Toon posts:

A7V crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een:
Asus A7V KT133
Athlon 800
128 MB Geheugen (100Mhz)
G-force V6600
SB-live 5.1
Quatum Altlas SCSI HD

En hij crasht:
- Na 4% te hebben gedefragmenteerd (beeld freezed en maar kan mijn muis gwoon nog bewegen)
-Na 2 min. een game te hebben gespeeldt (beeld freezed maar geluid/muziek speelt gwoon door)
-Af en toe als ik op inet ben of/en als ik met photoshop bezig ben. (beeld freezed en maar kan mijn muis gwoon nog bewegen)

WELLUP!!! ofzo,
THX alvast

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 13:00
Je moet die SBLive iig in PCI slot 3 hebben zitten.
Dat op de eerste plaats; ten tweede: heb je Via 4-in-1 drivers al geinstalleerd (eindeloze discussies...)??

Whoo-ah.

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 13:09
welke bios heb je (bij mij was ie ook instabiel tot daat ik 1005a gad geflasht)
en welke via 4in1 driver heb je

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

Verwijderd

Een vriend van mij had exact dezelfde problemen met zijn compu (heel andere specs overigens, Celeron met TNT). Bij hem hielp een verse installatie van Windhoos perfect, dat was al een jaar niet meer gebeurt. Maar misschien heb je dat allang geprobeerd.

Maar inderdaad: VIA-drivers installeren. Verder heb ik ook weleens iets gehoord over problemen me AGP4x en sideband enzo bij Nvidia kaarten met Athlonsystemen, maar daar weet ik het fijne niet van, wan ik heb geen nvidia, zelfs geen AGP-kaart.

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Inderdaad: ff laatste bios flashen (1004D deed het bij mij niet)
Laatste VIA 4 in 1...
En natuurlijk je grafische kaart drivers.
En ff kijken of je geen irq conflict hebt, bijvoorbeeld je soundblaster met je vga...

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-08 21:44

MetalStef

gietijzer

Het beeld bevriest, maar de muis niet.

Zoals we allemaal weten, bestaat een computer uit de volgende onderdelen: Muis, monitor, kast en ramplank.

Over je ramplank heb je geen klachten, dus daar ligt het niet aan.
Met de kast zijn er ook bijna nooit problemen, dus die strepen we weg.
Je zegt dat de muis wel blijft werken, dus die is het ook niet.
Blijft over: Monitor vervangen! 8-)

Dat had je zelf kunnen verzinnen... *D

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• Stephan Oudmaijer
  • Laatst online: 16-08-2023
Op dinsdag 13 februari 2001 16:24 schreef R4NC0R666 het volgende:
Ik heb een:
Asus A7V KT133
Athlon 800
128 MB Geheugen (100Mhz)
G-force V6600
SB-live 5.1
Quatum Altlas SCSI HD

En hij crasht:
- Na 4% te hebben gedefragmenteerd (beeld freezed en maar kan mijn muis gwoon nog bewegen)
-Na 2 min. een game te hebben gespeeldt (beeld freezed maar geluid/muziek speelt gwoon door)
-Af en toe als ik op inet ben of/en als ik met photoshop bezig ben. (beeld freezed en maar kan mijn muis gwoon nog bewegen)

WELLUP!!! ofzo,
THX alvast
zet je geheugen instellingen niet op optimaal en uninstall via driver.. kijk is of dan alles goed werkt.. was hier de oplossing :)

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Op dinsdag 13 februari 2001 16:42 schreef MetalStef het volgende:
Het beeld bevriest, maar de muis niet.

Zoals we allemaal weten, bestaat een computer uit de volgende onderdelen: Muis, monitor, kast en ramplank.

Over je ramplank heb je geen klachten, dus daar ligt het niet aan.
Met de kast zijn er ook bijna nooit problemen, dus die strepen we weg.
Je zegt dat de muis wel blijft werken, dus die is het ook niet.
Blijft over: Monitor vervangen! 8-)

Dat had je zelf kunnen verzinnen... *D
Een briljante manier om iemand duidelijk te maken dat ie de SEARCH optie moet gebruiken :P

Verwijderd

Op dinsdag 13 februari 2001 17:06 schreef CK het volgende:

[..]

zet je geheugen instellingen niet op optimaal
dat is je agp snelheid 2x of 4x

Verwijderd

Dit is een bekend probleem van de A7V, de oplossing is heel simpel flash je bios naar versie 1005C of D. Als je geen zin hebt om je bios te flashen moet je in de bios de performance setting op normal zetten hierdoor wordt de maximale AGP snelheid 2X en worden AGP Fast writes e.d. gedisabled.

Ik ben een paar maanden terug weken bezig geweest om de oplossing te vinden en pas toen 1005C uitkwam was het probleem echt opgelost..

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op dinsdag 13 februari 2001 22:51 schreef rEPLICa0 het volgende:
Dit is een bekend probleem van de A7V, de oplossing is heel simpel flash je bios naar versie 1005C of D. Als je geen zin hebt om je bios te flashen moet je in de bios de performance setting op normal zetten hierdoor wordt de maximale AGP snelheid 2X en worden AGP Fast writes e.d. gedisabled.

Ik ben een paar maanden terug weken bezig geweest om de oplossing te vinden en pas toen 1005C uitkwam was het probleem echt opgelost..
Heb ghier dus W2K op staan, geen dualboot, dus flashenis geen optie, heb namelijk la geflashed, en heb geen zin om W2K er weer opniuew op te zetten, ik mis DOS :'(:'(:'(:'(:'(:'(

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Muffinboy
  • Laatst online: 16-02 17:05

Muffinboy

Da's goed fout!

Op dinsdag 13 februari 2001 23:02 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]

Heb ghier dus W2K op staan, geen dualboot, dus flashenis geen optie, heb namelijk la geflashed, en heb geen zin om W2K er weer opniuew op te zetten, ik mis DOS :'(:'(:'(:'(:'(:'(
huh? je kunt prima flashen ook al heb je Win2k. Even een bootflop maken, flash-spullen erop en flashen maar. Nee, Win2k maakt geen DOS bootflop voor je, maar dan moet je even DRDOS 7 downen van http://www.bootdisk.com en je bakt zo een bootflop, zelfs met Win2k.

Makkelijker gezegd dan gezwegen...

Verwijderd

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem, mijn computer loopt niet vast als de Soundblaster er alleen maar in zit, maar zodra ik in windows de drivers ga installeren (maakt niet uit welke versie... (oude tot de nieuwste) mijn computer loopt steeds vast.. Mijn configuratie:

ASUS A7V (BIOS 1005b)
Athlon 900
256 MB Geheugen
Maxtor 20,1 GB UDMA 100 7200RPM
Creative Geforce MX 32MB DDR
3 Com Ethernetkaart
Soundblaster Live! 1024
AOPEN DVD,AOPEN Brander blabla...

Het probleem heeft in ieder geval te maken met de Soundblaster Live! en de A7V, Ik heb ik dit forum al veel gelezen over problemen hiermee, en velen suggereren dat het een IRQ conflict betreft, maar dat is niet het geval... Ik heb namelijk alle IRQ's uitgeprobeerd, uiteraard heb ik IRQ5 gereserveerd voor Legacy devices, Onboard sound gedisabled, Serial ports enzo uitgeschakeld om meer IRQ's vrij te krijgen, Kaarten van poort verwisseld, en weer met IRQ's geklootn maar niks werkt.
BIOS ga ik nu proberen te flashen, maar ik ben bang dat het nix oplevert....

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
heb ook die a7v gehad, het is gewoon een @#$@#$$@# bord. kreeg hem echt niet stabiel. duurder geheugen wil nog wel eens helpen, maar ik had daar geen $$$$ voor.
uiteindelijk omgewisseld voor een kt7 die nu super stabiel draait!

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik een niwe monitor heb gekocht ^_~
heb ik in mijn bios de performance setting op normal gezet en nu loopt alles perfect !!

THX, vooral rEPLICa0 !!
Pagina: 1