Kleurprofiel op de Mac

Pagina: 1
Acties:
  • 687 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Hi,

Ik zit met een klein kleurprofielprobleem,

Wat eigenlijk wil, is dat m'n foto's er op de iMac (ongeveer) hetzelfde uitzien als op windows PC's. Gewoon om aan kennissen te laten zien en dergelijke.
Maar m'n vraag is; welk kleur profiel ik dan moet instellen

- Op m'n iMac (die staat nu op profiel 'iMac' en ik kan bijv. ook Adobe RGB 1998 kiezen, of sRGB)
- Bij het exporteren in Lightroom en Photoshop.

Ik hoef dus geen exacte colormatch met iMac-PC-Printer maar gewoon dat de kleuren op m'n iMac en op PC's erg dicht bij elkaar in de buurt zit.

(op Google vond ik alleen maar info over je iMac met je eigen PC matchen of je iMac met je printer, maar dat hoeft van mij allemaal niet)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:43

breinonline

Are you afraid to be known?

- Open Displays in System Preferences... en ga naar de tab Color en klik op Calibrate.... Volg de aanwijzingen op het scherm en zorg ervoor dat je het kleurengamma aanpast aan tv/windows schermen (2.2). Je krijgt nu een profiel wat het beste bij jou scherm past (iMac calibrated o.i.d.).

- Bij het exporteren van je jpegs moet je een sRGB profiel meegeven, aangezien dat het enige is dat door alle browsers wordt ondersteund. Alleen Safari ondersteund andere profielen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01 13:58
Behalve Safari ondersteunen browsers ondersteunen geen ICC profielen, ook geen sRGB. De foto's worden gewoon als DeviceRGB op het scherm gekalkt, geen witpuntcorrectie of wat dan ook :-(