Toon posts:

Radeon 9800pro of Nvidia 6200?

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 2 videokaarten liggen en ik weet niet goed welke van de 2 de betere is.
Het is een ATI Radeon 9800 pro en een Nvidia 6200 agp.
De ATI us nu bijna 2 jaar oud, de Nvidia iets van 8 maanden.
1680x
Wat ik wil is dat deze goed werkt in Ubuntu met compiz draaien (1 scherm) op een resolutie van 1680x1050 (22" wide screen)

Welke van de 2 kan ik nu het beste gebruiken?
In linux is het niet zo eenvoudig om "even" de kaart om te steken en zelf te testen, vaak krijg je de driver niet goed geinstalleerd etc....

Het achter liggend systeem: P4 3.0 met 1GB aan ram.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De 9800 is zeker sneller dan de 6200, al blijken de nvidia drivers wat beter te zijn dan die van Ati onder Linux.

Maar als je beide kaarten hebt liggen, waarom draai of zoek je dan geen benches van welke de snelste is?

Verwijderd

Had gehoord dat Nvidia drivers beter waren in Linux?

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 08:45
Puur qua hardware is de Radeon 9800pro verreweg de snelste.

Helaas was de linux driverondersteuning vanuit Ati veel minder dan vanuit Nvidia. Hardwarematige 3D versnelling (die je nodig hebt voor compiz) was altijd moeilijker aan de praat te krijgen voor Ati kaarten. Het schijnt de laatste tijd wel een stuk beter te zijn, maar ik heb er zelf alleen maar ervaring met Nvidia kaarten en Linux... en dat geeft nooit echt grote problemen, zeker niet met zo'n oud model als de Geforce 6200.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 00:24:
Ik heb hier 2 videokaarten liggen en ik weet niet goed welke van de 2 de betere is.
Makkelijkste is het om gewoon zelf te testen dan :)

Dit topic is gesloten.