Toon posts:

Access point voor Wifi creëeren

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo GoT bezoekers,

Ik had de volgende vraag. Ik zoek namelijk iets om een wifi acces point mee te creëeren. Ik heb hier thuis namelijk een router met draad, die ik niet wil omruilen voor een draadloze router, alles werkt namelijk prima. Een familielid krijgt nu een laptop en zou dus graag draadloos internet willen ontvangen. Nou bestaat er een access point van Linksys, maar die is mij veels te prijzig.

Nu vroeg ik mij af, is er niet een goedkopere access point op de markt te vinden, of in de vorm van een USB access point? Net zoals de Wifi USB connector van de DS?

Bij voorbaat dank

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:39
als je een wirelessrouter neemt en daar de routing functie van uitzet is het niets anders dan een accesspoint.. vreemd genoeg zijn die vaak goedkoper dan een losse accesspoint.
Het is wel zo dat vaak kleine dingen beter zijn bij een accesspoint.. bijv, als je een linksys N router neemt is de switch 10/100Mbit (terwijl wireless N 300Mbit kan halen), neem je de accesspoint dan zit er wel een gbit (1000Mbit) poort op.

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 16-11-2007 18:42 ]

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-03 08:05
nee, ik ben bang dat je toch wel wat geld uit zult gaan geven.:) je kunt er voor kiezen om m om te ruilen óf je koopt een kastje dat een wireless signaal verstuurd aangesloten op de router.

vaak geld voor dit soort apparaten wel -> goedkoop = duurkoop

edit: wireless N is absoluut niet nodig natuurlijk; veel te duur!

[ Voor 12% gewijzigd door sjongenelen op 16-11-2007 18:44 ]

you had me at EHLO

• DukeBox
b.t.w. je hebt normale accesspoints best goedkoop (http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=LWAK01)

Verwijderd

Topicstarter
Ja die is inderdaad best te doen. Bedankt voor jullie advies alvast.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2007 18:58 ]

• DukeBox
Tja, ik zelf zou eerder voor een linksys gaan of zoiets.. maar de meeste hebben toch allemaal dezelfde onderdelen intern. Voor 29€ kun je denk ik ook best meer vinden van bekende merken (probeer pricewatch anders even).

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

Dat werkt zelfs zonder internet, want daar heeft dat ding geen weet van ;)

En die "categorie" kabel is "meuk die je erbij kunt kopen in de categorie: kabel" ofetwel, je kunt er een stukkie utp-kabel bijkopen ;)

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Topicstarter
Lol, das een beetje raar neergezet dan. Dat heet dan toch toebehoren, maarja ok:P Ben zelf niet zo thuis in de routers.

Dus ik denk dan dat ik inderdaad voor een draadloze router ga die ik er dan bijkoop en de routing versie stop zet.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand trouwens een guide, die mij uitlegt hoe ik de routing functie uit kan zetten en een draadloze router als accespoint kan instellen?

Ik ga namelijk deze router halen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2007 12:45 ]

• DukeBox
houd er wel rekening mee dat dat een travel router is, bereik is zeer beperkt wanneer je er geen antenne bij koopt.
Echter, een manual om uit te zetten is simpel:
Login in router, klik op disable wifi..
Het is altijd iets in die trand.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:21
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:32:
Heeft er iemand trouwens een guide, die mij uitlegt hoe ik de routing functie uit kan zetten en een draadloze router als accespoint kan instellen?
Hallo zeg, als je alleen al zoekt op GoT naar een oplossing dan krijg je al ik weet niet hoeveel hits, "router als accespoint" en desnoods op google zoeken, een beetje zelfredzaamheid is hier wel aangewezen me dunkt.

"Disable NAT"
"Disable DHCP"
"Router/AP met een lan-poortje aansluiten op lanpoortje van primaire router"

[ Voor 10% gewijzigd door HyperBart op 18-11-2007 10:23 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:32:

Ik ga namelijk deze router halen.
yep hier

Zorg dat je wireless router kan komen

Lukt dat niet
Stop stel je computer in op dhcp en verbind hem met je wireles router. (een draadje werkt in praktijk het beste).
ga naar je dos prompt (start -> run -> "CMD")
tik in ipconfig
het adres wat je als gateway krijgt je je router. tik dit adres in bij je browser

krijg je geen ip adres? reset dan je router. (meestal je reset 10 sec indrukken, soms terwijl je hem aanzet, check voor de zekerheid je manual)
1) zet dhcp uit op je wireless router

2) geef lan kant op je wireless router een ip adres dat past in je subnet. e.g. 192.168.1.99

3) stop de stekker van je modem/router niet in de wan poort van je wireless router maar stop deze in de lan poort van je wireless router

4) als je laptop een vast ip adres heeft, of als je modemrouter geen dhcp aan heeft staan
geef je je laptop een ander ip adres e.g. 192.168.1.123

------------------ op dit moment moet alles goed werken ----------------

5) nu mag je denken aan beveiligingen

bij voorkeur wpa(2) wanner niet aanwezig zul je wep moeten gebruiken
let op dat je voor wpa nog wel eens je drivers van de netwerkkaart moet upgraden
en soms ook je windows moet patchen

Iperf

Pagina: 1