[macbook pro]

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

• martijnsnoek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-05-2023
hallo,

ik ben mij aan het orrienteren op een macbook pro. Zelf ben ik tot op heden windows gebruiker, en gebruik daar onder meer 3ds max in en vectorworks.

ik wil toch graag overstappen op OSX (leopard) waar ik vooral op wil internetten, tekst verwerken en ook vectorworks gaan gebruiken. 3ds max wil ik of in parallels of in bootcamp draaien.

Het enigste punt waar ik op blijf hangen is het feit dat ik de video kaart erg aan de krappe kant is voor het gebruik wat ik nu doe.

nou heb ik via via horen zeggen dat het mogelijk is om de video kaart te vervangen.

Klopt die en als ik een vervanger moet zoeken waarop moet ik dan zoeken??

ik zoek iets vergelijkbaars met de gf 8800 of de x1900xt/gt of de gf 7900gtx

wie kan mij meer vertellen/ laten zien

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Je kan die volgens mij helemaal niet vervangen. De kaart die erin zit is super hoor, kan crysis enzo spelen dus.. Heb het 2de model, met de iets snellere kaart, iets meer geheugen.
Er slechts 1 laptop met een 8800 in plaats van 8600 en die is van Alienware. Net gelanceerd, staat ook op de frontpage. En volgens mij wil je zoiets als 3D Max toch niet in een virtuele omgeving draaien..

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

video kaart macbook pro

Dubbeltopic? Verder, wat is er precies mis met de videokaart in de macbook? Waarom een macbook als je een stevige video kaart zou willen. Kan je dan niet beter een desktop halen.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• martijnsnoek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-05-2023
disjfa schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 23:45:
video kaart macbook pro

Dubbeltopic? Verder, wat is er precies mis met de videokaart in de macbook? Waarom een macbook als je een stevige video kaart zou willen. Kan je dan niet beter een desktop halen.
ja omdat dit eigenlijk een toppic is wat en met apple en met video planken te maken heeft.

de kaart is te vervangen volgens een medewerker van de appel shop, maar niet ondersteund door apple dus hij zei er ook verder niets van

Verder, ik zeg niet dat hij slecht is, maar het is niet alleen 3d max wat veel vergt van de kaart, maar ook een relatief onbekend programma voor ons allemaal wat gebruikt wordt voor lichtontwerp.

Ik gebruik in mijn huidige desktop een 8800 gts, maar ik moet nu iets hebben dat mobiel is, omdat ik veel onderweg ben en weinig thuis.

daarom dus een iets snellere kaart, is er een duidelijke 3d mark of xbench test tussen de 8800 gts en een 8600 vergelijkbaar met de kaart in de mb pro. video geheugen doet er niet echt toe, omdat ik toch bijna geen gebruik maak van textures

[ Voor 6% gewijzigd door martijnsnoek op 17-11-2007 00:04 ]

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Nope, de videokaart in een MBP kun je niet vervangen, je zult het dus moeten doen met wat erin zit, en dat is op dit een 8600 GT met 128 / 256 mb ram.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Volgens had je dit ook prima zelf kunnen vinden: de videokaart in een laptop vervangen kan bijna nooit. Dubbelposten wordt hier in ieder geval niet gewaardeerd :)

[ Voor 41% gewijzigd door dawuss op 19-11-2007 14:18 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.