iMac Core (2) Duo white/alu "gradient issue"

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb rond april 2006 een iMac Core Duo gekocht net nadat deze was uitgekomen. Mijn iMac heeft toen een paar maanden prima gewerkt zonder enige issues. Toen gebeurde rond september het volgende: De onderste horizontale helft van mijn scherm dimde zo'n 50% in brightness, terwijl de bovenste helft gewoon op 100% brightness bleef. Het effect was een gradatie van lichtheid van het scherm van boven naar beneden. Dit was niet weg te krijgen zonder een sleep of restart.

Omdat dit probleem sporadisch optrad en het niet te herproduceren was heb ik mijn imac niet weggebracht naar een Apple dealer ter reparatie. Na een paar maanden dit zo nu en dan mee te maken (gebeurde vaak wanneer ik werkte in logic express) viel op eens na zo'n gradient, mn backlight compleet uit. De computer bleef functioneel aangezien muziek doorspeelde en ik op een extern scherm gewoon beeld kan hebben. Ook dit kon weer verholpen worden met een sleep/restart.

Ik heb mijn iMac toen weggebracht naar een service center, die hebben deze nagekeken en konden niets vinden maar hebben wel de display invertor vervangen om maar wat te doen te hebben. Thuis aangekomen met mn "gefixte iMac" merk ik na een paar dagen dat het probleem zich weer voordoet. Aangezien de bozo's bij de service center niet snapten wat er mis ging had ik geen zin meer om deze alweer weg te brengen. Ik was m namelijk een maand kwijt omdat ze vergeten waren dat ze de iMac binnen hadden gekregen.

Ik heb dit gradient probleem nu bijna dagelijks, waar eerst de onderste of bovenste helft van mijn scherm dimt, en daarna compleet uitvalt.

Als ik deze posts op het Apple forum mag geloven ben ik niet compleet de enige met dit probleem, en er zijn behoorlijk wat meldingen van 24" alu imacs die dit probleem hebben (gradient issue, niet het uitvallen van het scherm).

http://discussions.apple....hreadID=1146877&tstart=15
http://discussions.apple....hreadID=1206515&tstart=60

Apple heeft wat toe te geven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-06 20:40

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

in het iMac topic heb ik dit probleem ook al eens aangehaald en foto's gepost van mijn scherm. Mijn 3e iMac is nu onderweg als vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:38
had een maat van mij met zijn macbook, moest na 3 reparaties van de invertor uiteindelijk een nieuw scherm. a 400 euro...

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:48

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Wanneer heb je je mac naar het serice centre gebracht? Je heb namelijk 3mnd garantie op de reparatie. Je scherm functioneert na de reparatie nog steeds niet, dus als het binnen 3mnd valt heb je dus recht op garantie :)

April 2006 + 15mnd = geen garantie meer :S das ***

[ Voor 12% gewijzigd door LoeiOrdinair op 17-11-2007 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

TheIbex schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:14:
had een maat van mij met zijn macbook, moest na 3 reparaties van de invertor uiteindelijk een nieuw scherm. a 400 euro...
hey! da's goed nieuws.. mijn macBook is ook voor de derde keer weg... mijn macbook is euh, nu iets van juni '06 voor invertor problemen... Tenminste, mijn invertor wordt telkens braaf vervangen... Toch denk ik dat ze een briefje van de rechtsbijstand gaan krijgen als ze nu ineens gaan zeggen dat het scherm vervangen zou moeten worden of er ineens rekeningen voor de dag komen...

jammer dat apple hun eigen manier heeft om appleCare een gewild product te maken...
(wou dat ze een appleCare gingen maken met alleen Hardwaredekking, voor wel een normaal bedrag...)

succes / sterkte met je mac....

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81539

surfpunk schreef op maandag 19 november 2007 @ 23:14:
[...]

hey! da's goed nieuws.. mijn macBook is ook voor de derde keer weg... mijn macbook is euh, nu iets van juni '06 voor invertor problemen... Tenminste, mijn invertor wordt telkens braaf vervangen... Toch denk ik dat ze een briefje van de rechtsbijstand gaan krijgen als ze nu ineens gaan zeggen dat het scherm vervangen zou moeten worden of er ineens rekeningen voor de dag komen...

jammer dat apple hun eigen manier heeft om appleCare een gewild product te maken...
(wou dat ze een appleCare gingen maken met alleen Hardwaredekking, voor wel een normaal bedrag...)

succes / sterkte met je mac....
In de VS is het ook een normaal bedrag : 230 dollar tegen over 320 euro hier (macbook).
Pagina: 1