Toon posts:

Overclocken fan via externe voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee Nexus Real silent 120mm fans die ik meer juice wil geven voor extra koeling. Volgens specs kan deze fan 13.8Volts aan. Nu heb ik een voeding gevonden die 17.5volts@1A aankan.

Nu wil ik een schakeling maken die de externe voeding aanstuurt via de ingebouwde moederbord fan-aansturing. Kortom fan's krijgen meer voltage maar kan nog steeds door moederbord worden gereguleerd. De externe voeding moet naar zo'n 14 volt worden teruggebracht. Hoe kan ik dit realiseren?

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Zet er 2 fans op. Veel meer resultaat dan die paar CFM die dit je oplevert.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, Ik vind de CFM's een beetje tegenvallen bij de Nexus. Als ik er 17.5volt op knal wordt het een wervelwind en ook helaas hoorbaar, alleen denk ik dat de fan het zo niet lang uithoud. Op het geheugen en voltageregulator moet een klein briesje langskomen.

• teamacc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-01 22:25

Goed koper is duurder dan slecht koper

Verwijderd

Topicstarter
als ik deze url's open zie ik alleen sourcecode van site!

Wat staat hierin? Zijn het DC-omvormers? ook maar ff naar conrad gegaan. Als een schakeling de spanning omhoog kan krikken heb ik geen externe voeding nodig.

[ Voor 0% gewijzigd door Rukapul op 17-03-2014 20:51 ]

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-01 18:42

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Waarom haal je niet een paar non-silent fans? Je Real Silent dingen draaien ver onder wat ze aankunnen, omdat ze zo stil moeten zijn. Er 14V of meer overheen sturen laat ze vooral meeer lawaai maken. Pak voor mijn part een paar Tornados, en kijk of dat genoeg wind geeft. Een andere high-flow fan mag ook. Kun je gewoon op je normale voeding aansluiten, dus scheelt je het electrisch gesodemieter ook... (wat met een gewoon weerstandje van de juiste waarde en een transistor/relais gedaan had kunnen worden ;) )

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Pagina: 1