Toon posts:

[XP] Windows XP installatie zonder Floppy, Network, CD-Rom

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag windows XP installeren op een pc
maar deze heeft geen cd-rom, geen floppy en geen netwerk.
Het enige wat ik erop kan aansluiten zijn USB-devices maar die heb ik niet.

Nu dacht ik er zelf aan door de bestanden op de schijf te kopieren
en daarna hiervandaan aanroepen, maar hoe kan ik deze aanroepen zonder
bootdisk etc, nu het volgende probleem, de schijf is SATA, heb wel een oplossing
gevonden voor IDE dat ging met dos, maar naar mij vermoeden gaat dos niet
echt werken met SATA :)

Iemand van jullie een idee ?

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
dos en sata gaat afaik wel goed, hd access loopt dan namelijk via de bios.

heb het wel eens gedaan op de volgende manier:

* Hang de schijf aan een ander systeem.

* Maak een fat32 partitie aan op de schijf, zorg dat deze actief is (zijn genoeg programma's voor, kan zelfs met disk management van xp).

* Installeer een of andere dos op de schijf (kan op vele manieren, zorg iig dat je na het opstarten van de schijf een dos prompt krijgt)

* Kopieer de i386 dir van je xp cd naar de schijf.

* Als je een sata controller hebt die een f6 vereist met een normale xp installatie, download hier dan de driver voor.

* integreer deze driver in je i386 dir, bijvoorbeeld handmatig of met nlite. nlite is vaak het makkelijkste.

* Zorg dat je smartdrv.exe ook op de schijf zet (anders duurt het installeren gigantisch lang).

Als je dat gedaan hebt, de schijf in het andere systeem terugplaatsen, ervan opstarten, vanaf de dos prompt smartdrv laden. Dan naar de i386 dir cd'en en winnt.exe uitvoeren. Hierdoor start de xp setup, die je vervolgens kunt afronden zoals je dat normaal ook zou doen.

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.