Onderschriften

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
In een topic kreeg iemand een bitse opmerking om niet aldoor te eindigen met "De groeten". Is overbodig aldus de richtlijnen, omdat we dat sowieso al worden verondersteld te doen.
Ik ben het daar wel mee eens, alleen zal ik bij elke "overtreding" daar niet kwaad op reageren. Ik laat dit graag aan moderators over.

In die richtlijnen staat echter ook het advies om dit dan maar in een eventueel onderschrift te zetten. En dat leidt mij tot de vraag: "Wat is het verschil?"
Ik bezoek ook wel eens "de buren", het Hardware forum. En daar is het hele fenomeen onderschrift afgeschaft, omdat het hoegenaamd niets toevoegt.
Helemaal mee eens, want wat zou het toevoegen? Bepaalde spitsvondigheden mogen dan voor een keer wel aardig zijn, maar om daar nou bij elk bericht van die persoon weer tegen aan te moeten kijken? Je krijgt in mijn beleving dan toch al gauw het effect van de collega die elke ochtend de zelfde mop vertelt.
Kortom, is ooit overwogen om die onderschriften hier ook maar af te schaffen? Hoe zijn de meningen hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Toon signatures
of iets dergelijks op http://gathering.tweakers.net/forum/preferences al eens geprobeerd? (en z'n vriendje "toon ondertitels")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Die opties zijn me bekend. Zit er overigens niet voor niets op. Maar desondanks, zonder tegen zere benen of op lange tenen te willen trappen, toch mijn vraag hoe men hierover denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:37

Dido

heforshe

Dat lijkt me wel duidelijk, toch? Als je ze overbodig vind hoef je ze niet te zien, en vindt je ze wel interessant, dan heb je ze wel tot je beschikking.

Ik geef toe dat het klinkt als een polderoplossing, maar wat is je probleem nu precies?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Groeten zijn een afsluiting en concentreren zich op de relatie tussen verschillende individuen. Een ondertitel, een signature en een icon concentreren zich op het individu. Mijns inziens vallen ze daarom in twee verschillende categorieën. Bovendien bestaat, zoals eerder aangegeven, de mogelijkheid om ze niet te tonen. Dit in tegenstelling tot delen van de inhoud van een post. Ik zie geen reden om onderschriften, icons of signatures af te schaffen. :)

Wellicht is dit topic meer op zijn plek in LA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Opi schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 13:11:
Wellicht is dit topic meer op zijn plek in LA.
Lijkt me ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Techneut schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 13:01:
Die opties zijn me bekend. Zit er overigens niet voor niets op. Maar desondanks, zonder tegen zere benen of op lange tenen te willen trappen, toch mijn vraag hoe men hierover denkt.
Als user vind ik dat signs, avatars en subtitles geen probleem vormen, je kunt sigs uitzetten als je wilt en icons zijn niet storend aanwezig.

Sommige mensen zetten er een groet in, sommige hun systemspecs en anderen weer links naar andere (interessante) dingen. Om dit af te schaffen zie ik echt niet zitten, het is iets dat er gewoon bijhoort en een manier waarmee je toch bepaalde dingen kunt delen. Ik zie niet in waarom dat dit zou moeten veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:35
Dit is sowieso de eerste keer dat ik iemand negatief hoor over het feit dat je een signature kan hebben op GoT, dus wat dat betreft lijkt het de menigte in ieder geval niet te storen :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Techneut schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:07:
Ik bezoek ook wel eens "de buren", het Hardware forum. En daar is het hele fenomeen onderschrift afgeschaft, omdat het hoegenaamd niets toevoegt.
Als je hardware.info bedoelt: hadden die niet van die onderschriften waar je complete banners en andere grafische flauwekul in kon zetten?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Dat hadden ze. Werd inderdaad als flauwe kul gezien en afgeschaft, vandaar mijn vraag of dit misschien hier net zo wordt gezien. Ik kwam op de gedachte door die vrij recente opmerking tegen een persoon die elk bericht eindigde met "de groeten". Werd dus niet op prijs gesteld, maar in de signatuur zou het wel mogen aldus de richtlijnen die werden geciteerd. En dat verbaasde me een beetje.
Maar goed ik pols slechts, en verneem dat het tot nu toe niemand echt boeit. O.k. dan wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Techneut schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 23:49:
Dat hadden ze. Werd inderdaad als flauwe kul gezien en afgeschaft, vandaar mijn vraag of dit misschien hier net zo wordt gezien.
Nou ja, in dat geval is de redenering om onderschriften maar compleet af te schaffen voor hardware.info wel logisch.

Hier op Tweakers heb je niet de mogelijkheid om afbeeldingen te gebruiken, en is de hoeveelheid data ook gelimiteerd. Daardoor is de kans op misbruik (of verkeerd toepassen zoals je wilt) ook gelijk beperkter..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

't is natuurlijk niet zwart/wit dat er tussen de flashplaatjes en helemaal niets dan ook niets tussen zit. Op GoT mag je wat tekst neerzetten dat voldoet aan een max aantal karakters en hooguit 5 regels (geschreven regel) mag bevatten.
't is sober en daarom niet storend. Gewoon zo laten IMHO.

Als je in je signature "de groeten" of zo wilt opnemen, waarom niet. Die regel extra krijg je wel cadeau, iets waar postlengtes niet echt onder lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Dat hadden ze. Werd inderdaad als flauwe kul gezien en afgeschaft, vandaar mijn vraag of dit misschien hier net zo wordt gezien. Ik kwam op de gedachte door die vrij recente opmerking tegen een persoon die elk bericht eindigde met "de groeten". Werd dus niet op prijs gesteld, maar in de signatuur zou het wel mogen aldus de richtlijnen die werden geciteerd. En dat verbaasde me een beetje.
Op zich vallen plaatjes en dikgedrukte tekst zeker op. Hier op GoT is het echter zulk lichtgrijs dat het in principe niet opvalt, ook doordat het boven een grijze balk staat. Dus 'er last van hebben' of 'je er aan storen' is hier een stuk minder aan de orde.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik kwam op de gedachte door die vrij recente opmerking tegen een persoon die elk bericht eindigde met "de groeten". Werd dus niet op prijs gesteld, maar in de signatuur zou het wel mogen aldus de richtlijnen die werden geciteerd. En dat verbaasde me een beetje.
Tsja, zolang iedereen voor zich kan bepalen of die signatures al dan niet getoond worden denk ik niet dat er veel mensen mee zullen zitten. Dat is juist de reden geweest waarom die groeten niet in posts "mogen", maar in sigs geen enkel probleem zijn. Als iemand daar last van heeft kan hij het immers zelf uitschakelen -> weg overlast. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 17:06

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Punt is gewoon dat op een online community mensen graag ook zichzelf enigszins 'herkenbaar' maken...

een ondertitel, een signature en een Avatar zijn net die middelen .. en alhoewel ze klein lijken te zijn en moeilijk het 'nut' kunt definieren volgens een rationele onderbouwing, werken ze wel.

Veel forumgebruikers zijn absoluut herkenbaar aan dat soort zaken of kunnen gebruiken het om een beetje 'identiteit' te tonen... zelfs het welbewust weg- of leeglaten is evenzeer het tonen van een zekere 'identiteit'.

Zeker aangezien er op GoT verder redelijk strenge regels gelden die tegengaan dat mensen teveel offtopic gaan posten en bv hun identiteit op een andere manier stellen, is het een uitweg om dat dan op die 'gereserveerde' plekken te doen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Je haalt me de woorden uit de mond RM-rf :)

Zelf weegt bij mij de ondertitel, signature en vooral het usericon erg mee in het herkenningsproces. Het valt me bijvoorbeeld ook direct op als iemand van wie ik regelmatig posts tegenkom zijn icon of sig heeft veranderd.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Techneut schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:07:
Helemaal mee eens, want wat zou het toevoegen? Bepaalde spitsvondigheden mogen dan voor een keer wel aardig zijn, maar om daar nou bij elk bericht van die persoon weer tegen aan te moeten kijken? Je krijgt in mijn beleving dan toch al gauw het effect van de collega die elke ochtend de zelfde mop vertelt.
Kortom, is ooit overwogen om die onderschriften hier ook maar af te schaffen? Hoe zijn de meningen hierover?
Is het ook een goed idee om het haar van dat leuke moppie van de afdeling financien maar gewoon te laten? Zo'n kapsel is voor een keer wel aardig, maar om daar nou elke dag weer tegenaan te moeten kijken...

En het is voor een keer wel aardig als iemand een nieuw T-shirt heeft, maar moeten we daar nu echt om de paar dagen weer tegenaan kijken?

Onderschriften en avatars zijn bedacht omdat mensen de behoefte voelen een persoonlijk tintje aan hun postings te geven. Het is een onderdeel van ze, zoals het gekozen kapsel en de gekozen kleding dingen over iemand vertellen. Ik vind internet al onpersoonlijk genoeg; laten we dit soort pogingen tot het aanbrengen van persoonlijkheid alsjeblieft houden.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 18:34

Bestla

Kvinne

Confusion schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 09:26:
[...]

Onderschriften en avatars zijn bedacht omdat mensen de behoefte voelen een persoonlijk tintje aan hun postings te geven. Het is een onderdeel van ze, zoals het gekozen kapsel en de gekozen kleding dingen over iemand vertellen. Ik vind internet al onpersoonlijk genoeg; laten we dit soort pogingen tot het aanbrengen van persoonlijkheid alsjeblieft houden.
Hier op GoT is het prima zo. Als je kijkt naar andere fora waarbij er zelfs hele speelfilms in je onderschrift geplakt kunnen worden, dan erger ik mij dood aan die schermvervuiling.
Zoals het nu is, een zegen voor je ogen
:)

• Techneut
  • Niet online
Ik heb het startbericht van dit topic geplaatst om te polsen hoe hierover wordt gedacht, en dat is me inmiddels duidelijk. Ik moet inderdaad toegeven dat de onderschriften mede door hun grijze weergave hier heel bescheiden zijn, en ze vormen voor mij zelfs geen aanleiding om ze via mijn persoonlijke instellingen uit te schakelen.

Dat ik het bericht toch plaatste, was naar aanleiding van een niet nader te noemen forum waar ze nog al schreeuwerig overkomen. Erg vaak van "Kijk mij eens". Per saldo een minderheid weliswaar, maar wel erg vaak aanwezig. De uitschakeloptie die ik daar gelukkig wel heb, is voor mij dan ook een verademing.
Dat ze op dit forum anders overkomen, minder prominent ook, zal misschien mede te maken hebben met een wat volwassener publiek. En daarmee bedoel ik niet de leeftijd.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Even inhaken op je eerste alinea:
In een topic kreeg iemand een bitse opmerking om niet aldoor te eindigen met "De groeten". Is overbodig aldus de richtlijnen, omdat we dat sowieso al worden verondersteld te doen.
Ik ben het daar wel mee eens, alleen zal ik bij elke "overtreding" daar niet kwaad op reageren. Ik laat dit graag aan moderators over.
Als ik dit zie in een van mijn subfora, dan acteer ik daarop. Zie ik het in andere fora, dan maak ik een TR aan, want als user (maar ook als moderator) hoor je niet bitse opmerking over te maken. Soms weten mensen het niet of zijn ze nieuw, dan kan zo'n bitse opmerking vijandig worden opgevat.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Techneut schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:42:
[..] Ik moet inderdaad toegeven dat de onderschriften mede door hun grijze weergave hier heel bescheiden zijn, [..]

[..]
Erg vaak van "Kijk mij eens".
[..]
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
BtM909 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:05:
[...]
Soms weten mensen het niet of zijn ze nieuw, dan kan zo'n bitse opmerking vijandig worden opgevat.
Ook (of nog meer?) als een mod hen erop anspreekt natuurlijk. Ik ben het compleet met je eens dat users zich niet als wannabee-mod moeten gaan gedragen ("je topic zal wel gesloten worden, want dat en dat mag niet"). Maa iets anders is het wanneer mensen vriendelijk gewezen worden op iets (nadruk op vriendelijk). "je hoeft op GoT niet te groeten hoor, doen we de hele tijd al" oid. Een TR ("er een modje bijroepen") lijkt me voor dat soort dingen "one bridge too far". Ik denk ook dat modjes genoeg werk hebben met de echte probleemusers-en topics (en met zelf wat te lurken)

Hierop inpikkend vind ik dat mods best wat vaker op hun strepen mogen staan, en dus wannabee-mods gerust op de vingers mogen tikken. Door die mensen voelen nieuwelingen zich niet snel thuis en komt T.Net nog elitairder over (dan we al zijn :p) Daar bovenop lijkt het alsof onze hobby's naast ICT ook regelneverij omvatten. Hoogst ongewenst vind ik dat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

the_stickie: Deze discussie is hier nogal offtopic, maar je kan er gerust van op aan dat er vaak achter de schermen ingegrepen wordt richting gebruikers die bot zijn naar anderen :) .

DM!

Pagina: 1