Spellen die qua server weinig kbs en cpu load pakken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-10 16:05

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Ik zit bij een multigaming clan (bb4e.nl) en daar spelen we normaliter vrij hedendaagse spellen (momenteel TF2 bv). Hier hebben we ook servers voor en dat loopt allemaal prima.

Van de week was er opeens iemand die op zijn prive bak een OpenTTD server had opgezet. Open Transport Tycoon Deluxe is een spel uit 1994 met een hedendaags open source jasje inc multiplayer.
Onwijs veel lol mee. En het mooiste is: zo'n oud spel trekt amper cpu load en/of bandbreedte.

Nu komt het! Ik dacht: hee zou het niet een leuk projectje zijn om een server helemaal in te richten met een hele trits aan servers voor oude spellen? Daar is vast publiek voor en ipv van twee TF2 servers op een pc kan je ook 10 servers voor dat soort spellen erop zetten.

Ik heb al lopen googlen en spellen als Quake1 en 2 zouden prima passen. Maar ik denk dat bandbreedte eerder een probleem wordt dan cpu load.

Weten jullie spelen die echt armetierig weinig kbs trekken per speler? Maakt me qua genre (mits niet al te exotisch spel) niet echt veel uit. Lijkt me een leuk projectje! Jazzper's obsolete server park :D

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl