Toon posts:

FTP vs HTTP !!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een collega van mij zegt dat bij het downloaden je beter kunt kiezen voor FTP, dat is volgens hem sneller dan HTTP.

a) is dat zo????

b) hoe kan dat????

Thnx

Verwijderd

Maakt qua snelheid niet zoveel uit...

Verwijderd

ja, dat is zo omdat het ftp-protocol daar speciaal voor is ontwikkeld.

Verwijderd

FTP is inderdaad speciaal ontwikkeld voor bestandsuitwisseling (File Transfer Protocol), maar het blijft een kwestie van de snelheid upstream van de server waar je vandaan download. Het kan in beide gevallen snel en traag zijn. Ik vindt FTP over het algemeen wel stabieler downloaden...maar zoals al gezegd, het is er dan ook voor gemaakt!

T-Rob

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

En met een goed ftp programma, kan je gewoon de url van een pagina kopieeren en met het ftp-proggie binnenhalen....

Als je dan een 5mb bestand moet hebben en je verbinding valt elke 100kb weg (lees GA$EMA) vangt je ftp-prog dat op door de zogeheten "resume" functie, indien de ftp-server dit ondersteund.
Stabielere verbinding, en bestand hoeft niet 12x* keer opnieuw binnen te halen.

En het werkt veel simpeler dan Getright of GoZilla.

Jive's Box
Jive @ DNET

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

FTP is bij mij meestal trager (lees: 800 bytes/sec)

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Ftp (File Transfer Protocol) is speciaal ontwikkeld om, precies wat het al zegt, file's te versturen.
Hierin zijn speciale functie's opgenomen om dit zo efficient mogelijk te doen. Denk aan passive en active FTP.

HTTP (HyperText Transfer Protocol) is er om hypertext te versturen. Dit is veel breder opgezet dan FTP.

groeten,
Jeroen

Verwijderd

Op dinsdag 13 februari 2001 22:17 schreef Servowire het volgende:
FTP is bij mij meestal trager (lees: 800 bytes/sec)
als je bij casema zit is dit goed mogelijk, aangezien al het dataverkeer via de casema-proxies gaat, waar veel dus al gecached staat. dan krijg je dus de data door van de casema servers, en niet van de servers zelf.. en dat scheelt de nodige bytes/s bij casema.. :)

blij dat ik nu adsl heb :)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

bij hele kleine filetjes zal HTTP wel sneller zijn, omdat je niet hoeft in te loggen, maar FTP is een File Transfer Protocol en HTTP HyperText Transfer Protocol, dus FTP heeft design voordeel. Als je een megavette verbinding hebt, zal het verschil wel minimaal zijn hoor.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 13:20

me1299

$ondertitel

Resume is voor HTTP ook heel gewoon hoor :7 (boeiuh :P)

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Pagina: 1