Mijn vriendin heeft een Canon IP 4300 en gebruikt op dit moment peperdure inktpatronen van Canon zelf en aangezien ze veel foto's print moet ze bijna om de 3-4 weken een nieuw setje kopen (iedere keer weer bijna 60 euro). Ik heb haar gezegd om die namaakpatroontjes te kopen en dan de chip hierop over te zetten en het inktniveau uit te schakelen. Maar ze wil niet het gevaar lopen dat haar printer daardoor kapot gaat omdat de computer dan haar niet vertelt dat de inkt op is. Ik heb haar gezegd dat ze dan iedere keer dat ze gaat printen goed moet kijken of er nog inkt in zit en dan pas beginnen te printen: oorspronkelijk was ze heel blij met deze goedkopere optie en heeft ze dat ondertussen al 2 keer gedaan. De laatste keer moest ze een uitnodigingsfotokaart 50x uitprinten en ze was even niet oplettend geweest en de kleur geel was plotseling weggevallen (dus compleet leeg) en aangezien de printer geen krimp geeft en bleef doorprinten was haar printkop bijna kapot gegaan. Ik heb de printkop met perslucht doorgeblazen (boven geel) met een paar druppeltjes alcohol en kon gelukkig de printkop redden. Ze is nu weer teruggekeerd naar de dure originele Canonpatronen van de schrik om dit nog een keer mee te maken, maar echt gelukkig is ze niet want nu geeft ze weer (teveel) geld uit hiervoor.
Nu heb ik ergens gelezen dat in de USA en Duitsland Cartridgeworld (een navulwinkel) nagevulde Canon patronen verkoopt met een geresette chip, zodat de printer het inktniveau weer aangeeft. Alleen zijn de verzendkosten (+douanekosten) uit de VS weer zodanig hoog dat het profijt bijna nul is. Cartridgeworld Duitsland vraagt er 7,50 euro per stuk voor (amper goedkoper). Vandaag heb ik echter iets gevonden op marktplaats.nl en 2dehands.be dat er in België iemand deze patroontjes kan resetten en tegelijkertijd navullen voor maar 4 euro/patroon (voor een hele set van 5) + nog verzendkosten. Nu heeft ze gelukkig al haar lege patroontjes netjes bewaard en ik heb haar gezegd dat het misschien wel iets voor haar is. Stukken goedkoper en toch een werkende inktniveauweergave.. De persoon maakt onder de naam refillmaster (website: refillmaster.topcities.com) en komt uit België. Heeft er iemand al ervaring hiermee, want dit zou een goedkope en goede oplossing zijn voor die vriendin van mij, temeer omdat deze persoon blijkbaar gebruik maakt van goede kwaliteitsnavulinkt (met pigmentzwart voor de grote patroon) ?
Nu heb ik ergens gelezen dat in de USA en Duitsland Cartridgeworld (een navulwinkel) nagevulde Canon patronen verkoopt met een geresette chip, zodat de printer het inktniveau weer aangeeft. Alleen zijn de verzendkosten (+douanekosten) uit de VS weer zodanig hoog dat het profijt bijna nul is. Cartridgeworld Duitsland vraagt er 7,50 euro per stuk voor (amper goedkoper). Vandaag heb ik echter iets gevonden op marktplaats.nl en 2dehands.be dat er in België iemand deze patroontjes kan resetten en tegelijkertijd navullen voor maar 4 euro/patroon (voor een hele set van 5) + nog verzendkosten. Nu heeft ze gelukkig al haar lege patroontjes netjes bewaard en ik heb haar gezegd dat het misschien wel iets voor haar is. Stukken goedkoper en toch een werkende inktniveauweergave.. De persoon maakt onder de naam refillmaster (website: refillmaster.topcities.com) en komt uit België. Heeft er iemand al ervaring hiermee, want dit zou een goedkope en goede oplossing zijn voor die vriendin van mij, temeer omdat deze persoon blijkbaar gebruik maakt van goede kwaliteitsnavulinkt (met pigmentzwart voor de grote patroon) ?