Bij het laden van een URL kun je volgens het HTML 1.1 protocol slechts één meesturen aangezien de andere reeds wordt gebruikt voor de HTML, CSS en de afbeeldingen (toch?).
Nu heb ik een .ASP pagina die een aantal SQL opdrachten uitvoert. Het resultaat kan worden opgedeelt in bijvoobeeld 3 afzonderlijke resultaten. Deze resultaten worden afzonderlijk (één-voor-één) opvraagd.
Nu wil ik graag dat de pagina bijvoorbeeld een tabel laat zien die zoiets doet:
Wanneer de SQL query voor DB1 is afgerond wil ik graag dat de tabel wordt update:
etc.
Nu is AJAX redeijk gemakkelijk... maar hoe kan ik bovenstaande doen? Is het überhaupt mogelijk een resultaat van een lopende pagina te parsen naar het HTML/AJAX bestand? (in ASP kun je met response.buffer een waarde alvast naar de browser parsen).
-> Update
Als ik onduidelijk ben dan hoor ik het graag
Nu heb ik een .ASP pagina die een aantal SQL opdrachten uitvoert. Het resultaat kan worden opgedeelt in bijvoobeeld 3 afzonderlijke resultaten. Deze resultaten worden afzonderlijk (één-voor-één) opvraagd.
Nu wil ik graag dat de pagina bijvoorbeeld een tabel laat zien die zoiets doet:
| connectie | resultaat |
| db1 | bezig met zoeken... |
| db2 | bezig met zoeken... |
| db3 | bezig met zoeken... |
Wanneer de SQL query voor DB1 is afgerond wil ik graag dat de tabel wordt update:
| connectie | resultaat |
| db1 | € 300,00 |
| db2 | bezig met zoeken... |
| db3 | bezig met zoeken... |
etc.
Nu is AJAX redeijk gemakkelijk... maar hoe kan ik bovenstaande doen? Is het überhaupt mogelijk een resultaat van een lopende pagina te parsen naar het HTML/AJAX bestand? (in ASP kun je met response.buffer een waarde alvast naar de browser parsen).
-> Update
Als ik onduidelijk ben dan hoor ik het graag