[XP] Ongeldige boot.ini na herinstallatie*

Pagina: 1
Acties:

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09-2025
Hallo,

Ik weet dus wat het probleem is, het bestand boot.ini klopt niet. Eerst had ik er Ubuntu opstaan (gekochte PC met Ubuntu 6.10) maar aangezien ik Amsn niet eens aan de praat kreeg wilde ik Windows XP Home Edition SP 1 installeren, maar die start niet op.

Het probleem is hier te vinden & het antwoord ook: http://support.microsoft.com/kb/330184/nl

PC Specificaties:
> Processor: AMD Athlon X2 3800+ (2,0 GHz/core)
> Moederbord: Asus A8n sli SE
> Geheugen: 1024 MB Kingston HyperX in dual channel
> Videokaart: XFX 7600 GT XXX 256 MB
> Harde schijf : 2 schijven van 150 GB, 300 GB totaal
> Geluidskaart: Creative soundblaster audigy 4.

Wat kan ik nu nog doen om hem werkend te krijgen?

Edit: Ik zit nu in de setup, ga even het Windows-help bestandje uitvoeren :)
(Vraag me niet hoe ik er nou wel in kom, ik heb geen idee O-) )

[ Voor 28% gewijzigd door Red-Front op 16-11-2007 22:28 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb je titel iets aangepast en de Windows versie in de titel gezet zoals ook in de Policy staat.

Wat heb je verder nog nagekeken? Werken je CDs wel op een andere PC bijvoorbeeld?
En wat bedoel je precies met 'doet niets' ? Da's veel te vaag en heeft bovendien niks met een boot.ini van doen.
CD boot gebruikt namelijk el-torito, en gaat vóór elke OS functie af.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09-2025
alt-92 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 22:16:
Ik heb je titel iets aangepast en de Windows versie in de titel gezet zoals ook in de Policy staat.

Wat heb je verder nog nagekeken? Werken je CDs wel op een andere PC bijvoorbeeld?
En wat bedoel je precies met 'doet niets' ? Da's veel te vaag en heeft bovendien niks met een boot.ini van doen.
CD boot gebruikt namelijk el-torito, en gaat vóór elke OS functie af.
Zie m'n edit :)
Ben nieuw op dit forum, excuus voor het foutaanmaken van de topic.
Ja, de CD's doen het wel op andere PC's, en nu ook op deze.

Edit
En als ik nu mijn harde schijven (2*150 GB S-ATA) formatteer en op C:/ Windows installeer, zou hij het dan normaal gesproken moeten doen? (Ontdanks de huidige foutmelding)

Edit-2
Windows installatie is gelukt en boot ook, simpelweg omdat ik telkens fast formatteren deed, mijn excuses.

[ Voor 19% gewijzigd door Red-Front op 16-11-2007 23:54 ]