Toon posts:

Verschil autosensing en switching 10/100mbit hub

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een autosensing hub en een switching hub voor 10/100 mbit. Ik dacht nl dat een autosensende hub ook switchte...

Verwijderd

Topicstarter
hmm..
misschien een beetje verkeerde forum.

sorry

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Niets. je hebt ook nog wel een echte switch, maar das weer wat anders. Een autosensing hub switcht niet per defenitie maar het zou wel heel dom zijn er een te maken (zo van : dit ledje zegt dat het 100 mbit is... en daar kan-ie niets mee).

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:54
Volgens mij is het zo dat een autosensing hub automatisch doorheeft of een verbinding met een netwerkkaart 10 of 100Mbit is.

Switching houdt in (tenminste, volgens [url="http://webopedia.internet.com)"]http://webopedia.internet.com)[/url] dat een hub alleen verkeer naar een poort stuurt als het verkeer daadwerkelijk naar een adres op die aansluiting moet. Normale hubs sturen verkeer dat binnenkomt op een aansluiting door naar alle andere aansluitingen op de hub.

Switching en autosensing zijn dus redelijk verschillende dingen.

Verwijderd

Topicstarter
oh,
Dat autosensing het automatisch "voelen" van de snelheid van de verbinding was, had ik wel begrepen.
Maar volgens mij switcht een autosensende hub ook, Er zitten namelijk twee aparte "bussen" in , 1 voor 100mbit en 1 voor 10mbit. Ik geloof dat dat het verschil is met een echte switch, die switcht alles. Zo'n autosensende hub zal (volgens mij dan) alleen switchen als een pakket van een 10mbit naar een 100mbit nic gaat.
Maar ik weet het zelf ook niet zeker.

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
iriku : zoals je denk dat het is, klopt precies.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Pagina: 1