Wireless DJ™ Music System van Logitech

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-05 18:08
De hierbovengenoemde media adapter is precies waar ik al heel lang naar op zoek ben. Vanuit je luie stoel je gehele muziekbiblio op de pc bedienen en afspelen op de huiskamerstereo.

Althans, dat denk ik. Misschien kan iemand mij helpen met de volgende vraag: als een apparaat zoals deze, of de squeezebox van ook Logitech, de muziek van de pc streamt, wordt er dan gebruik gemaakt van de geluidskaart van de pc? Met andere woorden, is de kwaliteit van de geluidskaart van belang bij het muziekafluisteren op de stereo via deze apparatuur?

Heeft iemand uberhaupt ervaring met dit ding?

Het lijkt zo waanzinnig ideaal, kan bijna niet goed zijn ;-)

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 07:59
Op de logitech product-pagina kan je de product-tour kiezen en klikken 'hoe werkt het'
Je ziet daar dat het apparaat op de usb-poort wordt aangesloten, en de ontvanger aan je versterker.
Er wordt dus geen gebruik gemaakt van je bestaande geluidskaart, maar van DA-convertors in de ontvanger.

Edit: Nog eens verder gekeken, en een groot gebrek aan dit systeem lijkt me dat je enkel via die afstandsbediening muziek kan afspelen.
Je kan het dus niet ter vervanging van je geluidskaart gebruiken voor bijvoorbeeld films, spelletjes of andere muziekapplicaties zoals dj'en of internetradio.

[ Voor 27% gewijzigd door Adion op 16-11-2007 15:46 ]

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 09:47
Volgens mij is dat ook niet de opzet van dit systeem.. Ik denk dat het de bedoeling is dat je de pc in een andere ruimte hebt staan dan de plek waar je de muziek wilt hebben. Want waarom zou je anders dit systeem aanschaffen? Een deftige afstandsbediening voor je pc zou toch voldoen? Met een snoertje naar je audiosysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-05 18:08
Dank je, was ook eigenlijk wel logisch. Nu ik iets meer heb gezocht, ook op dit forum, twijfel ik. De reikwijdte en daaraan gekoppeld de storingsgevoeligheid lijkt een dwarsligger te zijn. Zou zo'n ding ook gekoppeld kunnen worden aan een externe harde schijf, die dan bjvoorbeeld ergens in de woonkamer ligt opgeslagen, met daarop al mijn muziek? Als die harde schijf dan ook nog een netwerkaansluiting heeft, dan zou je theoretisch vanaf je pc muziek op de externe hs kunnen plaatsen, en af kunnen spelen via dit apparaatje? Mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 09:47
Dat bestaat inderdaad wel ja, Freecom heeft o.a. zo'n systeem.
Echter zou ik je dan een Xbox aanbevelen welke je (laat) ombouw(t)(en) en waar je vervolgens Xbox Mediacenter op installeert. Kost je om en nabij de 100 euro en dan heb je precies wat je wil + alle mogelijkheden van een Mediacenter.
Overigens zijn er ook afstandsbedieningen met een zogeheten RF-signaal. Deze kan door muren heen en hoeft ook niet gericht te worden. Mocht dit nog afdoende zijn dan zijn er uiteraard extenders voor te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 23:12
Alphons schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 07:16:
Zou zo'n ding ook gekoppeld kunnen worden aan een externe harde schijf, die dan bjvoorbeeld ergens in de woonkamer ligt opgeslagen, met daarop al mijn muziek? Als die harde schijf dan ook nog een netwerkaansluiting heeft, dan zou je theoretisch vanaf je pc muziek op de externe hs kunnen plaatsen, en af kunnen spelen via dit apparaatje? Mogelijk?
je kan een apple airport express kopen. je itunes laten streamen naar het apparaat en dan je pc laten afspelen op je hifi set (optisch digitaal of gewoon analoog)
geluid werkt ALLEEN als je pc aanstaat en itunes muziek afspeelt. er zit wel een wireless extender/router danwel printserver in. apparaat kost 99,-. zelfde verhaal als logitech eigenlijk, dan goedkoper en geen afstandsbediening
Pagina: 1