ATA6 als externe (usb) HDD? (Toshiba MK3008GAL)

Pagina: 1
Acties:
  • 518 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roani52
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-10-2025
Ik heb hier een klein ATA 6 schijfje van 30 GB (Toshiba MK3008GAL)... Is het mogelijk om hier een externe schijf van te maken die met een USB kabel naar een Windows computer loopt?
Als ja, dan zou ik graag willen weten hoe ik dat dan zou moeten doen, en ook graag willen weten hoeveel me dat dan kost.
Zo nee, zou ik graag willen weten waarom niet :p

EDIT: Ik zat nog ff te denken, het zou ook handig zijn als er een firewire aansluiting op zat ivm hogere bandbreedte. Dus USB (gewoon type A) èn FireWire

[ Voor 18% gewijzigd door Roani52 op 17-11-2007 10:14 ]

*Handtekening*

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:53
Daar zijn gewoon P-ATA naar USB/Firewire adapters voor, wat ze kosten en waar je ze kan krijgen staat in de pricewatch.

• Roani52
Maar het is ATA 6, geen P-ATA...
(ik weet niet zeker, maar het zou ook kunnen zijn dat ATA 6 gelijk is aan P-ATA...)
En... tsja... vergeet niet dat het een 1,8" schijvie is...

BTW, er zit ook niet echt een duidelijke connector op... meer één of ander vaag draadje... Ik weet niet, misschien is dat normaal voor ATA's...

Hij ziet er zo uit \/
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v674/kanashirosan/para_blog/ipod/discorigido.jpg

*Handtekening*

• Nielson
Als je even op mijn linkje had geklikt had je sowieso deze kunnen vinden. ATA 6 zegt verder niks over de connector maar meer over het protocol en de snelheid, en ik ken verder die schijfjes niet maar ik gok dat het kabeltje wat er nu aan zit gewoon op de eigenlijke connector is geklikt.

• Roani52
Ik heb op je linkje geklikt... maar die had ik niet gezien (er over gekeken denk ik...)
erg leuk BTW, maar aan IDE heb ik weinig... ATA... remember?

*Handtekening*

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:55
En dit topic was met jouw Google niet te vinden??

• Nielson
Roani52 schreef op zondag 18 november 2007 @ 10:44:
Ik heb op je linkje geklikt... maar die had ik niet gezien (er over gekeken denk ik...)
erg leuk BTW, maar aan IDE heb ik weinig... ATA... remember?
ATA en IDE is gewoon zo ongeveer hetzelfde. Overigens schijnt Toshiba een iets afwijkende connector te gebruiken dan normale 1.8" schijfjes en past deze volgens de Sitecom FAQ niet in dat eerder gelinkte ding. Blijft inderdaad die speciale Toshiba 1.8" naar 3.5" converter welke genoemd wordt in het tpoic waar Miglow naar linkt nog over, nog goedkoper ook, is alleen niet extern.

[ Voor 41% gewijzigd door Nielson op 18-11-2007 11:44 ]

Verwijderd

Roani52 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 09:46:
Ik heb hier een klein ATA 6 schijfje van 30 GB (Toshiba MK3008GAL)... Is het mogelijk om hier een externe schijf van te maken die met een USB kabel naar een Windows computer loopt?
Als ja, dan zou ik graag willen weten hoe ik dat dan zou moeten doen, en ook graag willen weten hoeveel me dat dan kost.
Zo nee, zou ik graag willen weten waarom niet :p

EDIT: Ik zat nog ff te denken, het zou ook handig zijn als er een firewire aansluiting op zat ivm hogere bandbreedte. Dus USB (gewoon type A) èn FireWire
je kan beter een kapotte ipod (als in: kapotte disk) op marktplaats kopen en deze erin zetten en verkopen.

• Roani52
Miglow schreef op zondag 18 november 2007 @ 10:56:
En dit topic was met jouw Google niet te vinden??
Nope... niet te vinden :p Maar alsnog... niet dezelfde connector
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 11:35:
[...]
je kan beter een kapotte ipod (als in: kapotte disk) op marktplaats kopen en deze erin zetten en verkopen.
Klinkt leuk (hij komt nl. idd uit een Ipod...)
Nielson schreef op zondag 18 november 2007 @ 11:29:
[...]
ATA en IDE is gewoon zo ongeveer hetzelfde. Overigens schijnt Toshiba een iets afwijkende connector te gebruiken dan normale 1.8" schijfjes en past deze volgens de Sitecom FAQ niet in dat eerder gelinkte ding. Blijft inderdaad die speciale Toshiba 1.8" naar 3.5" converter welke genoemd wordt in het tpoic waar Miglow naar linkt nog over, nog goedkoper ook, is alleen niet extern.
Zie mijn eerste zin... maar ik zou hem graag extern willen gebruiken als... jah, externe HD...

*Handtekening*

• Nielson
Roani52 schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:07:
[...]
Nope... niet te vinden :p Maar alsnog... niet dezelfde connector
Al gekeken of dat kabeltje niet gewoon een verloopje is wat niet aan de eigenlijke schijf zelf vastzit?
[...]
Klinkt leuk (hij komt nl. idd uit een Ipod...)

[...]
Zie mijn eerste zin... maar ik zou hem graag extern willen gebruiken als... jah, externe HD...
Dan druk je die adapter toch weer op een 3.5" - USB/Firewire adapter. Beetje eigen inzet mag ook wel :|
Pagina: 1