Pest van meerdere accounts...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-10 17:21

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Hallo,
Ik weet dat dit een gevoelig onderwerp is voor vele mensen, maar er moet echt iets aan gedaan worden!
Bij sommige reacties zie ik +2 staan waarbij de meeste -1 stemmen. Dat vind ik ook soms -1 waard.
Wat ik vermoed is dat er mensen zijn die gewoon een paar accounts aanmaken en dan voor zichzelf goed stemmen.

Is er geen soort van IP log waardoor je dat kunt voorkomen?

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Er zijn meerdere opsporingsmethoden, die wij intern hanteren om dergelijke kloons op te sporen. Het is echter iets dat met betrekking tot het modereren zelden voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:58

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het omhoog modden van eigen posts door bv een schaduw account heeft netto toch ook geen enkel voordeel? Wat denk je er mee op te schieten? Je kunt hooguit je eigen mening iets meer doordrijven maar voor de rest zie ik geen grote voordelen. Natuurlijk kun je bij gegronde twijfel iemand van de crew contacten om er naar te kijken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het heeft als voordeel dat je karma en gemiddelde score beïnvloed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:12

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Als je nicks ziet waarbij dat vrij consequent het geval is, kan je natuurlijk altijd contact opnemen met de crew aangaande je verdenking.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
En hoe zou je dat moeten constateren?
Je kan de moderaties van een persoon als normaal gebruiker niet zien.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
arne schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:08:
En hoe zou je dat moeten constateren?
Je kan de moderaties van een persoon als normaal gebruiker niet zien.
Inderdaad, vandaar dat ik het ook vreemd vind dat de TS dit wel ziet. Er zijn altijd mensen die +2 "mee eens" modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:12

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Natuurlijk zijn er altijd wel mensen die zoiets doen, maar als het bij bepaalde nicks opvallend vaak (en consequent) gebeurt dat ze 1 of 2 keer +2 hebben en 10+ keer -1, kan je de aandacht van de crew erop vestigen waarna de crew (met alle extra mogelijkheden die ze hebben) er verder naar kan kijken.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Dit gebeut al vaak genoeg in het mismodtopic. Ik snap het probleem dan ook niet echt.
Ik weet dat dit een gevoelig onderwerp is voor vele mensen, maar er moet echt iets aan gedaan worden!
Volgens mij wordt er genoeg aan gedaan, dit is imho dan ook een beetje zoeken naar een nauwlijks relevant probleem wat dan ook niet de uitspraak "er moet echt iets aan gedaan worden!" waard is.

edit: het lijkt me overigens vrij omslachtig om een account aan te maken alleen om je eigen reacties hoog te modereren, waarbij je ook nog vaak zult moeten "meemodden" om je rechten te behouden. Wanneer deze toch worden ontnomen zul je weer een nieuw account inclusief een nieuw betaald e-mailadres (benieuwd hoe je daar al te vaak aan wil komen) moeten aanmaken. En dat allemaal terweil een slechte post meestal toch wel op -1 beland.

[ Voor 36% gewijzigd door Arne op 18-11-2007 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:38

CoolGamer

What is it? Dragons?

Het compenseren van mismods is niet zo moeilijk, aangezien een expert-moderatie al dubbel telt. Dus heel erg is dit niet.

En het in het bezit komen van een betaald email adres is niet zo moeilijk. Bij de meeste providers kan je er een aantal aanmaken en die kan je ook weer verwijderen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ik probeer duidelijk te maken dat het wel erg veel werk is voor een moderatie welke voor je gemiddelde score vrij weinig verandert. Dat het allemaal theoretisch mogelijk is geloof ik wel.

Pagina: 1