APC 650 ups opslaan

Pagina: 1
Acties:

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24
Ik heb een UPS aangeschaft via vraag en aanbod. Nu is het alleen zo dat ik de ups pas over 4 maanden gaan gebruiken in me nieuwe huis.

Is het zinvol om de accu los te halen om deze zo te sparen o.i.d.? Of heeft dit totaal geen zin? Wat kan ik dan doen om de accu zo goed mogelijk te sparen?

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• MadDog11
  • Laatst online: 11:31
Wat ik zou doen om hem te bewaren is om je UPS gewoon aan de stroom te gooien en eventueel een pc te laten voeden, dit omdat je dan 4 maanden een test doet om te kijken of de UPS en de accu nog goed zijn, op het moment dat je hem dan gaat gebruiken , weet je dat de UPS goed is en niet na 2 of 3 dagen uitslaat

• Operations
MadDog11 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 13:05:
Wat ik zou doen om hem te bewaren is om je UPS gewoon aan de stroom te gooien en eventueel een pc te laten voeden, dit omdat je dan 4 maanden een test doet om te kijken of de UPS en de accu nog goed zijn, op het moment dat je hem dan gaat gebruiken , weet je dat de UPS goed is en niet na 2 of 3 dagen uitslaat
Uitslaat? Hoe bedoel je dat? de UPS is nu prima in orde, geen problemen mee en accu werkt ongeveer 12 minuten nu.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:41
Ik zou hem gewoon in het stopcontact laten hangen. Denk dat je er vanuit mag gaan dat zo'n ding zelf de accu in goede staat kan houden. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Xander schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 13:20:
Ik zou hem gewoon in het stopcontact laten hangen. Denk dat je er vanuit mag gaan dat zo'n ding zelf de accu in goede staat kan houden. ;)
Niet echt, 't enige wat een ups doet is z'n accu's vol houden. Een accu moet je ook af en toe ontladen, maar dat wil je niet echt met een ups :P
Als je de accu's regelmatig gebruikt gaan ze zo 2x zo lang mee.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Kun je die accu niet aan een druppellader hangen?

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:20

Theo

moederbord

Ik zou gewoon de accu helemaal laden en vervolgens (met volle accu) opslaan/in de kast zetten.

Nu met WP, PV, EV en PC

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
want... onderbouwing? Wist je dat dat voor veel verschillende typen accus zelfs slecht is?
Wat iig voor bijna alle typen accus slecht is (inclu. die waarschijnlijk de gel accu's uit TS's UPS) is een te lage spanning. Li-ION gaat dan ook mooi kapot.

Ik zou zeggen, lees de gebruiksaanwijzing eens even door wat die erover zegt. En met je botte verstand kan je verwachten dat zo'n ding over het algemeen het beste zal werken in normale gebruiksomstandigheden. Maargoed :)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:04
Polen van de accu loshalen, anders trekt hij heel langzaam je accu leeg.

[ Voor 65% gewijzigd door ThinkPad op 26-06-2008 23:39 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:20

Theo

moederbord

j-a-s-p-e-r schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:52:
want... onderbouwing? Wist je dat dat voor veel verschillende typen accus zelfs slecht is?
Wat iig voor bijna alle typen accus slecht is (inclu. die waarschijnlijk de gel accu's uit TS's UPS) is een te lage spanning. Li-ION gaat dan ook mooi kapot.

Ik zou zeggen, lees de gebruiksaanwijzing eens even door wat die erover zegt. En met je botte verstand kan je verwachten dat zo'n ding over het algemeen het beste zal werken in normale gebruiksomstandigheden. Maargoed :)
Als je NiMh/NiCd cellen op wilt slaan dan kun je ze het beste volledig opgeladen opslaan. Voor li-ion (en li-pol) geldt dat je ze ook redelijk opgeladen op moet bergen. uiteraard zonder dat de polen ergens mee verbonden zijn want met een celspanning van 2 volt of minder kun je de cellen weggooien. NimH en NiCd kennen dit effect niet, als ze leeg zijn (celspannng = 0 volt) zijn ze (na opgeladen te zijn) weer bruikbaar..

En als het slecht is voor een accu, hoe moet de weg van de accu er uit zien tussen de lopende band waar hij gemaakt is en de winkel waar hij op de plank komt te liggen? Deze periode kan vaak gemakaklijk een haf jaar zijn, en de cellen zijn dan altijd opgeladen (niet altijd helemaal vol maar nooit leeg)

Nu met WP, PV, EV en PC

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
@theodouma;
Kijk dat klinkt al beter. Misschien was mn reactie iets aan de botte kant, het was ook meer bedoelt dat als je zoiets stelt dan is het natuurlijk waardeloos zonder onderbouwing.

@frankiepankie;
Heb je ook een bron hiervan? Ik meen mij zoiets ook te herinneren en ben eigelijk wel zeer benieuwd of een beetje onafhankelijk instituut zoiets als eens gemeten heeft.

• Operations
Iemand die hier nog iets aan wil/kan toevoegen?

[ Voor 5% gewijzigd door Operations op 21-11-2007 18:52 ]

Pagina: 1