... Overigens is die pictureviewer niet echt hoogstaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240548

Topicstarter
In cursus grafische vormgeving vraagt men naar foto's 300 dpi en ik zou denken dat dit met een 7 MP camera moet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nogmaals, X * Y pixels op Z oppervlakte geeft A dpi (eigenlijk PPI, zie onderstaande uitleg). Je weet A (=300), je weet X en je weet Y. Reken gewoon uit wat de maximale afdrukgrootte is wanneer A 300 is. Kleiner dan dat levert je meer DPI op en is dus prima (eventueel verlagen om op 300 uit te komen).

Om het verhaal nog wat ingewikkelder te maken moet je eigenlijk ook even naar PPI (pixel per inch), dat is feitelijk wat veel mensen bedoelen (en waar bovenstaande ook vanuit gaat). Om een kleurwaarde van een pixel te bereiken gebruikt een printer vaak meerdere dots :)

[ Voor 6% gewijzigd door neographikal op 17-11-2007 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je zorgt dat de foto precies 10,24" breed is als hij wordt uitgeprint heb je 300dpi te pakken. Heb je enig idee wat dpi inhoudt?
Pagina: 1