Toon posts:

Geforce4 MX 460

Pagina: 1
Acties:
  • 668 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Geforce4 MX 460 vertoont sinds kort een erg merkwaardig probleem: de koeler (althans, ik denk dat het die is) maakt gigantisch veel lawaai. Nu heb ik al geprobeerd met perslucht het stof er wat van tussen te blazen, maar zonder enige resultaat. Een korte zoektocht op Google levert niets bruikbaars op en dus kom ik naar jullie: hebben jullie enig idee hoe je dit kan oplossen?

Mocht het dan niet meer op te lossen vallen, dan zou ik nog een 2ehandskaartje kopen op eBay; de PC wordt immers nog te frequent gebruikt om weg te doen. De Geforce4 MX 460 is een AGP 8x kaart volgens mij en dus zal de nieuwe dat ook moeten zijn; zijn er verder nog dingen waar ik op zal moeten letten als ik een nieuwe koop?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Het voltage moet je op letten, er waren geloof ik verschillende voltages voor AGP sloten/kaarten.

Afhankelijk van wat je met je PC doet zou een x1950Pro AGP oid wel een goede vervanger zijn denk ik, al weet ik niet wat voor CPU en hoeveel geheugen je hebt... Maar een GeForce4 MX is tegenwoordig niets meer waard :+

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-04 19:06
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 20:11:
de koeler (althans, ik denk dat het die is) maakt gigantisch veel lawaai.
Weet je het zeker dat die fan het is? Je kan de fan even stil houden met je vinger en luisteren of het geluid minder of meer word. Zo niet probeer je een andere fan totdat je de juiste vind

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04 02:11
Pas bij het tot stilstand brengen van fans wel op dat sommige fans best zwaar en sterk zijn en je dus je vingertoppen kunnen kosten als je niet oppast.

Verder zou een x1950 een zinnige vervanger zijn inderdaad.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk bedankt voor jullie replies, maar zou toch 2 dingen willen opmerken:

1. Echt veel van fan veranderen zal er niet inzitten zoals THE_FIREFOX aangeeft, daar ik hier niet echt een hoopje fans liggen heb.
2. Heb ik het goed voor dat de x1950 een grafische kaart is van 512MB? Is dat niet wat overkill? Het is een 6 jaar oude PC met een P4 en 256MB RAM die voor niets meer dan Office en internetten gebruikt wordt, een dergelijke grafische kaart is dus absoluut niet nodig.

Oja, misschien ook nog vermelden, er hangt een oude Philips 19' CRT scherm aan met VGA aansluiting, dus ik denk dat een oudere kaart wel een must is.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2007 20:46 ]

• Avalaxy
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 20:44:

2. Heb ik het goed voor dat de x1950 een grafische kaart is van 512MB? Is dat niet wat overkill? Het is een 6 jaar oude PC met een P4 en 256MB RAM die voor niets meer dan Office en internetten gebruikt wordt, een dergelijke grafische kaart is dus absoluut niet nodig.
Dan is het inderdaad zwaar overkill, maar omdat je niet in je TS vermeldde waarvoor je het wilt gebruiken zei ik ook maar iets ;)

In dat geval zou een ATi HD2400Pro AGP ofzo een mooie keus zijn denk ik.

pricewatch: Sapphire Radeon HD 2400Pro

[ Voor 5% gewijzigd door Avalaxy op 16-11-2007 20:49 ]

Verwijderd

radeon 9200 anyone? geforce 5200 ?

Verwijderd

Ik zou dan toch gaan voor die HD2400, de radeon 9200 is bijna net zo duur en een stuk slechter.. om over de geforce 5200 nog maar te zwijgen.

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:59
Kijk ook eens naar de 8400/8500, is stukkie rapper dan de HD2400 (afaik) en kost minder/net zo veel.

NVM, AGP :/

[ Voor 10% gewijzigd door SirNobax op 16-11-2007 21:08 ]

Pentaxiaan

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-04 19:06
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 20:44:
Echt veel van fan veranderen zal er niet inzitten zoals THE_FIREFOX aangeeft, daar ik hier niet echt een hoopje fans liggen heb.
Dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde met "probeer je een andere fan totdat je de juiste vind" de volgende/andere fan die in je kast zit stil te zetten. Ik zei helemaal niks over vervangen. Dit is om uit te sluiten of er een andere fan is die herrie maakt. Zoals kalizec zei, kijk uit met je vingers.

Wat voor moederbord heb je ?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een medion PC van uit de Aldi en het moederbord is zo'n custom made medion geval. Weet niet exact welkeen het is; waar kan ik dat zien?

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-04 08:09

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

gewoon passief koelen, de mx440 is standaard al passief gekoeld dus de mx460 moet dat ook kunnen, goedkoper dan een nieuwe kaart kopen

[specs]

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-04 07:52
ik heb ooit exact dezelfde pc gehad :)
die is ondertussen wel al heel lang dood.
mijn fan ratelde na 2 jaar al. zeker bij een koude start.
ik heb er een zalmanstekelvarken opgezet met koelpasta die ook plakt.

Verwijderd

Topicstarter
Zou dat lukken om dat passief te koelen? If not, schiet dat in brand? Heb nu de stroom van de fan afgedaan, maar mag die daar op blijven of moet die daar dan van gehaald worden?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:10

M2M

medicijnman

waarom wil iedereen edit: sorry bijna iedereen deze tweekert een "ubervideokaart" aansmeren? als je van een GF 4 460 mx afkomt is alles wat daarboven komt snel. Geef alsjeblieft niet meer dan 30 euri uit aan een videokaart, en ga het liefst voor iets 2e hands.

met een mooie dikke videokaart komen andere bottlenecks naar boven (waarschijnlijk geen snelle processor of veel ram geheugen) en de voeding moet ook nog alles kunnen trekken.

mocht je toch zin hebben in knutselen, schaf je zelf dan voor 5 euri in een 80 mm fan of 120 mm fan aan, trek het stekkertje van de oude fan los, en plak met ducktape je nieuwe fan aan de behuizing. Aansluiten en het probleem is opgelost. Goedkoopste oplossing die me kan bedenken :)

-_-

• Avalaxy
M2M schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 18:48:
waarom wil iedereen deze tweekert een "ubervideokaart" aansmeren?
Omdat oudere videokaarten die iets sneller zijn dan die GeForce 4 vrijwel niet meer te krijgen zijn, óf (relatief) heel duur zijn, óf veel stroom verbruiken en lage performance hebben.

Een 2400Pro kost 50 euro, dat is toch niet veel geld?

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-04 23:21
Je zou wel gek zijn om in zo'n pc een 1950 pro te zetten. als je de pc alleen gebruikt
voor internet/office etc, dan is elke videokaart in principe goed genoeg.

dit kaartje is naar mijn idee een goede keuze als vervanger, ik heb niet het idee dat je zelf aan de kaart wil gaan knutselen namelijk.

pricewatch: Sapphire Radeon 9250

Kost weinig en is niet langzamer dan wat je nu hebt, en vaak passief gekoeld (Dus geen ventilator meer).

Succes :)

• Avalaxy
Visgek24 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 18:55:
Je zou wel gek zijn om in zo'n pc een 1950 pro te zetten. als je de pc alleen gebruikt
voor internet/office etc, dan is elke videokaart in principe goed genoeg.

dit kaartje is naar mijn idee een goede keuze als vervanger, ik heb niet het idee dat je zelf aan de kaart wil gaan knutselen namelijk.

pricewatch: Sapphire Radeon 9250

Kost weinig en is niet langzamer dan wat je nu hebt, en vaak passief gekoeld (Dus geen ventilator meer).

Succes :)
Die prijzen kloppen niet eens, die 9250 zie ik in de PW voor 12 euro, maar op de website kost hij 43 euro. Voor dat geld kun je beter een 2400Pro kopen met UVD, lager stroomverbruik, en veel meer snelheid.

Ook die prijzen van Central Point kloppen niet.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:10

M2M

medicijnman

leonpwner1 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 18:57:
[...]

Die prijzen kloppen niet eens, die 9250 zie ik in de PW voor 12 euro, maar op de website kost hij 43 euro. Voor dat geld kun je beter een 2400Pro kopen met UVD, lager stroomverbruik, en veel meer snelheid.

Ook die prijzen van Central Point kloppen niet.
en ook daar schiet deze jongen niets mee op. waarom in hemelsnaam zo'n dure vette dikke kaart van zeer recent als het ook uitstekend gaat met iets goedkopers wat ook uitstekend kan voldoen aan de eisen. Sowieso als de ts dit kiest zal de ts ook een nieuwe voeding aan mogen schaffen.

-_-

• Avalaxy
M2M schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 19:07:
[...]

en ook daar schiet deze jongen niets mee op. waarom in hemelsnaam zo'n dure vette dikke kaart van zeer recent
Dikke vette dure videokaart? :')

Hallo, een 2400 is een budget model, Pro is een budget versie van dat budget model. Welke 'dikke vette videokaart' :'( En duur? Hij is ook maar een paar euro duurder dan die 9250 die hierboven aangedragen werd, dus ik zie het probleem niet echt? 50 euro voor een videokaart is niets.
Sowieso als de ts dit kiest zal de ts ook een nieuwe voeding aan mogen schaffen.
:') Het stroomverbruik van die kaart al eens bekeken? Denk dat die nog lager is dan het stroomverbruik van die 9250, aangezien die waarschijnlijk op 130nm ofzo is gemaakt en die 2400 op 80nm.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Een GF6 6200 is als 'silent' versie (passief koelblok) te krijgen voor zo`n 40 euro als je wat winkeltjes afloopt...

De fans van de GF4 serie gaan na een aantal jaar flink ratelen... schoonmaken+kruipolie is helaas een tijdelijke oplossing..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:11
Laat me raden: Het is een Medion met een P4 2.66ghz?
Je kan een andere koeling op je GF4 plaatsen. Als je niet zo handig bent en toch een nieuwe. Dan:
De GF6200 voor rond de 40 euro is een redelijke vervanger, de ATI 2400/2600 ben je al op de 50-60 euro, maar of het een oude pc waard is...

edit: De GF6200 heeft een passieve koeling, waardoor je pc stiller wordt.

[ Voor 20% gewijzigd door Brainsz op 18-11-2007 21:04 ]

Computers are useless. They can only give you answers.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Zoek gewoon op vraag en aanbod of marktplaats naar een 2e hands passief gekoeld videokaartje, elke redelijke agp kaart zou moeten voldoen.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Helemaal mee eens, als je het niet kan vinden heb ik nog wel een AGP kaartje voor je liggen (passief gekoeld).
Ik geloof dat het een GeForce2 MX64 is, dus er zal wel 64mb op zitten en dat is prima voor browsen.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2007 21:16 ]

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:19
M2M schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 18:48:
mocht je toch zin hebben in knutselen, schaf je zelf dan voor 5 euri in een 80 mm fan of 120 mm fan aan, trek het stekkertje van de oude fan los, en plak met ducktape je nieuwe fan aan de behuizing. Aansluiten en het probleem is opgelost. Goedkoopste oplossing die me kan bedenken :)
Lijkt mij ook een prima oplossing, gewoon el cheapo. En geen 40e weg voor een andere "slome" kaart
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 21:12:
Helemaal mee eens, als je het niet kan vinden heb ik nog wel een AGP kaartje voor je liggen (passief gekoeld).
Ik geloof dat het een GeForce2 MX64 is, dus er zal wel 64mb op zitten en dat is prima voor browsen.
Ik denk de 64bits versie, n beetje de gecastreerde uitvoering...

[ Voor 28% gewijzigd door Stijnd op 19-11-2007 16:56 ]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

GF4 MX460 heeft geen fancontrol. Voor de rest is het een DX7-kaart, dus ik zou nu gewoon een eurootje of 80 pompen in een X1950GT. Ben je weer goed up to date :)

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Jejking schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:00:
GF4 MX460 heeft geen fancontrol. Voor de rest is het een DX7-kaart, dus ik zou nu gewoon een eurootje of 80 pompen in een X1950GT. Ben je weer goed up to date :)
Waarom up to date willen zijn bij een toch al oude computer? Als het ding beeld produceerd dan is het toch voldoende?

Ik zie niet in waarom veel mensen heir dure nieuwe videokaarten in dat ding willen zetten als er toch alleen maar Office ed. gedraaid wordt. Een computer van dat tijdperk kan je 2e hands compleet kopen voor 80 euro...

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik had even niet gelet op de wensen van de topicstarter. Ja, Office heb je geen X1950 voor nodig :+

Dan kan je net zo goed uit met een ATi Radeon HD2400. Cheapass, en je kan Vista full draaien mócht je willen overstappen. Anders, pak iets anders van AGP. X1300 ofzo :)

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Jejking schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 00:21:
en je kan Vista full draaien mócht je willen overstappen
een 6 jaar oude PC met een P4 en 256MB RAM
Het maakt echt niet uit wat voor kaart daar in komt. Al is het een S3 ViRGE ofzo met 8 MB RAM...

Yes, but no.

• Amdk6II
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-04 23:03
Ik weet even niet meer hoeveel geheugen je nodig hebt om een fatsoenlijke resolutie te draaien, maar 8 megabyte is wellicht een beetje weinig. :P
Als ik de TS was zou ik gewoon proberen zo'n zelfde videokaart 2ehands op de kop te tikken, hoef je ook niks aan je drivers te veranderen.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

mieJas schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 13:04:
[...]

[...]

Het maakt echt niet uit wat voor kaart daar in komt. Al is het een S3 ViRGE ofzo met 8 MB RAM...
Gaan we schelden? :P

Een S3 virge is een kaart die zo`n beetje alle 'redelijke surf pc`s' onderuit haalt.
De prestaties van zo`n ding zijn gewoon ondermaats..

ALs je nou een TNT2/GF2 of iets in die richting noemt, ok ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1